• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۸-۲۸ - ۰۰:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نگاهی به جدیدترین ساخته علی صدری نیا:

روایتی «غیررسمی» از دیدارهای رهبری با اهالی فرهنگ

حسین نقی‌پور، خبرنگار: «غیررسمی» ساخته سیدعلی صدری نیا که این روزها از رسانه ملی پخش شده را باید یکی از مستندهای مهمی دانست که برای اولین بار روایت های غیررسمی از دیدارهای رهبر انقلاب با اهالی علم و فرهنگ را برای مخاطب به تصویر می کشد. مستندی که روند تولید آن از اسفند ماه سال 97 آغاز شده است؛ البته ایده ساخت این مستند در سال 96 و در دیدار مستندسازان با رهبری شکل گرفت و تا امروز 5 قسمت از «غیررسمی» به روی آنتن رفته است. مستندی که تصاویر و سکانس ها جالبی از دیدار رهبری با چهره های فرهنگی و علمی کشور نمایش داده و همین مهم باعث شده تا «غیررسمی» با تمام مستندهای پخش شده تا امروز که چنین محتوایی را داشته اند، متفاوت باشد.

علی رغم اینکه این مستند سال 97، روند ساختش آغاز شده اما دیدارهای رهبری با این قشر، از 2 سال قبل ساخت  این مستند، انجام می گرفت. سال 95 بود که مقام معظم رهبری به دفتر خود اعلام کردند تا در غروب‌های پنجشنبه و بعد از نماز مغرب و عشا زمان فراغتی برایشان حاصل ‌شده و مایل هستند این زمان را به دیدار با اهالی علم و فرهنگ اختصاص دهند؛ دیدارهایی که بعد از مدتی از طریق دوربین این مستند، برای مخاطبان به نمایش در آمد تا تصاویری غیرکلیشه ای از گفتگوی رهبری با چهره های علمی و فرهنگی روایت کند. این دیدارها که از همان سال تا  98 و پیش از همه گیری کرونا ادامه داشت؛ تا پیش از پخش این مستند، رسانه ای نشده بود. این مستند به گفته صدری نیا، روایت جلسات پنجشنبه های رهبری است، با این حال هر قسمت اش با در نظر گرفتن مضمون هر دیدار، سابقه آن موضوع را هم در گذشته مورد بررسی قرار می دهد. از این رو باید عنوان هر قسمت داستان متفاوتی دارد.

شاید بتوان قسمت چهارم این مستند را جزو جذابیت ترین قسمت های پخش شده تا امروز دانست. قسمتی که دیدار طنزپردازان با رهبری را برای مخاطبان روایت کرده است. صدری نیا درباره این قسمت از مستند عنوان کرده بود: «این قسمت ویژگی های خاص به خودش را داشته است. یعنی هم از حیث زاویه نکاتی که در این جلسه مطرح شده و هم از شیرین بودن فضای طنز و اتفاقات جذابی که در بخش های مختلف این جلسه رخ داده، را شاهد هستیم و فکر می‌کنم یکی از شیرین‌ترین قسمت‌های غیررسمی برای مخاطبان همین قسمت چهارم باشد. »

در پنجمین قسمت «غیررسمی» هم تصاویری از حضور سرزده رهبر انقلاب پس از حادثه زلزله بم و فعالیت‌های جهادی ایشان از سال‌های پیش از انقلاب اسلامی تا دوره‌های مسئولیت ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تصویر کشیده شده و صدری نیا نیز درباره این قسمت به «مهر» گفته بود: «در این قسمت به سراغ موضوع و روایت متفاوتی رفتیم و به بهانه دیدار برخی از فعالان جهادی و گروه‌های خدمت‌رسانی به مناطق محروم با رهبر انقلاب، سراغ موضوع اهمیت خدمت‌رسانی به مناطق محروم نیز رفتیم. در این قسمت روایت جلسه هم بخش‌ها و نکات مهمی دارد و هم بخش‌های دیده‌نشده‌ که برای اولین‌بار پخش می‌شوند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار

خبرهای روزنامه فرهیختگانمرتبط ها