• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۱۰-۱۴ - ۰۰:۰۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
طیف‌های مختلف در سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به میدان آمدند

حاج‌قاسم هنوز وحدت‌آفرین است

در تهران نیز مصلای امام خمینی(ره) از اجتماع بزرگ مردمی پاسداشت سومین سالگرد سردار دل‌ها میزبانی ‌کرد. اجتماعی که سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در آن به سخنرانی پرداخت و از ملت ایران -به‌ویژه جوانانی که برای گرامیداشت یاد و خاطره این قهرمان ملی حضور داشتند- قدردانی و سپاسگزاری کرد.

حاج‌قاسم هنوز وحدت‌آفرین است

در سالروز شهادت سردار سلیمانی شاهد برگزاری تجمعات پرشور و حماسی مردمی در نقاط مختلف کشور بودیم. اوج این حماسه را روز گذشته 13 دی‌ماه مردم شهر کرمان و زائرانی که برای پاسداشت مقام سردار سلیمانی در این شهر حاضر شده بودند در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان و مزار حاج قاسم سلیمانی رقم زدند. همزمان در تهران نیز مصلای امام خمینی(ره) از اجتماع بزرگ مردمی پاسداشت سومین سالگرد سردار دل‌ها میزبانی ‌کرد. اجتماعی که سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در آن به سخنرانی پرداخت و از ملت ایران -به‌ویژه جوانانی که برای گرامیداشت یاد و خاطره این قهرمان ملی حضور داشتند- قدردانی و سپاسگزاری کرد.

  پاسداشت شهید سلیمانی پاسداشت ارزش‌های ملی است
رئیس‌جمهور در این مراسم که اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا، جانبازان، میهمانان بین‌المللی، سفرای کشورها، مسئولان عالی کشوری و لشکری و شخصیت‌های بین‌المللی حضور داشتند، اظهار داشت: «بدون‌تردید پاسداشت قهرمان ملی و قهرمان امت اسلامی، پاسداشت همه ارزش‌های الهی است. گرامیداشت شهید سلیمانی، چهره جهانی مبارزه با استکبار و تروریسم و تجلیل از همه خوبی‌ها و اعلام نفرت و بیزاری‌ از ظلم و استکبار و نظام سلطه است.»رئیسی با بیان اینکه وجود انسان‌های تحول‌خواه و عدالت‌خواه مایه بقا و میدان‌داری این میدان است، افزود: «ما از سویی بسیار مصیبت‌زده هستیم، زیرا یک سردار سرافراز را از دست دادیم اما از طرفی بسیار مفتخر و سربلندیم که شهید سلیمانی شخصیتی بود که نه‌فقط به ملت ایران، بلکه به ملت‌های مسلمان در جهان فکر می‌کرد.» وی ادامه داد: «پیام حضور در گرامیداشت حاج قاسم به همه آزادمردان و زنان آزاده این است که باید با ایستادگی و مقاومت مقابل استکبار و ظلم و ستم راه را بر ستمگران و مستکبران سد کرد.»

  انسان باتقوا می‌تواند منشأ تحول باشد
رئیس‌جمهور در ادامه به تحول و نگاه تحول‌گرایانه اشاره کرد و گفت: «نخستین گام درباره شهید سلیمانی تحول فردی و شخصی بود؛ او خودسازی کرد تا بتواند جامعه‌سازی کند؛ بدون خودسازی امکان‌ جامعه‌سازی وجود ندارد و شهید سلیمانی خودسازی کرد تا بتواند جامعه‌سازی کند.»وی اظهار داشت: «انسان با تقوای خودساخته می‌تواند در جامعه فردی تاثیرگذار باشد و این تحول را شهید سلیمانی از خود آغاز کرد. عشق به خدا و اهل‌بیت(ع) و صدیقه طاهره(س) این دلدادگی به خدا و اهل‌بیت(ع) بود که از او یک انسان خودساخته پرورش داد.»

  اقدامات سردار سلیمانی در میدان منحصربه‌فرد بود
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در یک بستر تحولی همواره این رویش وجود دارد و انسان‌های فرهیخته، مجاهد و اثرگذار در بستر نظام مقدس جمهوری اسلامی رشد و پرورش‌یافته و خواهند یافت، افزود: «نکته دیگر در عرصه تحول جهاد تحول در میدان است که شهید سلیمانی در این جهت بسیار برجسته بود. اقداماتی که سردار سلیمانی در میدان انجام داد اقداماتی منحصربه‌فرد بود.» سیدابراهیم رئیسی افزود: «او به‌معنی وسیع کلمه شخصیتی عام بود، اگر انقلابی بود، انقلابی بودن خود را در مردمداری کردن و مردمدار بودن خود تعریف می‌کرد، لذا همه با او احساس اخوت و برادری می‌کردند و احساس نزدیکی به او داشتند و احساس می‌کردند او با همه است و همه با او هستند و جلوه مهم این حضور را شما در تشییع‌جنازه او دید.»

  شهید سلیمانی در دنیا هیمنه آمریکا را به شکست کشانید
رئیس‌جمهور خطاب به جوانان گفت: «امروز در قرن بیست‌ویکم باافتخار یاد کنید که نماد مبارزه با تروریسم و استکبار شهید سلیمانی است. شهید سلیمانی، آمریکا و طرفداران جریان تروریستی و داعشی در منطقه را شکست داد اما بزرگ‌ترین کار او این نبود این مقدمه آن بود که شهید سلیمانی در دنیا هیمنه آمریکا را به شکست کشانید.» رئیس‌جمهور افزود: «شهید سلیمانی ایجاد هویت کرد به‌نحوی‌که امروز با وجود فضای تبلیغاتی که دشمن می‌خواهد بسازد -که مردم نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی سست شده‌اند- اما شما دیدید در تشییع‌جنازه شهید سلیمانی در شهرهای عراق و در شهرهای ایران قیامتی برپا شد و این قیامت فقط برای آن سال نبود.» رئیسی اظهار کرد: «امروز هم می‌بینید که مزار او چگونه مردم را از سراسر ایران و جهان اسلام به خود جذب می‌کند. آیا این تبلیغات است یا آن چیزی است خداوند خطاب به پیغمبر اکرم(ص) فرموده، این خداوند است که قلب‌ها را تسخیر می‌کند؛ امروز شهید سلیمانی در قلب‌ها جای گرفته است و اسم او را سردار دل‌ها می‌گذاریم.» رئیس‌جمهور ادامه داد: «شما جلوه این هویت را در تشییع‌جنازه شهدای امنیت در همه شهرها و در روز ۱۳ آبان دیدید و در بسیاری از مراسم‌ها هم می‌بینیم. اینها همان نماد هویتی است که ملت ایران از خود نشان می‌دهد.»

  انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است
آیت‌الله رئیسی با اشاره به سخنان فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی قدس درباره انتقام از خون شهید سلیمانی خطاب به جمع حاضر در مصلای تهران تاکید کرد: «امروز سردار سلامی و سردار قاآنی اعلام کردند، آمریکایی‌ها بدانند از خون شهید سلیمانی نخواهیم گذشت و اجازه دهید از جانب همه شما اعلام کنم خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نخواهیم برد و بدانند انتقام خون شهید سلیمانی حتمی‌ است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان نخواهیم گذاشت.»

  هرگز متوقف نخواهیم شد
رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش دشمنان برای جنگ اقتصادی اظهار داشت: «در جنگ سایبری یک روز همه پمپ‌بنزین‌های سراسر کشور را از کار انداخته‌اید و فکر کردید با این حرکت دشمنانه ملت ایران را همگام خود می‌کنید؛ در جنگ سیاسی همه ظرفیت‌های خود را در سازمان‌های بین‌المللی علیه ملت ایران به‌کار گرفتید و در جنگ روانی هم همه رسانه‌های خود را به خط کردید؛ در جنگ اقتصاد هم وارد شده و در ارز و طلا عددسازی کرده‌اید؛ ۵۰ کانال را برای عددسازی به‌کار گرفته‌اید. این تحلیل نیست بلکه خبر است که می‌گویم.» رئیسی خاطرنشان کرد: «امروز پیام این جمعیت و جمعیت‌های مشابه این درسراسر کشور این است که در همه این جنگ‌ها شکست‌خورده‌اید و بعد از این هم شکست خواهید خورد.»

  پیام دختر دهه نودی به رئیس‌جمهور
رئیس‌جمهور گفت: «در ورود به مصلا دخترخانمی که دهه نودی است، گفت شما را به خون شهید سلیمانی قسم می‌دهیم که ما پای‌کار هستیم و به مسئولان هم پیام ما را بدهید که ما دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها و نودی‌ها پای این انقلاب و نظام هستیم و مسئولان باقدرت و قوت و با اعتمادبه‌نفس و اتکال به خدا حرکت کنند. یقین بدانید خون شهید سلیمانی پیروزی را برای ملت به ارمغان آورده و بعد از این پیروزهای بسیاری را در پرتو خون شهید سلیمانی خواهیم داشت.»

  تو هم برای ما دعا کن آقای سلیمانی
رئیس‌جمهور در پایان خطاب به سردار شهید با بیان اینکه «تو هم برای ما دعا کن آقای سلیمانی» گفت: «خانواده‌های شهدا هم دعا کنند و بدانند این کشور درحال پیشرفت است و آینده بسیار روشن‌تر از امروز خواهد بود. این کشور ظرفیت‌های بسیاری دارد و با رهنمودهای رهبری و با حضور مشارکت مردم و خدمتگزاری خالصانه دولت تمام مشکلات به‌لطف خدا رفع خواهد شد.»
 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

میکائیل دیانی، فعال فرهنگی:

ترمیم شکاف‌ها؛ اولین ماموریت پزشکیان

محمدامین ایمانجانی، مدیر مسئول؛

پروژه مدد به مسعود پزشکیان

مهدی خانعلی‌زاده، پژوهشگر سیاست خارجی:

آقای پزشکیان! این شما و این جهان واقعی

محمدرضا کردلو، فعال فرهنگی:

آری، اینچنین است برادر!

در مناظره ۲ به ۲ نامزدهای ریاست‌جمهوری مجری با سوالات صریح و به‌جا بحث را داغ کرد؛

تنها ستاره مناظره

محمد زعیم‌زاده، سردبیر: 

کلید انتخابات در دست مرددها

پرویز امینی، استاد دانشگاه:

مرددین؛ سرنوشت‌سازان انتخابات چهاردهم

پیام پیغام‌های انتخاباتی؛

چرا تحریم انتخابات شکست خورد؟

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

بازگشت به راهبرد مشارکت حداکثری

«اگر دفاع ما نبود، حمله ایران به اسرائیل ویرانگر می‌شد»؛

اعتراف بایدن

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان؛

‌نوبل خون

حمید ملک‌زاده، پژوهشگر اندیشه‌های سیاسی:

مقاومت؛ روح پایدار انقلاب اسلامی ایران

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان:

عجب کشور قانون‌مداری!

صادق امامی، عضو شورای سردبیری:

در مسیر تحول

7 نکته از دیدار رمضان 1403 رهبر انقلاب با دانشجویان؛

پای درس جامع‌نگری در خانه پدری

جیش‌العدل به نیابت از تل‌آویو دست به عملیات تروریستی زد؛

تروریست‌های توسعه

سیدحسین امامی، خبرنگار اندیشه سیاسی:

نقدی بر ایده پایان دین در یک کتاب

جعفر درونه، تحلیلگر سیاسی:

دو روی یک انتخابات

عباسعلی کدخدایی، عضو شورای نگهبان:

من رای نمی‌دهم!

جعفر درونه، پژوهشگر سیاسی:

نقطه عزیمت به‌‌سمت مشارکت حداکثری

درباره نامه 110 اصلاح‌طلب مشارکت‌جو؛

نه به خاتمی، سلام به واقعیت

محمد قائمی‌راد، پژوهشگر هسته مکتب امام خمینی(رحمه‌الله) مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع):

از «خواص و عوام» تا «خاصه و عامه» در اندیشه رهبری

درباره جوانب مختلف ردصلاحیت روحانی

او باید در انتخابات شکست می‌خورد

مرتضی قاضی، نویسنده:

صادق الوعد

آرزویی که بستر آن فراهم نیست؛

تمایل به شیوه‌های کنترلگری نوین

سرباز روح الله رضوی؛ فعال رسانه ای:

الجزیره و آفریقای جنوبی؛ جای ایران را نخواهد گرفت

محسن فایضی؛

چقدر بی انصاف‌اند

نگاه سطحی اپوزسیون سلبریتی؛

این جهل نیست خیانت به تاریخ و انسانیت است

سیدجواد نقوی، خبرنگار؛

بحران‌زدگی برندینگ برهانی

در حاشیه اظهارات جدید وزیر سابق خارجه؛

تاریخ را با تراژدی‌هایش بخوانید

کنشگران سیاست و نوار باریک انسانیت؛

در آینه فلسطین به خودتان نگاه کنید

وقایع نقش جهان و مصائب توییتری شدن سیاست

سانتی‌مانتال‌ها مشغول کارند

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار