• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۹-۱۶ - ۰۰:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
کاظم محمودی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: کاری که بردیف کرد از یک مربی حرفه‌ای بعید بود

باید به مربی اسپانیایی تراکتور فرصت داد

تراکتور با جدایی قربان بردیف به سراغ پاکو خمز، سرمربی سابق تیم‌های رایووایکانو و لاس‌پالماس از اسپانیا رفت. مربی‌ای که سابقه سال‌ها سرمربیگری در لالیگا را دارد و از این لحاظ سبک کاری‌اش با بردیف که از فوتبال روسیه به تبریز آمد کاملا متفاوت است. بازیکنان تراکتور زمان زیادی برد تا با تفکرات بردیف و سیستم مدنظر او آشنا شوند و حالا با آمدن خمز باید با سبک دیگری از فوتبال آشنا شوند. فوتبال روس‌ها بیشتر بر اساس بازی فیزیکی است.

باید به مربی اسپانیایی تراکتور فرصت داد

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار:تراکتور با جدایی قربان بردیف به سراغ پاکو خمز، سرمربی سابق تیم‌های رایووایکانو و لاس‌پالماس از اسپانیا رفت. مربی‌ای که سابقه سال‌ها سرمربیگری در لالیگا را دارد و از این لحاظ سبک کاری‌اش با بردیف که از فوتبال روسیه به تبریز آمد کاملا متفاوت است. بازیکنان تراکتور زمان زیادی برد تا با تفکرات بردیف و سیستم مدنظر او آشنا شوند و حالا با آمدن خمز باید با سبک دیگری از فوتبال آشنا شوند. فوتبال روس‌ها بیشتر بر اساس بازی فیزیکی است، در‌حالی‌که مربیان اسپانیایی علاقه‌مند به حفظ توپ و بازی مالکیتی هستند. در هر صورت تراکتور از این پس با مدل اسپانیایی در رقابت‌های لیگ برتر حاضر خواهد شد. مربی‌ای که قطعا روزهای سختی در تبریز خواهد داشت از این جهت که هواداران این تیم انتظار بالایی از تیم محبوب خود دارند؛ هر‌چند سرخ‌های تبریز یکی دو فصلی است که از جمع مدعیان خارج شده‌اند. با توجه به تغییرات صورت گرفته به سراغ کاظم محمودی که سابقه طولانی در فوتبال تبریز و البته تیم تراکتور دارد، رفتیم تا درباره تغییرات در این تیم گفت‌وگویی داشته باشیم.
محمودی در‌مورد تغییرات صورت گرفته در تراکتور گفت: «باشگاه تراکتور با برنامه‌ریزی بلند‌مدت به سراغ قربان بردیف رفت و اصلا انتظار این را نداشت که این مربی به‌یکباره در میانه فصل تصمیم به جدایی بگیرد. آن هم مربی‌ای که اسم حرفه‌ای را یدک می‌کشد و سال‌ها در اروپا مربیگری کرده است. زنوزی در باشگاه تراکتور همه امکانات را برای بردیف فراهم کرده بود. هر بازیکن و دستیاری که او خواست به تیم آورد. امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری همه‌جوره برای بردیف در تراکتور فراهم بود و واقعا نمی‌دانم چرا او در میانه راه گذاشت و رفت. رفتار او اصلا با فوتبال حرفه‌ای سازگاری نداشت و به‌نوعی مالک باشگاه را در کار انجام شده قرار داد. با رفتن بردیف هم زنوزی و هیات‌مدیره باشگاه تشخیص دادند که یک مربی خوشنام و کارنامه‌دار را جایگزین بردیف کنند و به‌نظرم باید از مالکیت باشگاه تراکتور تشکر کرد که در این شرایط بد اقتصادی اینچنین برای موفقیت باشگاه تراکتور هزینه می‌کند.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا لازم بود برای جانشینی بردیف روس یک مربی از اسپانیا با سبک دیگری راهی تراکتور شود؟ عنوان کرد: «در اینکه سبک فوتبال روس با اسپانیا تفاوت دارد شکی نیست. به هر حال روس‌ها بیشتر روی ضربات ایستگاهی و شوت‌زنی به گل می‌رسند و بازی درگیرانه و فیزیکی را می‌پسندند اما در اسپانیا بازی تهاجمی همراه با حفظ توپ علاقه‌مند زیاد دارد. خمز هم مربی‌ای است که سال‌ها در لالیگا مربیگری کرده و با یک کارنامه خوب به تبریز آمده است. باید از این زاویه دید که یک مربی اسپانیایی وارد فوتبال‌مان شده و این را به فال نیک گرفت. اسپانیا فوتبال قدرتمندی دارد و مربیانش هم با دانش هستند. ان‌شاءالله که خمز بتواند روزهای خوبی را برای تراکتور رقم بزند.»
محمودی با بیان اینکه تراکتور نیاز به تقویت دارد، خاطرنشان کرد: «شرایط برای تراکتور طوری رقم خورده که از حالا بازیکنان این تیم باید خودشان را برای تغییرات جدید آماده کنند. ای‌کاش بردیف اگر قصد جدایی داشت حداقل اول تعطیلات به باشگاه اعلام می‌کرد، نه اینکه در میان اردوی خارجی باشگاه به یکباره تصمیم بگیرد به فوتبال روسیه برگردد. برای همین اعتقاد دارم کار بردیف حرفه‌ای نبود و مربی‌ای که ادعای حرفه‌ای بودن دارد نباید اینچنین رفتاری را انجام دهد. هم‌اکنون شرایط برای تراکتور سخت از قبل شده و اولین کار این است که این تیم در نیم‌فصل تقویت شود. در چند پست من این تغییرات را ضروری می‌دانم که یکی از آنها خط حمله است.» 
وی راجع‌به اینکه طرفداران تراکتور به خمز مهلت خواهند داد یا نه؟ یادآور شد: «هواداران تراکتور همیشه و در سخت‌ترین شرایط حامی تیم‌شان بوده‌اند. آنها می‌‌دانند که یک مربی از اسپانیا برای اولین‌بار وارد فوتبال ایران شده و قطعا نیاز به زمان دارد تا خودش را با شرایط اینجا وقف دهد. از طرفی بازیکنان هم زمان می‌خواهند تا با تفکرات خمز آشنا شوند. به‌شخصه در همین تراکتور در کنار چند مربی نامدار به‌عنوان مربی همکاری کرده‌ام و خیلی خوب می‌دیدم که آنها برای کار کردن در فضای جدید نیازمند زمان بودند. این زمان قطعا به خمز داده خواهد شد. مربی‌ای که کارنامه خوبی دارد و فوتبال ایران می‌تواند یک چالش خوب برای او باشد. خیلی مهم است که همه در تبریز از این مربی حمایت کنیم تا تراکتور را به جایگاهی که لیاقتش است برساند. متاسفانه در این یکی دو سال اخیر تراکتور جایگاه خوبی در جدول نداشته است در‌حالی‌که لیاقت هواداران پرتعداد این تیم نتایجی خیلی بهتر از این است. خوشبختانه کیفیت تیم و بازیکنانی که در اختیار خمز هستند نسبت به فصل قبل خیلی بهتر است و با جذب چند بازیکن جدید می‌شود انتظار داشت که  نتایج خیلی بهتری برای تراکتور رقم بخورد.»
محمودی در پایان گفت: «رقابت در لیگ سخت شده و تیم‌های زیادی هستند که با جذب بازیکنان خوب رقابت را فشرده کرده‌اند. تراکتور هم با حمایت خوبی که از سوی مالکش می‌شود با با آوردن سرمربی خوب خارجی، بازیکنان خارجی با‌کیفیت، اردوهای‌ خارجی پر‌هزینه و... به‌دنبال این است که همچنان از تیم‌های قدرتمند لیگ باشد. به شخصه به آینده تراکتور بسیار امیدوار هستم و اعتقاد دارم با تفکر خوبی که پشت این تیم وجود دارد تراکتور به‌زودی به جمع مدعیان لیگ برخواهد گشت. در‌واقع هدف از آوردن بردیف و امکاناتی که به او داده شد همین بود و اگر این مربی نیمه‌کاره تیمش را رها می‌کند مقصرش مالک یا مدیران باشگاه نیستند.»  

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار