• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۹-۲۶ - ۰۰:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
ملکی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: دربی به توانمندی نیست، به ‌انگیزه است

عصبانیت اخلاق ذاتی ساپینوست؛ مورینیو هم از این اخلاق‌ها دارد

عباس ملکی، عضو سابق هیات‌مدیره استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی «فرهیختگان» درباره وضعیت این تیم در آستانه دربی حساس پایتخت اظهار داشت: «در هر صورت وقتی تیمی مورد علاقه شما باشد مگر می‌شود از حال و روزش بی‌خبر باشید و اوضاع این تیم را پیگیری نکنید؟ وضعیت خدا را شکر خوب است و مشکلی نیست.

عصبانیت اخلاق ذاتی ساپینوست؛ مورینیو هم از این اخلاق‌ها دارد

عباس ملکی، عضو سابق هیات‌مدیره استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی «فرهیختگان» درباره وضعیت این تیم در آستانه دربی حساس پایتخت اظهار داشت: «در هر صورت وقتی تیمی مورد علاقه شما باشد مگر می‌شود از حال و روزش بی‌خبر باشید و اوضاع این تیم را پیگیری نکنید؟ وضعیت خدا را شکر خوب است و مشکلی نیست.» 
وی درباره اینکه اخبار حکایت از موارد دیگری دارد و به نظر آنقدر‌ها هم شرایط از لحاظ مالی خوب نیست گفت: «خیر این‌طور نیست و شرایط خوب است. ان‌شاءالله امروز هم خدمت آقای فتح‌الله‌زاده می‌رسیم تا با او دیداری داشته باشیم و ضمن احوالپرسی، درباره شرایط استقلال هم با هم صحبت خواهیم کرد. ما همیشه استقلالی هستیم و هر از گاهی هم به باشگاه سر می‌زنیم. ما از زمانی که فتح‌الله‌زاده آمده مرتب با او در تماس بودیم. ایشان از مدیران توانمند و دوستان خوب ما هستند. مطمئن باشید او از مدیران خیلی خوب گذشته، حال و آینده هست و انتخاب خوبی انجام شد. البته از لحاظ مالی وضعیت همیشه این‌طوری هست و این دو باشگاه همیشه از لحاظ مالی با مشکلاتی مواجه هستند. این مشکل و حرف همیشگی است و بالاخره یک روز این مشکل هم حل می‌شود.»  مدیر اقتصادی سابق استقلال درباره اینکه آیا با گرفتن وام کلان از سوی باشگاه استقلال موافق است تاکید کرد: «الان دیگر استقلال یک شرکت بورسی محسوب می‌شود و باید همه‌چیز شفاف باشد. اگر قرار است وامی هم تهیه شود باید با قوانین بورس آن را تطبیق داد. تعهد خاصی هم به‌وجود نمی‌آورد اما باید هر اقدامی می‌شود شفاف باشد چون هر موضوعی در رابطه با بورس باید با شفاف‌سازی همراه باشد. در هر صورت وقتی می‌توان از طریق اسپانسرها پیش‌بینی درآمدهای بیشتری کرد، می‌توان وام هم گرفت. چراکه نه. با توجه به تورم امروزه وام ارزان‌ترین پول برای تامین سرمایه و هزینه‌ها به‌شمار می‌رود.» 
وی در پاسخ به این سوال که بالاخره باید درآمدی باشد که بتوان بازپرداخت میلیاردی هم داشت یادآور شد: «در هر صورت همه تیم‌ها اسپانسر دارند و این اسپانسرها این قسط‌ها را تامین می‌کنند. این چیزی نیست که دردسرساز باشد.»  ملکی همچنین درخصوص مدیریت دوران آجورلو و حرف و حدیث‌هایی که وجود دارد تصریح کرد: «اصلا به این مباحث ورود نمی‌کنم چون به حرف بی‌سند نه ورود می‌کنم نه آن را می‌شنوم و نه پیگیری می‌کنم. خدای ناکرده پشت هرکسی چه آجورلو و چه هر فرد دیگری اگر کسی حرف بی‌سندی بزند من نه گوش می‌کنم و نه پیگیری می‌کنم.»  وی درباره دربی پیش‌رو گفت: «ما همیشه دوست داریم استقلال برنده این بازی بشود. توانایی انجام این کار را هم داریم چون امسال تیم‌مان خیلی خوب است. درمجموع البته دربی به توانمندی تیم‌ها ارتباطی ندارد و بیشتر به مسائل روحی‌روانی و مسائل ‌انگیزشی و ذهنی کار دارد. هر تیمی از این لحاظ بهتر باشد می‌تواند برنده دربی باشد چون دربی یک داستان دیگری دارد.»  ملکی درباره رفتار ساپینتو و عصبانیت‌های او که برخی مواقع به ضرر استقلال تمام می‌شود یادآور شد: «دیگر این اخلاق ذاتی اوست و نمی‌توان اخلاق ذاتی انسان‌ها را تغییر داد. مگر مورینیو عصبانی نمی‌شود؟ حتما می‌دانید چقدر داد و بیداد و دعوا کرده است؟ چقدر به خاطر دعوا کردن‌هایش محروم شده است. او که جزء بهترین مربیان دنیا به‌شمار می‌رود. البته گفته می‌شود استقلال با این رفتار ضربه می‌خورد که من هم قبول دارم و باید بتواند خودش را کنترل کند اما اخلاق ذاتی بعضی انسان‌ها به این شکل است و نمی‌توان آن را تغییر داد.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار