• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۱۱-۰۸ - ۰۰:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

نیازمند طراحی فناوری برای ارتباط با دانشجویان هستیم

نشست هم‌اندیشی معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای ویژه و سطح یک دانشگاه آزاد اسلامی با حضور فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی و داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد برگزار شد.

نیازمند طراحی فناوری  برای ارتباط با دانشجویان هستیم

نشست هم‌اندیشی معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای ویژه و سطح یک دانشگاه آزاد اسلامی با حضور فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی و داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد برگزار شد. معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد درخصوص جزئیات این نشست به «فرهیختگان» گفت: «این پنجمین نشست حضوری معاونان فرهنگی و دانشجویی در دو سال گذشته بود و در آن معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای ویژه و سطح یک حضور داشتند. این نشست با حضور 100 واحد از واحدهای دانشگاه آزاد به مدت سه روز از پنجم تا هفتم بهمن‌ماه برگزار شد. در روز اول علاوه‌بر بیان سیاست‌های کلی معاونت و تبادل نظری که با معاونان محترم صورت گرفت دکتر جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد و همکاران ایشان حضور پیدا کردند.»  او ادامه داد: «هدف‌مان این بود تا برخی از واقعیت‌های کف میدان که معاونان فرهنگی و دانشجویی در ارتباط با چارت، نیرو، بودجه و... با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند بیش از پیش به داریوش جاوید منتقل شود و تبادل نظری صورت بگیرد. همچنین جلسه مشابهی با عزیزان حراست داشتیم تا مسائل مشترک مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.» 
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اظهار کرد: «در ادامه جلسه روز اول ادارات کل و مراکز معاونت، آخرین وضعیت حوزه خود را بیان کردند که این جلسه تا دیروقت نیز ادامه داشت. روز دوم، پنج کمیسیون هم‌عرض با حضور معاونان فرهنگی و دانشجویی برگزار شد؛ کمیسیون فرهنگی اجتماعی، کمیسیون تشکل‌های اسلامی، کمیسیون ورزشی، کمیسیون نظارت و ارزشیابی و کمیسیون دانشجویی.» 
او با تاکید بر اینکه برگزاری این کمیسیون‌ها از نوآوری‌های این نشست بود بیان کرد: «در این کمیسیون‌ها مسائل و چالش‌هایی که حوزه‌های فرهنگی دانشجویی واحدها با آن روبه‌رو هستند مطرح و تبادل نظر شد.» 
او اضافه کرد: «درنهایت نتایج کمیسیون‌ها ارائه شد و از درون نتایج کمیسیون‌ها با مشارکت حاضران مصوباتی مطرح و تصویب شد که برخی از این مصوبات در خود معاونت انجام خواهد شد. برخی از این مصوبات نیز فرابخشی است که از سایر حوزه‌ها پیگیری خواهیم کرد تا ان‌شاءالله محقق شود.» 
جهان‌بین گفت: «پنجشنبه شب نیز دکتر طهرانچی در جلسه‌ای دوونیم‌ساعته حضور داشتند و سه نفر از معاونان منتخب به ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در حضور دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه پرداختند و در ادامه ایشان پس از پاسخگویی به سوالات به طرح مباحث خود پرداختند.» او اظهار کرد: «نکته‌ای که در بیانات دکتر طهرانچی برجسته بود مقایسه دانشگاه برآمده از مدرنیته و دانشگاه اسلامی بود که مورد استقبال حضار قرار گرفت و معتقدم باید روی نکات ارزشمند آن کار شود.»  او تصریح کرد: «در روز سوم نیز، صبح جمعه، مواردی که در دو روز قبلی نشست مطرح شده بود جمع‌بندی شد. یکی از نوآوری‌های این جلسه این بود که 10 نفر از معاونان فرهنگی دانشجویی ابتکارات خود را مطرح کردند. آنها در حوزه فرهنگی و دانشجویی ابتکاراتی داشتند و این ابتکارات را مطرح کرده و به اشتراک گذاشتند. آقای ایمانجانی مدیرمسئول روزنامه «فرهیختگان» نیز در این جلسه حضور پیدا کرد.»  جهان‌بین درخصوص این بخش گفت: «مقرر شد با کمک موسسه فرهیختگان، دوره‌های رسانه و فضای مجازی و نشریات در واحدها برگزار شود.» 
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: «ما به سهم خودمان هم از روشنفکری انقلابی توام شجاعتی که این روزنامه دارد و مخصوصا در این ایام خوش درخشید تشکر کردیم. پایان‌بخش برنامه‌های این نشست سه‌روزه نیز سخنرانی شریفانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد بود.» 
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: «در این نشست سه‌روزه به چند نکته به‌صورت ویژه تاکید شد. یکی از آن مسائل، اهمیت اساتید بود و در این زمینه مفصلا بحث شد. نکته دوم لزوم دستیابی به فناوری برای ارتباط با طیف گسترده دانشجویان است. ما یک میلیون و 260 هزار دانشجو داریم که باید حرف این دانشجویان به ما و حرف ما به آنها برسد. متاسفانه ارتباط ما با بخش زیادی از دانشجویان قطع شده است و تبادل پیام صورت نمی‌گیرد. بنابراین مقرر شد که هسته‌های فکری که در دانشگاه مصوب شده است در این حوزه‌ها فعال شود.» 
او بیان کرد: «همچنین در این جلسات تاکید ویژه‌ای شد که روی اعضایی که در تشکل‌ها فعالیت می‌کنند کار ویژه شود و درنهایت بتوانیم یک‌سری عناصر کلیدی برای خدمتگزاری به نظام جمهوری اسلامی در دانشگاه تربیت کنیم. درخصوص مباحث تغذیه و مشاوره و... نیز مفصلا بحث و تبادل نظر شد.» 
جهان‌بین درخصوص درآمدزایی از حوزه فرهنگی دانشجویی نیز عنوان کرد: «در حوزه ورزشی، الان این درآمدزایی را داریم. بحثی در این نشست سه‌روزه مبنی‌بر درآمدزایی از حوزه فرهنگی مطرح شد تا ما شرایطی را فراهم کنیم که کانون‌ها و تشکل‌ها، بتوانند با استفاده از ظرفیت‌هایی که در دانشگاه است دوره‌هایی را برگزار کنند و بتوانند از برگزاری این دوره‌ها درآمدزایی کنند. یکی دیگر از بحث‌ها درخصوص درآمدزایی از مراکز مشاوره بود. امیدوارم این نشست‌ها به اعتلای فرهنگ در دانشگاه و جامعه بینجامد.» 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار