• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۱۲-۰۹ - ۰۰:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پایان رأفت در گفت‌‌و‌گو با «فرهیختگان»: پریرا خوب است اما نه در حد لوکادیا

روزهای سخت پرسپولیس در راه است

پرسپولیس بعد از برد خوبی که مقابل سپاهان در رقابت‌های جام حذفی کسب کرد با یک روحیه خیلی خوب به مصاف نفت‌مسجد‌سلیمان آمد تا با کسب سه امتیاز این مسابقه خود را با سپاهان هم امتیاز کند.

روزهای سخت پرسپولیس در راه است

پرسپولیس بعد از برد خوبی که مقابل سپاهان در رقابت‌های جام حذفی کسب کرد با یک روحیه خیلی خوب به مصاف نفت‌مسجد‌سلیمان آمد تا با کسب سه امتیاز این مسابقه خود را با سپاهان هم امتیاز کند. هر‌چند اصفهانی‌ها با وجود یک بازی کمتر و تفاضل گل بهتر در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار دارند، اما در بازی عصر دیروز یحیی گل‌محمدی دو بازیکن ثابت تیمش دانیال اسماعیلی‌فر و محمد عمری را از ترکیب بیرون گذاشت تا از لئاندرو پریرا در خط حمله و وحدت هنانوف در سمت راست خط دفاع استفاده کند. اما مهدی ترابی هم که در این فصل هنوز موفق به گلزنی نشده بود توانست این طلسم را در بازی با نفت‌مسجد‌سلیمان با یک گل زیبا بشکند. همچنین علیرضا بیرانوند با مهار پنالتی نفتی‌ها اجازه نداد تیمش از این حریف ته‌جدولی خود عقب بیفتد. توپی اگر گل می‌شد معلوم نبود نتیجه پایانی چطور رقم می‌خورد. برای تحلیل فنی هر‌چه بهتر بازی با پایان رأفت همکلام شدیم.

مهاجم سال‌های دور پرسپولیس در گفت‌و‌‌گو با «فرهیختگان» در‌خصوص این بازی گفت: «انتظار نداشتم نفتی‌ها این قدر خوب و دونده ظاهر شوند و چه‌بسا اگر در زدن ضربات آخر دقت داشتند می‌توانستند یکی دو گل به پرسپولیس بزنند. نفت نشان داد تیم جوان و خوبی است که برای بهتر شدن نیاز به بازیکنان باتجربه‌تری هم دارد. در هر صورت کار این تیم برای بقا در لیگ سخت است و در بازی‌های آینده باید طوری ظاهر شود که انگار دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد. در آن سمت هم پرسپولیس نشان داد که چندان سرحال نیست از این جهت که یک بازی خیلی سنگین را مقابل سپاهان انجام داده بودند و به‌نوعی شانس آوردند که در این مسابقه با یک تیم ضعیف‌تر مواجه شدند. چه‌بسا اگر حریف سرسخت و با‌تجربه‌ای داشتند غافلگیر می‌شدند.» وی با تاکید بر اینکه پرسپولیس برد راحتی به‌دست آورد، عنوان کرد: «طبیعی است که پرسپولیس از این بازی فقط برد می‌خواست که به‌دست آورد، اما بازی‌های سختی در همین اسفندماه پیش‌روی این تیم است که باید 9 امتیاز از آنها کسب کند. بازی با تراکتور در تبریز، سپاهان در تهران و مس در رفسنجان که حریفان خیلی سختی برای پرسپولیس خواهند بود. شاید یحیی با استراحت دادن به دو بازیکن تیمش در بازی دیروز خواست تیم سرحال‌تری در بازی‌های پیش‌رو داشته باشد. به‌نظرم اگر پرسپولیس این سه بازی را با پیروزی سپری کند آن وقت گام بلندی برای قهرمانی برداشته است. اگرچه در سال جدید هم دو بازی سنگین با استقلال و گل‌گهر خواهد داشت.»
رأفت همچنین در‌مورد عملکرد لئاندرو پریرا نیز خاطرنشان کرد: «پریرا را در بازی با سپاهان و دیدار دیروز بازیکن بدی ندیدم. او فوتبالیست حرفه‌ای و پخته‌ای به‌نظر می‌آید که به‌نظر هنوز با فوتبال ایران آشنا نیست. باید به او فرصت داد تا خودش را نشان دهد، هر‌چند این بازیکن را در حد لوکادیا نمی‌بینم. لوکادیا خیلی زود در پرسپولیس جا افتاد و گل‌های حساسی هم زد. پریرا هم اگر راه بیفتد می‌تواند باری از روی دوش پرسپولیس بردارد. در شرایط فعلی و با توجه به مصدومیت شیخ دیاباته، پرسپولیس مجبور است به پریرا اکتفا کند و به‌نظرم یحیی او را مقابل نفت در ترکیب قرارداد تا برای بازی‌های سخت پیش‌روی تیمش شرایط بهتری را داشته باشد. هر‌چند اگر او در این بازی گل می‌زد از هر‌نظر به نفعش بود.» کارشناس فوتبال کشورمان در ارتباط با گلزنی مهدی ترابی در بازی با نفت که اولین گل او در این فصل به حساب می‌آمد، نیز تصریح کرد: «مهدی بازیکن دونده و زحمت‌کشی است. شاید او در امر گلزنی موفق نبوده اما در زمین زیاد تلاش می‌کند و در نتایج خوب تیم نقش داشته است. این گل می‌تواند به ترابی کمک کند تا با روحیه بهتری بازی‌های آینده را پشت‌سر بگذارد. اگرچه عملکرد او تا اینجای فصل قابل قبول بوده است و به‌خاطر همین هم جز یکی دو بازی همیشه ثابت بازی کرده است. قطعا یحیی به ترابی غیر از گلزنی وظایف دیگری هم متحول کرده است و او از پس آنها برآمده که در ترکیبش حضور دارد.»
رأفت در پایان یادآور شد: «رقابت‌های لیگ هفته به هفته جذاب‌تر و البته برای تیم‌ها سخت‌تر می‌شود. در بالای جدول هم سه تیم برای قهرمانی می‌جنگند که به‌نظرم تا روز آخر بازی‌ها این رقابت ادامه خواهد داشت. هم استقلال و هم سپاهان با پرسپولیس بازی مستقیم دارند که در سرنوشت قهرمانی تاثیرگذار است. پرسپولیس اگر بتواند این روند مثبتش را در ادامه لیگ حفظ کند شانس اول قهرمانی خواهد بود.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار