• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۱۰-۱۳ - ۰۰:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«فرهیختگان» از برنامه‌های دانشگاهی در سومین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی گزارش می‌دهد

سنگ‌تمام دانشگاه‌ها درسالگرد فرمانده نامدار

همزمان با سومین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی که با حضوری شدن دانشگاه‌ها همراه بوده، دست فعالان دانشجویی برای تدارک برنامه‌های ویژه بازتر شده است. دانشگاه‌ها طی دیروز و امروز برنامه‌های مختلفی از اکران مستند گرفته تا همایش و مراسم سخنرانی برگزار کرده و می‌کنند و در این میان برخی از دانشگاه‌ها میزبان همایش‌های بین‌المللی شده‌اند.

سنگ‌تمام دانشگاه‌ها درسالگرد فرمانده نامدار

همزمان با سومین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی که با حضوری شدن دانشگاه‌ها همراه بوده، دست فعالان دانشجویی برای تدارک برنامه‌های ویژه بازتر شده است. دانشگاه‌ها طی دیروز و امروز برنامه‌های مختلفی از اکران مستند گرفته تا همایش و مراسم سخنرانی برگزار کرده و می‌کنند و در این میان برخی از دانشگاه‌ها میزبان همایش‌های بین‌المللی شده‌اند.  دانشگاه فردوسی مشهد را باید یکی از شلوغ‌ترین دانشگاه‌ها در سالگرد شهادت قاسم سلیمانی دانست، این دانشگاه در کنار اکران مستند «احقاق» به کارگردانی صدرالدین اسدی که امروز در دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار می‌شود، میزبان نمایشگاه کشورهای اسلامی (محور مقاومت) نیز هست، نمایشگاهی با حضور 8 کشور ایران، عراق، یمن، سوریه، لبنان، فلسطین و افغانستان که از 12 تا 14 ماه دایر خواهد بود. اصلی‌ترین برنامه این دانشگاه را می‌توان همایش 2 روزه «شهداءالقدس» دانست که در آن محمدصادق شهبازی، آیت‌الله فرات‌الشرع سخنگوی حشدالشعبی در ایران، آیت‌الله وحیدی رئیس روحانیت امامیه افغانستان، عبدالله شیخ فعال سیاسی سوری، مصطفی‌الموسوی فعال سیاسی عراقی و نورس حمید فعال سیاسی فلسطینی به سخنرانی خواهند پرداخت. این همایش طی 2 روز 12 و 13 دی ماه برگزار شده است.
دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هم امروز به تماشای مستند «پاییز پنجاه‌سالگی» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده می‌نشینند. در کنار پخش مستند، عطیه شکری هم به‌عنوان میهمان ویژه در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده عمران این دانشگاه حضور خواهد داشت. بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی هم ویژه‌برنامه سومین سالگرد را با حضور سردار فدوی، جانشین فرمانده سپاه، حسین جابری انصاری، سخنگوی سابق وزارت خارجه و خانواده شهدای طارمی و همدانی برگزار می‌کند. این دانشگاه همچنین 12 دی ماه هم برنامه‌ای را با محوریت بررسی ابعاد بین‌المللی شهادت قاسم سلیمانی و حضور محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام‌معظم‌رهبری و جواد تاجیک از هم‌رمزان شهید برگزار کرده بود. دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز هم امروز ویژه‌برنامه بزرگداشت شهدای جبهه مقامت را با عنوان «کدام حاج قاسم؟» با حضور محمد اصغری، دکتری سیاستگذاری فرهنگی در ساختمان مرکزی دفتر برگزار کرده است. دانشگاه بین‌المللی امام رضا‌(ع) هم امروز ویژه‌برنامه‌ای با حضور نظافت، مدیرعالی مدارس علمیه حضرت مهدی‌(عج)، مرثیه‌سرایی سیدرضا نریمانی و شعرخوانی احمد بابایی از شاعران آیینی برگزار می‌کند. دفتر تحکیم وحدت دانشگاه امیرکبیر مسابقه چهره مقاومت را در 3 بخش عکاسی و عکس‌نوشته، فیلمبرداری و مستند و نویسندگی و دلنوشته در بازه زمانی 11 تا 16 دی ماه برگزار می‌کند. دانشجویان این دانشگاه البته روز گذشته پای صحبت‌های قنبریان و مداحی امین پویان‌راد و مجید قاسمی نشستند و اردوی راهیان مقاومت امیرکبیر هم در بازه زمانی 10 تا 13 دی ماه برگزار شد. دانشگاه تهران هم ویژه‌برنامه 13 دی و یادبود را با حضور فیروز اصلانی، مدیرگروه حقوق عمومی دانشگاه و حسین موسوی‌فر، پژوهشگر و فعال امور بین‌المللی برگزار کرد.  در دانشگاه‌های اردبیل هم دوره آموزشی شمس (شاگردان مکتب سلیمانی) برگزار می‌شود، برنامه‌ای که به همت بسیج دانشجویی استان برگزار شده و در آن سبک زندگی اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و مدیریتی سردار شهید قاسم سلیمانی بررسی خواهد شد. این دوره در نیمه دوم دی ماه و به صورت حضوری ویژه دانشجویان و علاقه‌مندان برپا خواهد شد. دانشگاه کاشان هم از دیگر دانشگاه‌هایی است که امروز مراسم جان‌فدا را همراه با تشییع پیکر شهید گمنام و سخنرانی حسین جوشقانیان و مداحی حسین برزی برگزار می‌کند. دانشگاه سمنان هم امروز ویژه برنامه‌ای را با حضور همسر شهید محمدجعفر حسینی از مدافعان حرم فاطمیون و حمید قراییان از مدافعان حرم و روایان برگزار می‌کند. دانشگاه شهید رجایی هم بنا دارد تا پویش ابر‌قهرمان را در قالب‌های عکس‌نوشته، پوستر، کلیپ، دلنوشته و داستان کوتاه برگزار کند، پویشی که دانشجویان تا 16 دی ماه فرصت دارند تا آثارشان را برای شرکت در آن ارسال کنند. بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اشاره کرد که 12 دی ماه همایش بین‌المللی مقاومت را برگزار کرد. البته این همایش بخش‌های مختلفی دارد که که کارگاه‌های آموزشی آن از 8 تا بهمن ماه و کرسی‌های آزاداندیشی اندیشه مقاومت هم از 16 تا 19 بهمن ماه برگزار خواهد شد. همچنین نشست هم‌اندیشی سبک زندگی و مقاومت تمدنی هم 17 بهمن ماه برگزار می‌شود.

 برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در سومین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی
 البته برنامه‌های این سالگرد تنها به دانشگاه‌های وزارت علوم منتهی نشده و دانشگاه علوم پزشکی فسا با برگزاری مسابقه «قهرمان من» به استقبال از سومین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی رفت. مسابقه‌ای که مهلت ثبت‌نام در آن 17 دی ماه تعیین شده و قرار است اختتامیه آن هم 22 این ماه برگزار شود. دانشگاه علوم پزشکی یزد هم اردوی زیارتی به کرمان را ویژه دانشجویان دختر و پسر امروز برگزار کرده بود. همچنین کانون‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارتش امروز با حضور موسوی مطلق برنامه عزاداری برگزار کرد.  دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با با حضور سردار غلام‌حسین غیب‌پرور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در قرارگاه امام علی (ع)، استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در این دانشگاه ویژه‌برنامه حاج قاسم سلیمانی را برگزار کرد.
برخی دانشگاه‌ها هم یک‌روز زودتر به استقبال سالگرد حاج قاسم رفتند که ازجمله آن می‌توان به سالگرد شهادت قاسم سلیمانی در پردیس خواهران دانشگاه امام صادق‌(ع) با نمایش مستند «آورتین» که روز گذشته برگزار شد اشاره کرد. دانشجویان دانشگاه الزهرا‌(س) هم سومین سالگرد را همزمان با حضور پیکر شهید گمنام در این دانشگاه در 11 دی ماه برگزار کردند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار