• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۱۱-۰۶ - ۰۰:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
محسن یوسفی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: استقلالی‌ها اشباع شده‌اند و مثل سال گذشته تلاش نمی‌کنند

مگر آلوز می‌تواند یک‌تنه همه مشکلات را حل کند؟

اظهارات فتح‌الله‌زاده ذهنیت بازیکنانش را به هم زده است شرایط ملوان با قبل قابل‌مقایسه نیست

تیم‌های فوتبال استقلال و ملوان در حالی عصر امروز به مصاف هم می‌روند که هر دو با شرایط متفاوتی به یکدیگر رسیده‌اند. از یک سو شاگردان ساپینتو وارد بحران شده و از سوی دیگر شاگردان زارع با کسب نتایج مطلوب در هفته‌های اخیر از وضعیت قبلی خود فاصله گرفته تا به این ترتیب مشخص شود استقلالی‌ها امروز هم کار بسیار سختی را برای موفق شدن در پیش دارند.

مگر آلوز می‌تواند یک‌تنه همه مشکلات را حل کند؟

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار:تیم‌های فوتبال استقلال و ملوان در حالی عصر امروز به مصاف هم می‌روند که هر دو با شرایط متفاوتی به یکدیگر رسیده‌اند. از یک سو شاگردان ساپینتو وارد بحران شده و از سوی دیگر شاگردان زارع با کسب نتایج مطلوب در هفته‌های اخیر از وضعیت قبلی خود فاصله گرفته تا به این ترتیب مشخص شود استقلالی‌ها امروز هم کار بسیار سختی را برای موفق شدن در پیش دارند. همه اینها در حالی هستند که دو تیم باید کمتر از یک ماه دیگر در رقابت‌های جام حذفی نیز با هم دیدار کنند و حالا سرنوشت دیدار استقلال و تراکتور یک بار دیگر برای آبی‌های پایتخت تکرار شده است. 
درخصوص این دیدار، شرایط هر دو تیم استقلال و ملوان و سایر مسائل مرتبط با محسن یوسفی که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را در کارنامه دارد دقایقی هم‌کلام شدیم که در ادامه می‌خوانید.

به‌عنوان بازیکنی که در هر دو تیم بازی کردید، تقابل امروز استقلال و ملوان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
هر دو تیم‌هایی هستند که از پشتوانه هوادار برخوردار هستند و قطعا جدای از مسائل مالی که بازیکنان در فوتبال با آن مرتبط هستند، بحث حضور هوادار نیز باعث می‌شود تا جذابیت حضور در چنین تیم‌هایی که تماشاگران زیادی دارند افزایش پیدا کرده و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا این دیدار از هیجان و جذابیت‌های خاص خودش برخوردار باشد. 

نکته قابل توجه اینکه قرار است بعد از مدت‌ها تماشاگران به ورزشگاه‌ها برگردند تا کمی هیجان و روح به فوتبال ما دوباره دمیده شود. در این خصوص صحبت می‌کنید؟
قطعا همین‌طور است، چون فوتبال بدون تماشاگر معنی خاصی ندارد ضمن اینکه از دیدگاه بیننده تلویزیونی نیز چنین شرایطی اصلا جذابیت لازم را ندارد. بنابراین در‌صورتی‌که این اتفاق بیفتد تاحدودی جذابیت و هیجان به رقابت‌های لیگ برتر دوباره بازخواهد گشت. 

درباره استقلال صحبت می‌کنید؟ یک امتیاز از 3 بازی این تیم را تا حدودی وارد بحران کرده است. دلیل اصلی این ناکامی‌ها چیست؟
چیزی که مشخص است این است که علت اصلی به عوامل غیرفنی مربوط می‌شود. به‌طور مثال این روزها مدیرعامل مدام درباره مشکلات مالی صحبت می‌کند و همین اظهارات باعث می‌شود تا ذهن بازیکن درگیر شود و به هم بریزد که آیا در این باشگاه به‌طور مثال ثباتی وجود ندارد که مدام از این حرف‌ها زده می‌شود یا اینکه همیشه دغدغه دارند که نکند با این شرایط اتفاقاتی رقم بخورد که نتوانیم در موعد مقرر پول‌مان را بگیریم. از سوی دیگر عدم کسب نتایج لازم در هفته‌های اخیر باعث شده است یک مقدار به کادرفنی فشار لازم بیاید و این هم نشان می‌دهد که کادرفنی استقلال درصورتی‌که این تیم نتیجه لازم را نگیرد قطعا دچار تنش می‌شود. درواقع این یعنی بستر برای به حاشیه رفتن این تیم درصورتی‌که نتیجه لازم حتی در یک هفته کسب نشود وجود دارد. از رفتار ساپینتو هم مشخص است که اگر تیم نتیجه نگیرد نمی‌تواند آرامش لازم را در تیم ایجاد کند. درنهایت هم احساس می‌کنم بازیکنان این تیم تا حدودی بی‌انگیزه شده‌اند. در هر صورت این تیم سال گذشته قهرمان شده است و فکر می‌کنم انگار بازیکنان این تیم برای رسیدن دوباره به‌عنوان قهرمانی اشباع شده‌اند و مثل گذشته تلاش لازم را نمی‌کنند. 

این در حالی است که ملوان روزهای خوبی را سپری می‌کند و به ریل موفقیت برگشته است. 
بله، درست است. ملوان در این روزها نتایج خوبی گرفته و نسبت به ابتدای فصل شرایط بهتری دارد و این موضوع باعث می‌شود تا این دیدار یک دیدار جذاب و پایاپای باشد و ان‌شاءلله بازی خوب و پرگلی هم از آب دربیاید. 

استقلال در حالی به مصاف ملوان می‌رود که کمتر از یک ماه دیگر باید در جام حذفی دوباره با این تیم مصاف بدهد. اتفاقی که بر سر دیدار با تراکتور رخ داده و تبریزی‌ها بعد از دیدار دوم اعتقاد داشتند برخی برنمی‌تابیدند که در یک هفته استقلال را دبل کنیم. فکر نمی‌کنید اگر امروز استقلال ناکام این دیدار باشد این اتفاقات یک بار دیگر تکرار شود؟
این‌که اراده‌ای باشد تا یک تیم نتیجه بگیرد یا نگیرد خیلی حرف مستدلی نیست ضمن این‌که وقتی کارشناسی داوری بازی استقلال و تراکتور انجام شد همه دیدند که تصمیمات داور این دیدار همه درست بودند همه پنالتی‌های که برای استقلال گرفته شد و هم صحنه‌هایی که داور تکرار داد را همه تایید کردند که او تصمیمات صحیحی را گرفته است. بنابراین داور کارش را درست انجام داده و ایرادی به وی وارد نیست. البته از لحاظ فنی تراکتور خوب بازی کرد و استقلال یک مقدار با چاشنی شانس و عملکرد خوب قایدی که توانست دو پنالتی بگیرد این دیدار را با موفقیت سپری کرد. بنابراین این تیم در طول بازی و برحسب شرایط بازی حریفش را شکست داد و این ادعا‌ها که چون برخی بر نمی‌تابیدند تا در یک هفته استقلال را دبل کنیم و این دست از صحبت‌ها نه درست بود و نه هیچ‌وقت اثبات شده یا اثبات می‌شود. در بازی امروز هم همین شرایط است و هر دو تیم زحمت خود را می‌کشند و هر تیمی که از فرصت‌هایش بهتر استفاده کند می‌تواند برنده بازی شود. 

به ملوان برسیم. این تیم را در فصل جاری چطور ارزیابی می‌کنید؟ این تیم طی چند هفته اخیر از بحران خارج شده است. 
انتظار از ملوان و استقلال کاملا متفاوت است. مثلا از استقلال انتظار قهرمانی می‌رود اما از ملوان انتظار می‌رود که در لیگ برتر بماند. فعلا ملوان در این چند هفته تا حد زیادی توقع مردم انزلی و هوادارانش را برآورده است. البته به نظرم این چند هفته اخیر ملوان به ثبات بهتری رسیده چون از لحاظ امکانات و شرایط مالی این تیم دیگر مثل گذشته نیست و این باعث شده بازیکنان و کادرفنی این تیم با آرامش بهتر بیشتری کار کنند. ملوان فعلا روند خوبی دارد اما روی هم رفته در این دیدار که امروز برگزار می‌شود کفه ترازو به سود استقلال است. 

ساپینتو با اینکه لیست تیمش پر است اما هر دو پای خود را در یک کفش کرده که تحت هر شرایطی آلوز را جذب کند. هرچند این بازیکن هم با تراکتور قرارداد دارد و بعید است استقلالی شود. زوم کردن روی یک بازیکن تا این اندازه چقدر درست است؟
این که لیست جای خالی ندارد جای خود اما فوتبال هم به این شکل نیست که اگر آلوز بیاید بتواند همه مشکلات استقلال را برطرف کند درواقع اصلا چنین تضمینی وجود ندارد. از کجا معلوم این بازیکن بیاید و این تیم موفق شود؟ اگر آلوز بیاید و مشکلات خط دفاعی یا هجومی این تیم برطرف نشود مطمئن باشید تیم همین روند را ادامه خواهد داد چون با یک بازیکن اتفاق خاصی نمی‌افتد. به نظرم استقلال دارد یک مقدار مسیر را کج می‌رود. این تیم باید تمرکز بیشتری داشته باشد و تلاش بیشتری بکند. امروز استقلالی‌ها آنقدر که به فکر مسائل دیگری هستند به دنبال تلاش کردن نیستند. آنها باید تلاش و سعی بیشتری بکنند، حالا در کنار آن اگر بتوانند بازیکن باکیفیتی را هم جذب کنند چه بهتر.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار