• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۹-۳۰ - ۰۰:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
فاضلی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: وقفه لیگ به آلومینیوم ضربه زد

گل زودهنگام و اخراج بازیکن خودی کارمان را سخت کرد

تیم فوتبال آلومینیوم اراک بعد از روند قابل قبول و مطلوبی که قبل از وقفه رقابت‌های لیگ برتر داشت با ازسر‌گیری رقابت‌ها روند خوب خود را از دست داده و با شکست از ذوب‌آهن در اصفهان دوباره به مسیر سینوسی گذشته بازگشت.

گل زودهنگام و اخراج بازیکن خودی کارمان را سخت کرد

تیم فوتبال آلومینیوم اراک بعد از روند قابل قبول و مطلوبی که قبل از وقفه رقابت‌های لیگ برتر داشت با ازسر‌گیری رقابت‌ها روند خوب خود را از دست داده و با شکست از ذوب‌آهن در اصفهان دوباره به مسیر سینوسی گذشته بازگشت. این تیم در دقایق ابتدایی بازی گل زودهنگامی را دریافت کرد و در ادامه با اخراج شدن یکی از مدافعانش کارش برای بازگشت به بازی سخت شد و درنهایت هم تیم اراکی با دست خالی به شهرش بازگشت. 
وحید فاضلی، دستیار مهدی رحمتی در این تیم اراکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی روزنامه «فرهیختگان» درخصوص دلایل شکست آلومینیوم اراک مقابل ذوب‌آهن از هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: «ما برای برگزاری این دیدار تمرکز لازم را نداشتیم و کل مجموعه ما انگار در فضای رده پنجمی که قبل از تعطیلات به دست آمد استپ کرده بود و تا حدودی نیز کپ کرده بودیم. همین موضوع عاملی شد تا به آنچه که می‌خواستیم در این دیدار نرسیم.» 
وی درباره شرایط این دیدار اظهار داشت: «ما 30 دقیقه ابتدایی بازی را به حریف دادیم چون با تمرکز وارد زمین نشدیم و بدون تمرکز کار را آغاز کردیم. در ادامه نیز با تغییراتی که در بین دو نیمه داشتیم و کار را در این نیمه در دست گرفته بودیم و درحال خلق موقعیت‌های متعدد بودیم که امیرمحمد هوشمند در دقیقه 60 اخراج شد و باعث شد تا برنامه‌های ما به‌هم بریزد. با این وجود که 10 نفره بودیم یکی دو تعویض دیگر انجام دادیم و حتی با یک یار کمتر یک گل هم زدیم که این گل آفساید اعلام شد. یعنی منظورم این است که با 10 بازیکن حتی خلق موقعیت هم روی دروازه حریف داشتیم اما متاسفانه 30 دقیقه ابتدایی که به حریف دادیم، باعث شد در ادامه جبران آن تا حدود زیادی سخت شده و دیگر تغییر نتیجه بازی برای آلومینیوم نشدنی شود.» 
مربی آلومینیوم اراک درباره اینکه تعطیلات و وقفه لیگ برای برخی تیم‌ها موثر بوده ولی این امر باعث شده تا تیم اراکی متضرر شود چون قبل از وقفه لیگ روند خوبی را طی می‌کرد، تاکید کرد: «بله درست است. ما روند خیلی خوبی قبل از تعطیلات داشتیم و بچه‌ها این وضعیت را درک کرده بودند و در ناخودآگاه آنها شکل گرفته بود که ما نمی‌بازیم و در بین تیم‌های صدرنشین قرار گفته‌ایم و حتی سخت گل می‌خوریم. ما در یک ریتم خیلی خوبی بودیم و این وقفه خیلی به ما ضربه زد. درواقع ریتم ما به‌هم ریخت و از آن شرایط دور شدیم. این درحالی است که خیلی هم تلاش کردیم که در این دو ماه این شرایط را حفظ کنیم اما خیلی سخت است که شما بخواهید در این مدت زمانی نسبتا طولانی وضعیت و شرایط گذشته را در فرم ثابتی نگه‌ دارید.» 
فاضلی با اشاره به اینکه آلومینیوم برای حفظ روند خوب خود حتی راهی اردوی خارج از کشور هم شد در این خصوص تاکید کرد: «تلاش زیادی کردیم اما این امر محقق نشد. هرچند ما خودمان هم این حس را داشتیم و از قبل هم پیش‌بینی می‌کردیم که دچار چنین شرایطی بشویم اما متاسفانه این وضعیت و این شکست بلافاصله با از سرگیری رقابت‌ها برای آلومینیوم پیش آمد. ضمنا اتفاقات بازی هم به ما خیلی لطمه زد چراکه در این 11 هفته ما اصلا اخراجی نداده بودیم و به یک‌باره در شرایطی این اتفاق افتاد که یک گل عقب بودیم و با کم شدن یک بازیکن از ما، این اتفاق باعث شد تا بازگشت به شرایط مطلوب و جبران گل خورده در مدت زمان طول مسابقه بسیار سخت شود.» 
او درباره دیدار هفته بعدی این تیم مقابل گل‌گهر سیرجان که به میزبانی تیم اراکی برگزار می‌شود گفت: «بازی سختی را درپیش داریم. ما ان‌شاءالله دوباره به ریتم خوب گذشته برمی‌گردیم. هرچند بچه‌ها خودشان بعد از شکست مقابل ذوب‌آهن متوجه شدند که برای حفظ جایگاهی که در بین صدرنشینان داشتیم کارمان خیلی سخت است. آنها با تمام وجود لمس کردند که حفظ این جایگاه بسیار سخت است و این امر می‌طلبد که هم تلاش بیشتری کنیم و هم تمرکز بیشتری داشته باشیم. به همین دلیل امیدوار هستیم با توجه به اینکه بچه‌های ما شرایط را درک کرده‌اند در روزها و هفته‌های آینده دوباره به شرایط خوب گذشته خود برگردیم.» 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار