• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۱۰-۰۳ - ۰۰:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
ابراهیم اشکش در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: لیگ برای ما از امروز مقابل سپاهان آغاز می‌شود

با قدرت نفت را در لیگ برتر نگه می‌داریم

سرانجام اتفاقی که باید می‌افتاد و گمانه‌زنی‌هایش از مدت‌ها قبل بر سر زبان‌ها بود به‌وقوع پیوست و رضا مهاجری با نفت مسجدسلیمان قطع همکاری کرد. تیمی که از مدت‌ها قبل شرایط خوبی نداشت و جالب اینکه همین رضا مهاجری با حضورش در این تیم در نیم‌فصل دوم فصل گذشته با شوکی که به نفتی‌ها داد سرانجام آنها را در لیگ برتر نگه داشت.

با قدرت نفت را در لیگ برتر نگه می‌داریم

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار:سرانجام اتفاقی که باید می‌افتاد و گمانه‌زنی‌هایش از مدت‌ها قبل بر سر زبان‌ها بود به‌وقوع پیوست و رضا مهاجری با نفت مسجدسلیمان قطع همکاری کرد. تیمی که از مدت‌ها قبل شرایط خوبی نداشت و جالب اینکه همین رضا مهاجری با حضورش در این تیم در نیم‌فصل دوم فصل گذشته با شوکی که به نفتی‌ها داد سرانجام آنها را در لیگ برتر نگه داشت. این درحالی است که نفت این فصل را با شرایطی بسیار خوبی آغاز کرد و در همان ابتدا هم نتایج قابل قبولی گرفت. متوقف کردن استقلال و ارائه یک فوتبال تماشاگرپسند مقابل پرسپولیس در خانه باعث شد تا همه نسبت به آینده تیم جنوبی امیدوار شوند اما در ادامه برخی اتفاقات غیرفوتبالی و حاشیه‌های فراوان از جمله مشکلات مالی باعث شد تا شاکله این تیم ازهم پاشیده شود تا جایی که سرانجام این تیم به قعر جدول رسید. 
حالا و با رفتن مهاجری از نفت مسجدسلیمان، ابراهیم اشکش سرمربی استقلال ملاثانی که با این تیم رکورد بی‌نظیری را در دسته اول به ثبت رساند به‌عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شده است. سرمربی‌ای که خودش بچه مسجدسلیمان است و این توقع از او می‌رود که با شناخت از فضای این شهر بتواند دوباره نفت را به روزهای خوبش بازگرداند. بر همین اساس گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سرمربی جدید نفت مسجدسلیمان را در ادامه می‌خوانید.

صحبت را از حضور ناگهانی‌تان در نفت مسجدسلیمان آغاز کنیم. البته گمانه‌زنی‌هایی از مدت‌ها قبل در این خصوص شنیده می‌شد، با این حال محقق شدن آن تا حدودی جالب توجه است. به‌عنوان کسی که خودش بچه مسجدسلیمان است و فضا را تا حدودی می‌شناسد در این خصوص صحبت ‌کنید؟
بله درست است، شناخت خوبی از فضای شهر و تیم دارم. با توجه به نیازی که نفت مسجدسلیمان داشت و پیشنهادی که از طرف مدیران محترم این باشگاه به دستم رسید، بر خود وظیفه دانستم تا هر کاری که از دستم بربیاید برای تیم شهرم انجام بدهم. ان‌شاءالله با توجه به کادر خوبی که داریم و از حضور بازیکنانی لایق بهره می‌بریم، همه همدل و متحد، دست به دست هم بدهیم و این تیم را از این شرایط خارج کنیم. 

به نظر می‌رسد بیشتر مشکل نفت مسجدسلیمان به مسائل روحی و روانی برمی‌گردد چون این تیم در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر، فوتبال خوب و قابل قبولی را مقابل تیم‌های بزرگ ارائه می‌داد. در این مدت با بازیکنان این تیم صحبت کرده‌اید؟
بله، چراکه نه! جدا از این مسائل تا امروز دو سه جلسه کار فنی و تاکتیکی خوبی را با بچه‌ها در تمرینات پشت‌سر گذاشته‌ایم و سعی داریم تا اعتمادبه‌نفس را به آنها برگردانیم چراکه معتقدم جایگاه این بازیکنان و نفت مسجدسلیمان اینجای جدول نیست و باید با تلاش هرچه بیشتر و موفقیت در روزهای پیش‌رو از قعر جدول هرچه سریع‌تر جدا شویم. 

از وقتی که با استقلال ملاثانی صاحب رکورد شکست‌ناپذیری در فوتبال ایران شدید، تا حدودی اسم شما رسانه‌ای شد. در خودتان و توانمندی‌هایتان می‌بینید که در سطح اول فوتبال کشور یعنی لیگ برتر هم با موفقیت کار را جلو ببرید؟
ما با نتایج و عملکردی که داریم، حرف‌مان را داخل زمین می‌زنیم. ان‌شاءالله بتوانیم روحیه سخت‌کوشی و جنگندگی را در تیم بیشتر کنیم و آن قالب تاکتیکی که مدنظرم هست را هرچه سریع‌تر بسازیم. مطمئن باشید نفت مسجدسلیمان با اقتدار در رقابت‌هایی که درپیش دارد ظاهر شده و به‌زودی روزهای روشن و خوب را خواهد دید. 

رضا مهاجری برای این تیم زحمات زیادی را متقبل شد. از وی به‌عنوان سرمربی برای حضور در نفت رخصت گرفتید؟
قبل از هر صحبتی جا دارد از زحمات آقای مهاجری که پیشکسوت، بزرگ و رفیق خوب ما محسوب می‌شود تشکر ویژه‌ای داشته باشم. او در فصل گذشته در شرایط بدی به نفت مسجدسلیمان آمد اما با نتایج خوبی که کسب کرد این تیم را در لیگ برتر نگه داشت. ما مردم مسجدسلیمان از او ممنونیم و از آنجایی که مردم قدردانی هستیم، از زحمات وی از طرف همه مردم این شهر تشکر ویژه‌ای دارم. یکی از دلایلی که به این تیم آمدم این بود که آقارضا اعلام کرده بود تحت هیچ شرایطی به‌عنوان مربی به تیم برنمی‌گردد. در هرصورت من با وی صحبت کرده بودم و او با توجه به برخی اتفاقاتی که به‌وجود آمد تصمیمش را گرفته بود و من هم بر طبق همین شرایط آمدم و کار را دست گرفتم. الان هم به همراه بچه‌های مسجدسلیمان که در کادر فنی حضور داشتند و برای این تیم زحمت زیادی کشیده‌اند، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم از حیثیت این تیم و شهر مسجدسلیمان دفاع کنیم. 

چطور شد تیمی که هفته‌های ابتدایی جلوی تیم‌های قدرتمند مثل استقلال عرض‌اندام می‌کرد به یک‌باره شاکله‌اش ازهم پاشید تا جایی که شکست‌های پرگلی را متحمل شد. به نظر مسائل غیرفوتبالی هم در این شکست‌ها سهیم بودند؟
اصلا و ابدا به هفته‌های قبل کاری ندارم. هر اتفاقی در گذشته رخ داده برای گذشته است و ربطی به امروز و فردا ندارد. حتی به بچه‌ها هم این موضوع را گفته‌ام. من به عملکرد تیم در هفته‌های گذشته نه فکر می‌کنم و نه قصد دارم در این خصوص پاسخگو باشم. درواقع لیگ برتر هم از امروز برای ما در بازی مقابل سپاهان آغاز می‌شود. 

بازی بسیار سختی را پیش‌رو دارید. 
بله قطعا همین‌طور است و ان‌شاءالله حرف‌هایم از این به بعد است و از حالا می‌توانم درباره عملکرد تیم و نتایجی که به دست می‌آید پاسخگو باشم. 
این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
خودتان هم اذعان داشتید که بازی بسیار سختی است اما ما هم نفت مسجدسلیمان هستیم و از این به بعد رقیب دست‌وپا بسته‌ای برای هیچ تیمی محسوب نمی‌شویم. 

رضا مهاجری حدود یک ماه پیش در مصاحبه‌ای که با «فرهیختگان» داشت یکی از دلایل ناکامی‌های اخیر نفت مسجدسلیمان را به مشکلات مالی مرتبط دانسته و گفته بود بچه‌ها به طور میانگین 13 درصد دریافتی داشته‌اند. در این خصوص صحبت می‌کنید؟ تزریق مالی جدیدی صورت گرفته است؟
نمی‌خواهم در این خصوص خیلی صحبت کنم و بیشتر روی بازی دشواری که امروز داریم تمرکز کرده‌ایم و ان‌شاءالله بعد از این بازی می‌شود درباره مسائل زیادی صحبت کرد. 

درباره سپاهان و تیمی که مورایس ساخته (رقیب هفته سیزدهم نفت مسجدسلیمان) چه صحبتی دارید؟
سپاهان یک تیم باشخصیت، با ریشه و قابل احترام است که فوتبال خوبی ارائه می‌دهد و از سرمربی و کادرفنی قابلی نیز بهره می‌برد. این تیم یک تیم قابل احترام و قدرتمند است اما همان‌طور که گفتم ما هم جلوی هیچ تیمی دست‌وپا بسته نیستیم و با تمام وجود مقابل این تیم کار خواهیم کرد تا از شخصیت و حیثیت خودمان، بازیکنان و تیم‌مان دفاع کنیم. 

قول می‌دهید تیم را نگه دارید؟ فعلا که به همراه نفت آبادان در قعر جدول هستید. 
قول نمی‌دهم بلکه با قدرت عمل می‌کنم و با اقتدار تیم را با کمک همه بچه‌ها و کادرفنی نگه می‌داریم تا موجب شادی دل هواداران نفت مسجدسلیمان شویم. 

دقایقی هم درباره استقلال ملاثانی صحبت می‌کنید؟ تیمی که مدعی صعود بود حالا با جدایی شما ضربه نمی‌خورد؟
استقلال ملاثانی هم تیم خودمان است اما با توجه به شرایطی که وجود داشت احساس کردم شاید با رفتن من، به این تیم بیشتر کمک شود و آدم‌هایی بیایند که قدر این تیم را بیشتر و بهتر بدانند و به این تیم بهتر رسیدگی کنند. امیدوارم که این تیم در ادامه راه موفق باشد و برای این تیم و مجموعه عزیزانی که در استقلال هستند آرزوی موفقیت می‌کنم. من ارتباطم با استقلال ملاثانی قطع نشده و با این تیم هنوز در ارتباط هستم و دعای خیرم همیشه در کنار این تیم و پشت سرش هست. 

صحبت پایانی... 
یک بار دیگر از همه عزیزانی که تا امروز برای نفت مسجدسلیمان زحمت کشیدند تشکر می‌کنم و امیدوارم دست در دست هم برای موفقیت این تیم هم‌قسم شویم و بتوانیم یک بار دیگر تیم را به جایگاه واقعی‌اش برگردانیم. جایگاه واقعی نفت مسجدسلیمان قعر جدول نیست و باید هرچه سریع‌تر از قعر جدول جدا شویم؛ هرچند مطمئن باشید با روی غلتک افتادن امور و ایجاد قالب فنی که مدنظرم هست به این اهداف هم خواهیم رسید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار