• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۱۲-۰۴ - ۰۰:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
کاوه صدقی، سرمربی هاکی روی یخ در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: آینده تیم ما درخشان است

با ‌انگیزه و امید به استقبال سخت‌ترین مسابقات می‌رویم

رقابت‌های هاکی روی یخ قهرمانی جهان از 6 اسفند به میزبانی سارایووی بوسنی برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران در دیویژن 3B این مسابقات به مصاف تیم‌های قدرتمند و مدعی این رشته از جمله بوسنی میزبان، قرقیزستان، هنگ‌کنگ، سنگاپور و مالزی خواهد رفت.

با ‌انگیزه و امید به استقبال سخت‌ترین مسابقات می‌رویم

یگانه عصاری، خبرنگار:رقابت‌های هاکی روی یخ قهرمانی جهان از 6 اسفند به میزبانی سارایووی بوسنی برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران در دیویژن 3B این مسابقات به مصاف تیم‌های قدرتمند و مدعی این رشته از جمله بوسنی میزبان، قرقیزستان، هنگ‌کنگ، سنگاپور و مالزی خواهد رفت. ملی‌پوشان کشورمان که سال گذشته نخستین بار در رقابت‌های دیویژن ۴ به روی یخ رفتند و توانستند با کسب عنوان نایب قهرمانی به دیویژن ۳ صعود کنند، امسال هم کار بسیار سختی در پیش دارند. این در‌حالی است که حریفان ایران سال‌هاست عضو فدراسیون جهانی‌اند و در لیگ‌های حرفه‌ای بازی می‌کنند اما ایران تنها دو سال است به عضویت فدراسیون جهانی درآمده است. این رشته در ایران کاملا نوپا است اما با این وجود این تیم ماه قبل نایب‌قهرمان مسابقات کشورهای اسلامی شد. کاوه صدقی، سرمربی تیم هاکی روی یخ ایران در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از‌انگیزه و آمادگی ملی‌پوشان برای اعزام به این مسابقات گفت. 

چند روز دیگر مسابقات بوسنی شروع می‌شود و عازم این مسابقات هستید. 
بله. 25 فوریه یا 6 اسفند ما عازم مسابقات هستیم. آنجا مربیان روس هم به ما می‌پیوندند، دو جلسه تمرین خواهیم داشت و 8 اسفند بازی‌های ما شروع می‌شود. 

کار سختی در پیش دارید. بازی‌ها را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
بسیار کار سختی در پیش داریم. وقتی در کشورهای توسعه‌یافته برای دیویژن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند، هر ده سال برای یک دیویژن برنامه می‌ریزند ولی ما در همان سال اول حضورمان به دیویژن سه رسیدیم و خیلی سریع پیش رفتیم. سخت‌ترین تیم برای ما قرقیزستان است، دومین رقیب قدرتمند ما هنگ‌کنگ است و تیم سوم بوسنی که میزبان مسابقات است و سابقه زیادی در هاکی روی یخ دارد. حتما کارمان سخت است ولی این بچه‌ها برای انجام کارهای سخت آماده‌اند و زحمت بسیاری کشیده‌اند. تیم بسیار آماده است و شک ندارم که نماینده شایسته‌ای خواهند بود. 

تیم‌هایی که حریف ما هستند، سال‌هاست در لیگ‌های حرفه‌ای بازی می‌کنند و بسیار قدرتمند هستند. با توجه به این مساله، بچه‌ها چقدر‌انگیزه پیروزی و روحیه دارند؟
اتفاقا بچه‌ها دوست دارند که خودشان را نشان دهند. دوست دارند نشان دهند با وجود سابقه کمی که دارند، با تمام وجود در زمین هستند. از لحاظ‌انگیزه تیم ما بسیار خوب است و از لحاظ آمادگی هم این آماده‌ترین تیمی است که تا به حال از ایران در رشته هاکی روی یخ به مسابقات اعزام شده است. حتی در اینلاین هاکی هم ما تا به حال تیمی با این قدرت نداشته‌ایم. 

هاکی روی یخ در ایران نوپا است اما در همین زمان کم اتفاق‌های بسیار خوبی برای این رشته افتاده است. ولی هنوز بسیاری از مشکلات پابرجاست. زمین تمرین یکی از آنهاست. درست است؟
به تعداد هر زمین تمرینی که اضافه شود، فرصت و شانس اضافه می‌شود. بله این رشته نوپا است اما تیم فنی و تیم اجرایی که در قالب انجمن فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی در حال فعالیت هستند، هرکدام به اندازه یک رئیس فدراسیون توانایی دارند و همان‌طور که اشاره کردید بدون هیچ امکاناتی و فقط با یک زمین تمرین بچه‌ها اینقدر خوب پیش رفتند و مطمئنم که به‌زودی شاهد افتتاح زمین‌های جدیدی هم در ایران خواهیم بود. حتما خبرهای خوبی از بچه‌های هاکی روی یخ می‌شنوید چون آینده آنها درخشان است. 

ماه قبل شما نایب‌قهرمان بازی‌های کشورهای اسلامی شدید. با توجه به امکانات و مشکلات این تیم چقدر پتانسیل برای قهرمانی و درخشش بیشتر در عرصه جهانی دارد؟ 
ماه قبل در مسابقات قهرمانی هاکی روی یخ کشورهای اسلامی شرکت کردیم و این مسابقات آمادگی خیلی خوبی برای بچه‌ها ایجاد کرد البته ما پنج نفر از بهترین بازیکنان خود را در کازان تاتارستان در اختیار نداشتیم اما ما راه درازی در پیش داریم. اینکه چطور در عرصه جهانی بدرخشیم، من احساس می‌کنم در رشته‌ای مدرن و صنعتی مثل هاکی روی یخ که تجهیزات، زمین تخصصی و... می‌خواهد. کشورهای بسیار خوبی روی این رشته سرمایه‌گذاری می‌کنند و این رشته ورزشی لیگ‌های بسیار حرفه‌ای در دنیا دارد و بیننده و تماشاگر بسیاری دارد، ما کار سخت و طولانی داریم و نمی‌توانیم این را انکار یا پنهان کنیم. این رشته بیش از 250 سال در دنیا سابقه دارد و 115 سال است که فدراسیون جهانی شکل گرفته است ولی ما فقط دو سال است که عضو این فدراسیون هستیم. ما تا چند ماه قبل یک کمیته بودیم و الان یک انجمن در فدراسیون اسکی هستیم. ما خیلی راه برای رفتن داریم اما این مسیر بسیار زیباست. اینکه در روز جهانی هاکی روی یخ دختران، صد نفر از دختران زیر 14 سال ما در پیست جمع شدند، نشان می‌دهد که این مسیر فارغ از نتایج و مدال‌هایش مسیر زیبا و درخشانی است و این سختی‌ها ارزشش را دارد. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار