• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۹-۱۳ - ۰۰:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
قطری‌ها دارای بیشترین نماینده در فهرست بدترین‌ها

رونالدو در تیم منتخب بازیکنان ضعیف جام‌جهانی!

مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی 2022 قطر جمعه شب به پایان رسید تا چهره 16 تیم نهایی حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شود. در این دوره از مسابقات در گروه‌های مختلف شاهد نتایج غیرمنتظره و دور از انتظاری بودیم که باعث شد تا جام بیست‌ودوم پر از شگفتی شود. نتایجی که در دور گروهی این تورنمنت رقم خورد درنهایت باعث شد تا هیچ تیمی نتواند 9 امتیاز کامل را از دیدارهای خود کسب کند. این برای نخستین بار از سال 1994 است که چنین اتفاقی در دیدارهای جام‌جهانی رخ می‌دهد و حتی تیم‌های مدعی هم موفق نشدند هر سه دیدار خود در مرحله گروهی را با برد پشت‌سر بگذارند.

رونالدو در تیم منتخب بازیکنان ضعیف جام‌جهانی!

مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی 2022 قطر جمعه شب به پایان رسید تا چهره 16 تیم نهایی حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شود. در این دوره از مسابقات در گروه‌های مختلف شاهد نتایج غیرمنتظره و دور از انتظاری بودیم که باعث شد تا جام بیست‌ودوم پر از شگفتی شود. نتایجی که در دور گروهی این تورنمنت رقم خورد درنهایت باعث شد تا هیچ تیمی نتواند 9 امتیاز کامل را از دیدارهای خود کسب کند. این برای نخستین بار از سال 1994 است که چنین اتفاقی در دیدارهای جام‌جهانی رخ می‌دهد و حتی تیم‌های مدعی هم موفق نشدند هر سه دیدار خود در مرحله گروهی را با برد پشت‌سر بگذارند. از طرف دیگر شگفتی‌ها حتی تا روز آخر نیز ادامه داشت و صعود دراماتیک کره‌جنوبی و همچنین رقابت بسیار نزدیک و تماشایی سوئیس، صربستان و کامرون تا دقیقه آخر دیدارهای خود که به‌دنبال کسب جواز صعود بودند از مهم‌ترین اتفاقات روز جمعه بود. 
درنهایت این مرحله نیز با کنار رفتن برخی تیم‌های بزرگ و صعود تیم‌هایی چون ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و مراکش همراه بود که شاید پیش از شروع جام کمتر کسی شانس چندانی برای آنها قائل بود. طی دیدارهایی که در این مرحله برگزار شد برخی از ستاره‌های نامدار فوتبال دنیا نمایش خوبی ارائه کرده و هواداران تیم خود را امیدوار کردند. لئو مسی، امباپه، دی‌یونگ، برونو فرناندز، اشرف حکیمی و مارکوس رشفورد از جمله ستاره‌های تیم‌های خود در مرحله گروهی بودند. اما از طرف دیگر سایت سوفااسکور که پس از هر بازی به بازیکنان حاضر در زمین امتیاز می‌دهد ترکیبی از ضعیف‌ترین بازیکنان جام (نفراتی که حداقل در 60 درصد زمان بازی تیم‌های خود در زمین حضور داشتند) را براساس نمره‌دهی خود معرفی کرده که نام کریس رونالدو در این لیست بسیار قابل توجه است. 
ستاره پرتغالی که پیش از شروع جام با انتشار مصاحبه جنجالی‌اش علیه منچستریونایتد با پیرس مورگان حاشیه‌ساز شد و درنهایت به‌صورت توافقی از این باشگاه جدا شد در این تورنمنت هنوز نتوانسته آن ستاره تاثیرگذار سال‌های قبل برای تیمش باشد و اگرچه تا اینجای تورنمنت یک گل به ثمر رسانده است اما فرصت‌های خوبی را از دست داده تا همین موضوع باعث نگرانی‌هایی برای پرتغالی‌ها شود. حتی برخی از کارشناسان معتقدند که پرتغال اگر می‌خواهد به مراحل پایانی این تورنمنت صعود کند باید قید استفاده از رونالدو در ترکیب اصلی را بزند و به سایر ستاره‌هایش اعتماد کند اما بعید است فرناندو سانتوس، سرمربی این تیم دست به چنین ریسکی بزند، حتی اگر رونالدو در 37 سالگی فاصله زیادی با روزهای اوجش داشته باشد. 

سانتوس ریسک می‌کند؟
پرتغالی‌ها جزء معدود تیم‌هایی بودند که دو بازی نخست خود در دور گروهی را بردند و در بازی آخر نگرانی از بابت صعود و حتی صدرنشینی نداشتند. اما شکست برابر کره‌جنوبی در روزی که رونالدو نمایش خوبی نداشت می‌تواند این تیم را در ادامه با مشکلاتی روبه‌رو کند. آنها در دور حذفی ابتدا باید به مصاف سوئیس بروند و در صورت برتری برابر این تیم احتمالا حریف اسپانیا در یک‌چهارم نهایی خواهند شد. حضور احتمالی یکی از دو تیم فرانسه یا انگلیس در نیمه‌نهایی مسیر سخت پرتغالی‌ها برای رسیدن به فینال را به‌خوبی تصویر می‌کند و در این شرایط سانتوس باید به این جمع‌بندی برسد که آیا در این دیدارهای حساس کاپیتان تیمش که آقای گل فوتبال ملی دنیا نیز هست می‌تواند راهگشا باشد یا همانند دیدارهای این فصل منچستریونایتد، کریس از روی نیمکت شاهد بازی‌های هم‌تیمی‌هایش در مراحل حذفی خواهد بود. 
سوفااسکور به عملکرد رونالدو در این سه بازی میانگین 6.37 را داده تا او یکی از مهاجمان این تیم منتخب باشد که البته هیچ بازیکنی دوست ندارد در آن قرار گیرد. رونالدو در دیدار برابر کره‌جنوبی روی گل نخست حریف نیز مقصر بود و نتوانست واکنش خوبی روی کرنر آنها داشته باشد. حالا با چنین عملکردی باید دید کدام باشگاه حاضر است پس از جام‌جهانی به سراغ چنین بازیکن افول‌کرده‌ای برود و از طرف دیگر رونالدو به‌دنبال باشگاهی است که در لیگ قهرمانان نیز حضور داشته باشد و در این شرایط یافتن تیم بعدی او برای مدیر برنامه‌هایش سخت خواهد بود. 
در این فهرست نام 4 بازیکن قطری دیده می‌شود که در همان هفته دوم از دور مسابقات کنار رفتند و بدترین میزبان تاریخ این تورنمنت لقب گرفتند. در درون دروازه مشعل برشام قطری که در دو بازی آخر تیمش در ترکیب اصلی حضور داشت و 5 گل نیز خورد به‌عنوان بدترین گلر جام نامش ثبت شد. کالوو و دوارته، هر دو مدافع میانی این فهرست نیز کاستاریکایی هستند. تیمی که در بازی نخست 7 گل از اسپانیا خورد و بدترین نتیجه تورنمنت تا اینجای کار را به ثبت رساند. این تیم اگرچه ژاپن را برد اما 4 گل هم از آلمان خورد و بدترین خط دفاعی مرحله گروهی جام را به خود اختصاص داد. 
در سمت چپ خط دفاعی همام احمد قطری و در سمت راست آلیستر جانسون کانادایی بدترین نمرات را دریافت کرده‌اند و در خط میانی نیز نام عبدالله المالکی (عربستان) و کریم بوضیاف (قطر) در مرکز زمین دیده می‌شود. تایون بوچانان دیگر کانادایی حاضر در فهرست بدترین‌های دور گروهی است و در پست هافبک راست نیز متئو لکی از استرالیا امتیاز ضعیفی گرفته که به همراه رونالدو تنها بازیکنان این لیست هستند که تیم‌شان به دور بعد صعود کرده است. در خط حمله و در کنار نام رونالدو نیز معز علی، دیگر بازیکن قطری‌ها حضور دارد که با وجود اینکه امید نخست تیمش برای گلزنی در این مسابقات و ثبت‌ نامش به‌عنوان نخستین گلزن کشورش در تاریخ جام‌های‌جهانی بود اما نمایش ضعیفی داشت تا میزبان بدون حتی یک گل زده از تورنمنت خارج شود. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک