• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۱۲-۰۱ - ۰۰:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
واکنش مدیرعامل نساجی به بدهی 30 میلیاردی استقلال به سازمان لیگ: شک نکنید نمی‌توانند این پول را بگیرند

سیف‌الله‌پور: از مطهری خواستیم روی هیجاناتش کار کند

وضعیت تیم نساجی در شرایطی که این تیم در دور جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا قرار است یکی از نمایندگان ایران باشد، بسیار مهم است. با این حال این نماینده قائمشهری هنوز در تامین زمین مسابقه که اصلی‌ترین رکن برگزاری یک بازی فوتبال است ناتوان است.

سیف‌الله‌پور: از مطهری خواستیم روی هیجاناتش کار کند

نیلوفر مژدهی، خبرنگار:وضعیت تیم نساجی در شرایطی که این تیم در دور جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا قرار است یکی از نمایندگان ایران باشد، بسیار مهم است. با این حال این نماینده قائمشهری هنوز در تامین زمین مسابقه که اصلی‌ترین رکن برگزاری یک بازی فوتبال است ناتوان است. بعد از خانه‌به‌دوشی یک‌سال اخیر که نساجی در لیگ برتر داشت و علاوه‌بر هزینه زیاد تحمیلی به این تیم، مشکلات دیگری را نیز برایشان به همراه داشت که توقع می‌رفت حداقل استان مازندران بتواند زمین تمرین و بازی مناسب در اختیار تنها تیم لیگ برتری‌اش قرار دهد. این اما تمام ماجرا در این تیم قائمشهری و البته پر‌طرفدار نیست. مشکلات مالی، شایعاتی مربوط به برکناری مدیرعامل، استعفای اخیر سرمربی به همراه درگیری نیمکت این تیم در کنار ناسازگاری‌های سازمان لیگ، هر‌روز این نماینده ایران را تضعیف می‌کند. از این رو سعی کردیم با اشاره به مشکلات این تیم با مدیرعامل باشگاه نساجی صحبت کنیم.

تهدید سازمان لیگ
روز بازی استقلال و نساجی در سوپر‌جام ایران، باشگاه نساجی با اعتراض نسبت به عدم‌دریافت حق تبلیغات محیطی اجازه ورود سازمان لیگ به ورزشگاه را نمی‌داد. در آن زمان حواشی زیادی پشت درهای بسته به‌وجود آمد و مسئولان مربوطه قول دادند بعد از بازی با این باشگاه شهرستانی تسویه کنند و به این شرط باشگاه نساجی کوتاه آمده و به آنها اجازه ورود داد. از آن بازی ماه‌ها می‌گذرد و نه‌تنها پولی پرداخت نشده بلکه بر بدهی سازمان لیگ نیز افزوده شده است. شرایط سخت مالی به باشگاه نساجی فشار می‌آورد و همین هم باعث شد مدیرعامل این باشگاه در جواب خلف‌وعده سازمان لیگ آنها را پیش از بازی با استقلال تهدید کرده و از حالا اعلام کند حتی به قیمت 3 بر صفر شدن بازی به تبلیغات محیطی اجازه ورود نمی‌دهد. این واکنش‌ها با برخی اظهارات سهیل مهدی روبه‌رو شد و او بدون توجه به بدهی سازمان لیگ مدعی شد نساجی می‌تواند درب ورزشگاه را بسته و هیچ‌کس را راه ندهد و به‌نوعی سعی در پاک کردن صورت مساله کرد. ایزد سیف‌الله‌پور، مدیرعامل باشگاه نساجی در این مورد به «فرهیختگان» گفت: «هدف من از صحبت در مورد تبلیغات محیطی و بازی با استقلال اصلا تهدید سازمان لیگ نبود اما ما هم به‌عنوان باشگاه خصوصی حق‌مان را می‌خواهیم. اتفاقا یکی از باشگاه‌هایی که بیشترین همکاری را با سازمان لیگ داشت ما بودیم. با این حال نمی‌شود نسبت به حق و حقوق‌مان بی‌تفاوت باشیم. وقتی اغلب باشگاه‌ها دولتی هستند و از همه امکانات استفاده می‌کنند چرا ما نباید پیگیر حق خود باشیم. در جلسه سال قبل یک باشگاه از جمع جدا شده و شخصا تبلیغات محیطی بازی‌های خود را بر‌عهده گرفت. من همان زمان مخالف بودم و نمی‌خواستم این یکپارچگی به‌هم بخورد. در آن زمان اما همین سازمان لیگ با این طرح با دستور وزیر ورزش موافقت کرد و حالا 30 میلیارد از باشگاه مربوطه طلبکار است، شک نکنید نمی‌تواند این پول را بگیرد‌.»

200 میلیون به‌جای 10 میلیارد
نساجی جزء 5 تیم پر‌طرفدار لیگ است. از سال گذشته پول تبلیغات محیطی لیگ برتر، جام‌حذفی و سوپرجام را طلب دارد. با پرس‌وجویی که از این باشگاه صورت گرفت فقط حضور در سوپر‌جام 700 میلیون برایشان هزینه داشت. امسال هم 20 هفته از بازی‌ها گذشته است و به‌جز 200 میلیون هنوز پولی از این بابت نگرفتند. مدیرعامل باشگاه نساجی به ما گفت: «باید 10 میلیارد از سازمان لیگ پول می‌گرفتم اما فقط 200 میلیون پرداخت کردند. من چطور با این شرایط ادامه دهم؟ مدتی است فروش بلیت هواداران از درآمدهای ما حذف شده بود. اخیرا نیز با کاهش ظرفیت بلیت‌فروشی روبه‌رو هستیم. در شرایطی که هوادار ما زیاد است و سرمایه باشگاه به ‌حساب می‌آید از این منظر به‌شدت آسیب دیدیم. فروش پیراهن و از این طور بازی‌های اقتصادی هم که در لیگ ما اصلا معنایی ندارد. در چنین شرایطی سازمان لیگ پول تبلیغات محیطی را هم نمی‌دهد. این سازمان که حق ما را نمی‌دهد بگوید من چه‌کار کنم؟»

مشکل با ریش‌سفیدی حل می‌شود
سیف‌الله‌پور الان عصبانی است. قابل پیش‌بینی است که این غائله بار دیگر با وساطت دوستان در روز بازی ختم ‌می‌شود. اما در این بین نه باشگاه نساجی که دیگر باشگاه‌ها نیز حق دارند از این حق مسلم خود استفاده کنند و اینکه سازمان لیگ که به شکلی تبلیغات محیطی را در انحصار خود درآورده و در این خصوص با باشگاه‌ها همکاری نمی‌کند جای سوال دارد؟ در واقع اینجا است که شاید خیلی از این باشگاه‌ها که در جلسه سال قبل با وجود فرصتی که برای غیرانحصاری کردن تبلیغات محیطی به‌وجود آمد، همکاری نکرده و اجازه ندادند تبلیغات محیطی از انحصار سازمان لیگ خارج شود پشیمان باشند. مدیرعامل باشگاه نساجی اما بسیار مصمم است. او به ما گفت: «سال قبل مشکل با همین من بمیرم تو بمیری‌ها حل شد. آقایان قول دادند بعد از بازی سوپرجام تسویه کنند. از آن بازی ماه‌ها گذشته است و نه‌تنها تسویه نکردند که بدهی‌شان بیشتر هم شده است. برای تیمی که در سال 100 میلیارد هزینه می‌کند، پرداخت 200 میلیون چه معنی دارد؟ اینبار روی تصمیم خود جدی هستم و اگر تسویه نکنند به ورزشگاه راه‌شان نمی‌دهم. چطور وقتی پرونده‌هایی داریم، کمیته تعیین وضعیت تا پول نگیرند کارت بازی بازیکن مرا صادر نمی‌کنند اما وقتی خودشان بدهی دارند اینقدر بی‌تفاوت هستند. این رابطه باید دو‌طرفه باشد.»
تذکر به مطهری: اعصابت را کنترل کن
مشکل دیگری که باشگاه نساجی و مخصوصا تیم فوتبال این باشگاه طی روزهای اخیر با آن روبه‌رو است نتایج ضعیف و در‌نتیجه حواشی نیمکت و درنهایت استعفای حمید مطهری بود. این اتفاقات زنجیروار به‌هم متصل هستند و درنهایت این تیم را که به‌شدت آسیب‌پذیر نشان می‌دهد با مشکلاتی همراه کرد. در‌واقع بعد از چند هفته ناکامی در آن بازی معروف وقتی حمید مطهری تحت فشار قرار گرفت تلاش کرد نیمکت خود را مقصر نشان دهد و با لفظ غیرحرفه‌ای جنجال‌آفرین شد. اخیرا هم که استعفا داد و در نهایت دوباره به تمرینات برگشت. واکنش‌های هیجانی سرمربی تیم نساجی مسئولان این باشگاه را نگران کرده ‌است. گویا آنها متوجه این مهم شده و در جلسه اخیر که منجر به رد استعفای این مربی شد از وی خواستند احساسات خود را کنترل کرده و دست از واکنش‌های هیجانی بردارد. این باشگاه از سرمربی خود خواست مسئولیت نواقص تیمش را بپذیرد و حالا که از او حمایت می‌شود سعی در برهم زدن آرامش تیم نکند. سیف‌الله‌پور در این مورد به «فرهیختگان» گفت: «مطهری مربی جوانی است و استفاده از مربیان جوان تاوان دارد. به‌هرحال به او تذکر دادیم و خواستیم بیشتر بر اعصاب خود کنترل داشته باشد. ما به این مربی و توانایی‌هایش اعتقاد داریم و او به کارش ادامه می‌دهد. من روزی این تیم را با 8 امتیاز تحویل گرفتم و به اینجا رساندم. حالا هم نا‌امید نیستم و همه تلاشم را می‌کنم تا این تیم با کمک سایر اعضا به بهترین شکل به مقصد برسد. مشکل اصلی ما نه در این زمینه‌ها که در امکاناتی است که استان باید در اختیارمان قرار دهد. متاسفانه برای ترمیم ایرادات ورزشگاه وطنی هیچ‌کاری نکردند و حتی به ما کمک هم نمی‌کنند تا خودمان در این خصوص اقدام کنیم. سیستم گرمایشی حتی برای زمین چمن اصلا وجود ندارد. فقط یک بنا به‌عنوان ساختمان موتورخانه احداث کردند که اصلا قابل بهره‌برداری نیست. این زمین از دست برود نساجی کجا بازی کند؟»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار