• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۱۱-۰۸ - ۰۰:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

ایرانگردی وزیر ورزش با روسای فدراسیون‌ها

جلسه مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی کشور با حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان و دیگر مسئولان وزارتخانه قرار است روز پنجشنبه 20 بهمن‌ماه به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در آهن‌شهر بافق برگزار شود.

ایرانگردی وزیر ورزش با روسای فدراسیون‌ها

جلسه مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی کشور با حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان و دیگر مسئولان وزارتخانه قرار است روز پنجشنبه 20 بهمن‌ماه به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در آهن‌شهر بافق برگزار شود. خبری که در روزهای گذشته در رسانه‌ها منتشر شد و این موضوع با دعوتنامه رسمی آرش فرهادیان، مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها به اطلاع تمامی روسای فدراسیون‌های کشور رسیده است. 
پیش از این و در ماه‌های گذشته نیز جزیره کیش میزبان وزیر ورزش و جوانان و روسای فدراسیون‌های ورزش کشور بود تا رفته‌رفته به‌نظر برسد برگزاری این جلسات مشترک در استان‌های مختلف کشور در‌حال تبدیل شدن به رویه ثابت شده است. در اینکه دیدار شخص اول ورزش کشور با تصمیم‌گیران فدراسیون‌های ورزشی اتفاق مثبتی خواهد بود و باعث خواهد شد تا مشکلات و دغدغه‌های رشته‌های مختلف به اطلاع سجادی و معاونان او رسیده، هیچ شک و تردیدی نیست و طبیعتا هیچ‌کسی نیز نباید با این موضوع مشکلی داشته باشد و حتی از برگزاری این جلسات خوشحال باشد. نکته اما اینجاست، چرا در‌حالی‌که تمامی فدراسیون‌های ورزشی کشور در تهران مستقر هستند و طبیعتا وزارتخانه ورزش و جوانان نیز در تهران قرار دارد، باید چنین جلساتی در استان‌های مختلف برگزار شود و این جلسات در خارج از تهران آیا کمکی به حل مشکلات ورزش کشور خواهد کرد؟
جلسات و دیدارهای سه‌روزه‌ای که با توجه به تعدد فدراسیون‌های ورزشی هزینه‌های سنگینی برای وزارت ورزش و جوانان در این شرایط سخت اقتصادی خواهد داشت. بهتر نیست به‌جای جلسات پرهزینه در استان‌ها با فاصله زمانی بسیار زیاد، این دیدارها ماهیانه یا حداقل دو ماه یک‌بار در تهران برگزار شود و نیازی به اعزام کاروان بزرگی از روسای فدراسیون‌ها به استان‌های مختلف نباشد. هزینه‌های این جلسات نیز شاید بتواند به حل انبوه مشکلات فدراسیون‌ها و ورزش کشور بیاید و تاثیر بهتری نیز داشته باشد. 
همه این اتفاقات در‌حالی است که بارها به‌صورت رسمی و غیررسمی روسای فدراسیون‌ها از عدم دیدار با وزیر ورزش و جوانان گلایه داشتند و معتقد بودند هیچ تماس و دیداری از سوی شخص وزیر ورزش و جوانان با آنها صورت نگرفته است. آخرین شاهد این ادعا نیز هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو بود که در یک برنامه ورزشی از عدم‌دیدار و ارتباط با وزیر ورزش و جوانان در یک‌سال مدیریت خود در این فدراسیون صحبت کرد و نسبت به این موضوع گلایه داشت. 
البته شاید عنوان شود که برگزاری این جلسات مشترک برای وزارت ورزش هزینه‌ای در ‌بر‌ نخواهد داشت و میزبانی و هزینه برگزاری بر‌عهده ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های مختلف است که این موضوع نیز منافاتی با مسائل مطرح شده نخواهد داشت. ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها هم مانند فدراسیون‌های ورزشی بودجه خود را از وزارت ورزش دریافت می‌کنند و می‌توانند به‌جای برگزاری این اقدامات به برنامه‌ریزی جهت رشد و ارتقای ورزش استان و شهرستان‌های خود اقدام کنند که مشکلات آنها قطعا بر هر چیزی ارجحیت دارد.  
حتی با در‌نظر گرفتن این فرض محال که جلسات مشترک وزیر ورزش و جوانان و معاونان او با روسای فدراسیون‌ها در استان‌ها هزینه‌ای نخواهد داشت که محال به‌نظر می‌رسد، بهتر نیست به‌جای یک سفر سه‌روزه، یک جلسه چند‌ساعته را در تهران برگزار کرد تا همه روسای فدراسیون‌ها امکان حضور و هم‌صحبتی و بیان دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را در ماه‌های منتهی به بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو، انتخابی المپیک 2024 پاریس، مسابقات جهانی، آسیایی و مسائل داخلی فدراسیون‌ها داشته باشند. بسیاری از روسای فدراسیون‌های ورزشی با توجه به مشکلات و برگزاری رویدادهای مختلف ملی و حتی لیگ‌های داخلی امکان حضور در یک سفر سه‌روزه را ندارند و از طرفی نمی‌خواهند که دیدار با شخص اول ورزش کشور و معاونان وزارت ورزش و جوانان برای مطرح کردن مشکلات خود را از دست بدهند، اما این مشکل برگزاری جلسه برای آنها تبدیل به چالشی شده است. 
امیدواریم پس از برگزاری جلسه مشترک در استان یزد، دیدارهای آینده وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون‌ها بیشتر در تهران برگزار شود و اگر دلیلی برای این تصمیم و برگزاری در استان‌های مختلف وجود دارد، در‌خصوص آن به‌صورت شفاف صحبت شود. شاید این تصمیمات دلایلی دارد که مطرح شدن آن باعث شود با جنبه‌های دیگر این تصمیم مسئولان وزارت ورزش آشنا شویم و دیگر این انتقادها مطرح نشود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار