• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۹-۲۸ - ۰۰:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
چرا ماجرای لوکادیا طبیعی نیست؟

بیماری هلندی

پرسپولیس برای دومین بار در عرض چند روز با یک شوک سنگین دیگر قبل از دربی پایتخت مواجه شد. اولین شوک را شیخ دیاباته با مصدومیتش به پرسپولیس وارد کرد. بازیکنی که قرار بود زوج لوکادیا در دربی باشد در بازی دوستانه پرسپولیس با سپاهان از ناحیه چهار‌سر ران دچار مصدومیت شد تا یحیی تصمیم بگیرد در دربی با یک مهاجم بازی کند. پیش از این هم پرسپولیس در بازی‌های لیگ با یک مهاجم به میدان می‌رفت و یورگن لوکادیا نیز یک‌تنه بار تهاجمی تیمش را در برخی بازی‌ها نیز به دوش کشید.

بیماری هلندی

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار:پرسپولیس برای دومین بار در عرض چند روز با یک شوک سنگین دیگر قبل از دربی پایتخت مواجه شد. اولین شوک را شیخ دیاباته با مصدومیتش به پرسپولیس وارد کرد. بازیکنی که قرار بود زوج لوکادیا در دربی باشد در بازی دوستانه پرسپولیس با سپاهان از ناحیه چهار‌سر ران دچار مصدومیت شد تا یحیی تصمیم بگیرد در دربی با یک مهاجم بازی کند. پیش از این هم پرسپولیس در بازی‌های لیگ با یک مهاجم به میدان می‌رفت و یورگن لوکادیا نیز یک‌تنه بار تهاجمی تیمش را در برخی بازی‌ها نیز به دوش کشید. اما بعد از شیخ، یحیی باید قید لوکادیا را هم بزند. از این جهت که مهاجم هلندی دیگر قصد ماندن در کشور را ندارد. 

لوکادیا منظم‌ترین بازیکن پرسپولیس
لوکادیا در شرایطی در ابتدای فصل به پرسپولیس آمد که تا حدی اضافه‌وزن داشت. اما به تمرینات منظم و ‌انگیزه و تلاش بالا خیلی زود خودش را به فرم مناسب نزدیک کرد. رفتارهای خوب، نظم و انضباط عالی و رعایت موارد مختلف از مهاجم هلندی یک بازیکن کاملا حرفه‌ای در پرسپولیس معرفی کرده بود. لوکادیا حتی در تمرین روز شنبه پرسپولیس هم به‌موقع حاضر شد و تا پایان تمرین با‌انگیزه و تلاش زیاد کار کرد. 

پرداختی منظم باشگاه به لوکادیا
باشگاه پرسپولیس که با قرارداد تقریبا یک میلیون و 500 هزار دلاری لوکادیا را جذب کرده بود، در پرداختی به این بازیکن وسواس زیادی به خرج داد تا مبادا بهانه‌ای دست این بازیکن دهد. لوکادیا قراردادش را در 5 قسط باید دریافت می‌کرد که تا الان دو قسطش را در زمان توافق‌شده و چه‌بسا چند روز هم زودتر دریافت کرده است. از این رو بازیکن هلندی نمی‌توانست برای ترک پرسپولیس بهانه مالی داشته باشد. پیش از این بازیکنان زیادی بودند که به خاطر عقب افتادن پول‌شان ایران را ترک و تمامی حق و حقوق خود را از پرسپولیس گرفتند. از جمله بوژیدار رادوشویچ که باشگاه پرسپولیس با چند ماه حقوق ندادن به او بهانه خوبی دستش داد که بتواند با شکایت به فیفا حتی پول قرارداد دو سال آینده‌اش را هم بگیرد. اما خوشبختانه باشگاه پرسپولیس این بهانه را دست لوکادیا و وکیلش نداده است. 

لوکادیا شبانه راهی فرودگاه شد
شنبه‌شب و چند ساعت بعد از تمرین سرخپوشان بود که لوکادیا چمدانش را بسته و راهی فرودگاه امام‌خمینی(ره) می‌شود. او در فرودگاه متوجه می‌شود که ممنوع‌الخروج است. به این خاطر با امیرعلی حسینی، مدیر امور بین‌الملل باشگاه تماس گرفته و او را در جریان ممنوع‌الخروجی‌اش قرار می‌دهد. حسینی سریعا راهی فرودگاه می‌شود تا بفهمد ماجرا چیست و لوکادیا چرا به یکباره تصمیم به رفتن گرفته است. لوکادیا مدعی می‌شود که به خاطر بیماری همسرش مرخصی می‌خواهد و بعد از بهبودی او به ایران برخواهد گشت. 

مهاجم هلندی دنبال حل مشکل خروجی‌اش هم نبود
مساله‌ای که باعث شده مسئولان باشگاه پرسپولیس از اقدام ناگهانی لوکادیا شوکه شوند این است که آنها در دو سه هفته اخیر بارها به این بازیکن اعلام کرده بودند که باید برای افتتاح حساب بانکی در ایران اقدام کند تا باشگاه برای پرداخت مالیاتش اقدام کند در‌غیر‌این صورت اجازه خروج از کشورش را نخواهد داشت. لوکادیا نسبت به این مساله بی‌توجه بوده و شنبه‌شب متوجه می‌شود که به خاطر همان عدم افتتاح حساب ممنوع‌الخروج است. با این حال یورگن تا ساعت 5 صبح روز یکشنبه در فروگاه می‌ماند تا مشکل حل شود و درنهایت با امیرعلی حسینی فرودگاه را ترک می‌کند. 
بازگشت دوباره به فرودگاه
حوالی ساعت 9 صبح دیروز لوکادیا باز هم راهی فرودگاه امام‌خمینی می‌شود تا بلکه این بار با کمک سفارت هلند که سخت پیگیر خروج از کشور این بازیکن بودند، ایران را ترک کند. این بار باشگاه پرسپولیس نماینده‌ای را به فرودگاه نمی‌فرستد از این جهت که اطمینان دارند این بازیکن نمی‌تواند به این راحتی از کشور خارج شود. البته راننده ایرانی لوکادیا در فرودگاه مسئولان باشگاه پرسپولیس را در جریان اتفاقات قرار می‌ دهد. 

گل‌محمدی در تمرین متوجه غیبت لوکادیا می‌شود
گفته می‌شود یحیی گل‌محمدی هنگام شروع تمرین پیش از ظهر دیروز تیمش متوجه می‌شود که یورگن لوکادیا غیبت دارد و شب گذشته به دنبال ترک ایران بوده است. نکته جالب اینکه هنوز هیچ رسانه‌ای از این موضوع تا ظهر دیروز مطلع نشده بود که خود باشگاه پرسپولیس طی خبری اعلام کرد که این بازیکن هلندی خواستار ترک ایران است. در ادامه مسئولان باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام می‌کنند که لوکادیا گفته به خاطر بیماری همسرش باید هر چه سریع‌تر راهی کشورش شود و حتی ممکن است که دیگر برنگردد. 

استوری همسر لوکادیا خبرساز شد
بعد از اینکه باشگاه پرسپولیس اعلام کرد لوکادیا بیماری همسرش را بهانه ترک ایران اعلام کرده هواداران پرسپولیس استوری شب گذشته این بازیکن را در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کنند. استوری‌ای که نشان می‌دهد که همسر او از خودش هم سالم‌تر است! هر چند مسئولان باشگاه پرسپولیس خودشان هم می‌دانستند که لوکادیا حقیقت را نمی‌گوید و ماجرای رفتنش چیز دیگری است. 
لوکادیا پیشنهاد خارجی دارد؟
شاید برای خیلی‌ها این سوال مطرح شود که لوکادیا حتما پیشنهاد خارجی دارد که می‌خواهد به قرارداد خوب مالی‌اش با پرسپولیس پشت کند. در این مورد باید گفت که فصل نقل‌و‌انتقالات نه در اروپا و نه در کشورهای عربی آغاز نشده است که لوکادیا بخواهد به‌طور ناگهانی ایران را ترک کند. در واقع او اگر واقعا قصد رفتن به تیم دیگری داشت این چند هفته را هم صبر می‌کرد و در نیم‌فصل از پرسپولیس جدا می‌شد. البته طبیعی است که بعد از عملکرد خوب لوکادیا در پرسپولیس حداقل تیم‌های عربی به دنبال جذب او باشند اما نه در این مقطع که نقل و انتقالات آغاز نشده است. 

2 شوک سنگین به پرسپولیسطبیعی است؟
اینکه به‌یکباره در عرض یک هفته دو مهاجم خارجی پرسپولیس شوک سنگینی را به تیمشان وارد می‌کنند خیلی عجیب است. ابتدا شیخ پایش را می‌گیرد و در فاصله دو روز مانده به دربی، لوکادیا هوای رفتن به سرش می‌زند. در حالی که این بازیکن می‌توانست چند هفته پیش اصلا از تعطیلات برنگردد یا زودتر از اینها نغمه جدایی سر دهد. چنین اتفاقات پشت هم می‌تواند جنبه سیاسی هم داشته باشد. هواداران پرسپولیس خاطرشان است که همین یک ماه پیش تلاش‌های زیادی از سوی دشمنان جمهوری اسلامی در اروپا شد که بازیکنان خارجی نظیر لوکادیا و شیخ دیاباته از تعطیلات برنگردند. آنهایی که تلاش می‌کردند ایران را ناامن توصیف کنند. حتی عنوان شد سفارت هلند هم از لوکادیا خواسته که به ایران برنگردد اما با‌این‌حال او خیلی هم به موقع به ایران برگشته و در تمرینات سرخپوشان حاضر شد. به‌هر‌حال این تلاش‌ها ادامه داشت و قطعا نمی‌تواند بی‌ربط با تصمیم اخیر و ناگهانی مهاجم هلندی باشد. 
تغییرات یحیی برای دربی
با اتفاقی که برای لوکادیا رخ داده و تلاشی که او تا شب گذشته برای رفتن از ایران می‌کرد، یحیی گل‌محمدی نمی‌تواند روی این بازیکن در دربی حساب باز کند. نه او نه دیاباته. با توجه به همین مساله احتمالا یحیی تصمیم بگیرد تیمش در دربی با یک مهاجم بازی کرده و مهدی عبدی نیز جای لوکادیا را بگیرد. حامد پاکدل و حتی وحید امیری هم می‌توانند گزینه‌های دیگر گل‌محمدی برای بازی در خط حمله باشند. 

پرسپولیس آل‌کثیر را حفظ می‌کند؟
با شرایطی که پیش آمده امکان اینکه نظر گل‌محمدی در مورد عیسی آل‌کثیر تغییر کند زیاد است. از این جهت که دست او در خط حمله خالی شده و مهاجم داخلی که بتواند در نیم‌فصل از تیمش جدا شده و به پرسپولیس بیاید هم فعلا نیست. البته بسیار بعید است که یحیی بخواهد تنها سهمیه بازیکن آزاد تیمش را با جذب آل‌کثیر بسوزاند. به این خاطر صبر می‌کند در نیم فصل این بازیکن را جایگزین لوکادیا کند. تنها جای خالی لیست پرسپولیس هم احتمال دارد اختصاص به یک مهاجم خارجی دیگر پیدا کند. در این مورد حتما در روز‌های آینده خبرهای جدید‌تری خواهیم داشت. 

لغو اردوی سرخپوشان
پرسپولیس قرار بود بعد از تمرین پیش از ظهر دیروز خود راهی هتل آزادی شود و حتی اکثر خبرگزاری‌ها و سایت‌ها این خبر را منتشر کردند که پرسپولیس به اردو رفت اما این اتفاق رخ نداد. تعدادی از بازیکنان پرسپولیس که متاهل هستند از گل‌محمدی درخواست می‌کنند که برای دربی نیاز نیست که دو شب از خانواده خود دور باشند و این مساله در روحیه آنها تاثیر منفی می‌گذارد. بعد از این درخواست گل‌محمدی هم به باشگاه اعلام می‌کند که از امروز و یک روز قبل از دربی تیم به اردو خواهد رفت. از این رو سرخپوشان پیش از ظهر امروز آخرین تمرین خود را قبل از دربی انجام می‌دهند و بعد از آن راهی هتل آزادی خواهند شد. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

شما با تعطیلی کدام روز در کنار جمعه موافقید؟


مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک