دبیر جشنواره فیلم فجر:
  • ۱۴۰۱-۱۱-۱۰ - ۰۴:۱۵
  • 00
دبیر جشنواره فیلم فجر:
آثار امسال جشنواره اقلیم متفاوتی خواهند داشت

حسین نقی‌پور، خبرنگار: نشست خبری چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر امروز با حضور مجتبی امینی که برای اولین بار دبیری این جشنواره را برعهده گرفته، برگزار شد.

امینی در این نشست با بیان اینکه امسال با ترافیکی از فیلم‌ها در جشنواره رو به رو خواهیم بود، گفت: علی رغم اینکه سال های متمادی بود، شاهد آن بودیم که آثار سینمایی تنها در تک لوکیشن های شهری تولید می شدند، اما در جشنواره امسال با آثاری روبه رو هستیم که اقلیم متفاوتی داشته و نشاط و شادابی و روح جدیدی در خط تولید سینما در این جشنواره به چشم خواهد آمد و خوشبختانه ژانرهای متفاوتی را در جشنواره داریم.

او با تاکید بر اینکه اهالی سینما در دو سال کرونایی خسته شده اند، ادامه داد:  تمام تلاش مان این بود که بتوانیم هم مخاطب و هم سینماگران را بتوانیم راضی نگه داریم، به همین دلیل برای جشنواره پیش رو 24 فیلم را خواهیم داشت که البته 4 اثر در رزرو قرار خواهند گرفت. همچنین از ساعت 10 امروز روند فروش بلیت های سینما آغاز شده و در استان ها هم از چند روز آینده، امکان خرید بلیت فراهم می شود..

دبیر جشنواره به شرایط سخت برگزاری این دوره از جشنواره به خاطر اتفاقات رخ داده در چند ماه اخیر اشاره و تصریح کرد: به دلیل التهاباتی که در کشور شاهد آن بودیم، روند تولید آثار سینمایی با تاخیر همراه شده بود، با این حال با بسته تولیدی خوبی در چارچوب ارزیابی فیلم ها ر وبه رو بودیم و  75 اثر در بخش گروهی ثبت نام کردند و در مجموع آثار قابل توجهی نسبت به سال گذشته به دبیرخانه این دوره از جشنواره رسیده بود.

امینی  درباره بخش بین الملل این دوره از جشنواره بیان داشت: در این دوره 26 فیلم از 25 کشور جهان داریم که بعضی از آنها، اولین اکران منطقه ای و برخی دیگر نیز اولین اکران جهانی خود را در این دوره از جشنواره خواهند داشت.

او در پاسخ به سوالی درباره بخش سیمرغ مردمی جشنواره تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از فیلم ها از اواسط جشنواره به جمع فیلم های دیگر اضافه می شوند، عملا امکان این وجود ندارد که آنها مانند سایر فیلم ها از ابتدا برری شوند، به همین دلیل امکان شرکت آنها در بخش آرای مردمی وجود نخواهد داشت؛ هر چند که تلاش می کنیم تا بسته ای برای این مهم فراهم شود اما آنچه به نظر می آید، اینکه این فضا برای تمام 24 فیلم فراهم نخواهد شد.

دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر خاطر نشان کرد: از صبح امروز هر سه سایتی که برای فروش بلیت در نظر گرفته، آغاز به کار کرده اند البته اختلال هایی در این زمینه وجود دارد که به زودی حل خواهد شد. تا این لحظه 6 هزار و 500 بلیت هم از طریق این سایت ها به فروش رسیده است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰
مطالب پیشنهادی