• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۱۰-۲۷ - ۰۰:۲۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

انجمن علمی فیزیک واحد تهران مرکزی انجمن علمی برگزیده شد

روز گذشته طی مراسمی از پژوهشگران برگزیده واحد تهران مرکزی با حضور توحید پوررستم تقدیر و تجلیل شد.

روز گذشته طی مراسمی از پژوهشگران برگزیده واحد تهران مرکزی با حضور توحید پوررستم تقدیر و تجلیل شد. به گزارش روابط عمومی واحد تهران مرکزی، به همت معاونت پژوهش و فناوری، مراسم هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برگزیده واحد تهران مرکزی با حضور پوررستم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، اعضای هیات‌رئیسه، اعضای هیات‌علمی، مدیران و کارکنان در سالن همایش‌های غدیر مجتمع دانشگاهی سوهانک برگزار شد. در این مراسم علی نیازی معاون پژوهش و فناوری واحد تهران مرکزی ضمن تبریک و خوشامدگویی به اعضای هیات علمی و پژوهشگران برگزیده، در سخنانی به گزارش عملکرد یک‌ساله معاونت پژوهش و فناوری اشاره کرد. در مراسم تجلیل از پژوهشگران برگزیده، مرجان دامن‌کشیده، ابراهیم یاقوتی، سعید دیناروند و مجید منجمی از اعضای هیات‌علمی واحد تهران مرکزی سخنرانی کردند. همچنین انجمن علمی فیزیک تهران مرکزی در سال 1401 به‌عنوان انجمن علمی برگزیده انتخاب شد. برگزاری بازدیدها و تورهای علمی تخصصی از دانشگاه‌ها و مراکز علم‌وفناوری و آزمایشگاه‌های تخصصی، کارخانه‌های تخصصی و نمایشگاه‌های تخصصی برخی از فعالیت‌های این انجمن درطول سال گذشته بوده‌اند. از دیگر اقدامات این انجمن می‌توان به برگزاری بیش از 200 سخنرانی علمی، کارگاه‌های علمی تخصصی، کرسی‌های ترویجی، کرسی‌های اندیشه‌ورزی، همایش‌ها و کنفرانس‌های تخصصی، جشنواره‌های علمی تخصصی و همچنین استفاده از اساتید حرفه‌ای داخلی و بین‌المللی با توجه به نیازسنجی دانشجویان اشاره کرد. این انجمن همچنین دوره‌های متعدد کمک‌آموزشی و حل تمرین دروس مختلف را در دستور کار دارد و بزرگداشت چهره‌های علمی فیزیک و نیز مسابقات علمی درون‌واحدی، برگزاری مسابقات مهارتی درون‌واحدی را برگزار کرده و نشریه علمی دانشجویی تخصصی را در برنامه دارد. ازجمله فعالیت‌های موثر هنری و رسانه‌ای این مرکز می‌توان به تولید محتوای چندرسانه‌ای فیلم تخصصی در حوزه فیزیک؛ خلق اثر هنری (مجسمه و نقاشی روی سفال)؛ ایجاد صفحات مجازی در پلتفرم‌های تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و ایمیل و نیز همایش ترویجی رشته تحصیلی فیزیک لیزر و پلاسما اشاره کرد.
همکاری و مشارکت علمی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی مختلف نظیر انجمن علمی فیزیک دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی شهید بهشتی، انجمن علمی فیزیک دانشگاه قم، انجمن علمی اپتیک و لیزر دانشگاه بناب، انجمن علمی فیزیک دانشگاه خلیج‌فارس، مرکز تحقیقات پلاسما، کمیته ملی برق و الکترونیک ایران، کمیته فنی استاندارد تجهیزات لیزری سازمان IEC در ایران، کانون فرهنگی قیم و کانون فرهنگی تعالی از دیگر فعالیت‌های این انجمن محسوب می‌شوند. علاوه‌بر اینها این انجمن تفاهمنامه‌های تخصصی با مجموعه‌های علمی مختلف؛ فعالیت‌های گوناگون خیریه‌ای از قبیل توزیع بسته‌های معیشتی شب یلدا به نیازمندان، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، توزیع غذای گرم به نیازمندان، توزیع وسایل بازی بین کودکان، توزیع غذا و بسته‌های حمایتی بین کارتن‌خواب‌ها، اشتغالزایی و حمایت از زنان سرپرست خانوار را نیز انجام می‌دهد. ازجمله فعالیت‌های جهادی این انجمن نیز می‌توان به کمک این مرکز به مناطق محروم در حوزه آموزش به کودکان و نهضت سوادآموزی به بزرگسالان، توزیع پوشاک و اقلام مصرفی بین نیازمندان مناطق محروم، کمک به سلامت و بهداشت مناطق محروم اشاره کرد. مشارکت دانش‌آموختگان و اساتید دانشگاه در برنامه‌های انجمن و چاپ کتاب کاربرد کامپیوتر در فیزیک از دیگر عملکردهای انجمن فیزیک به‌شمار می‌رود. این انجمن علاوه‌بر ثبت چهار اختراع، فعالیت و اخبار انجمن را در فضاهای مختلف مجازی و حقیقی منعکس کرده و با تولید صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال فعالیت می‌کند. همچنین این مرکز گواهی‌نامه‌ها و مهارت‌های متنوع و تخصصی ارائه می‌دهد.
جواد سلطان‌محمدی، ریاست انجمن علمی فیزیک واحد تهران مرکزی به عنوان انجمن علمی برگزیده و برتر را در سال 1401 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و پرکارترین و پرامتیازترین و فعال‌ترین انجمن این واحد دانشگاهی را عهده‌دار است. او درباره نگاه مقام‌معظم‌رهبری به مساله پیشرفت علمی کشور عنوان می‌کند که پیشرفت علمی پایه و لازمه قطعی پیشرفت همه‌جانبه و اقتدار یک ملت است که می‌توان از هویت، حیثیت، استقلال و عزت یک ملت در مقابل زورگویان و مستکبران حفاظت و منافع ملی را حفظ کرد و امیدوار است در آینده‌ای نزدیک با برنامه‌ریزی مدون و حمایت‌های روسای دانشگاه بتوان در حوزه پژوهش و علم‌وفناوری به دستاوردهای والایی دست‌ یافت. سلطان محمدی در پایان از حمایت ها وکمک‌های دکتر بابک وکیلی مدیر گروه فیزیک واحد تهران مرکزی و دکتر افضلی  تشکر و برای آنان  آرزوی موفقیت و سلامتی کرد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار