• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۹-۱۲ - ۰۰:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
حذف آلمان و بلژیک زنگ‌ خطر جدی برای مدعیان

مسی به بازی هزارم رسید

جام‌جهانی 2022 قطر تا اینجای کار با نتایج عجیب و دور از انتظاری روبه‌رو بوده که شاید مهم‌ترین آن شکست آرژانتین برابر عربستان و همچنین برتری ناباورانه ژاپنی‌ها برابر دو تیم مدعی آلمان و اسپانیا بود که درنهایت تمامی معادلات این گروه را بهم زد تا این تیم به‌عنوان صدرنشین صعود کرده و اسپانیا دوم شود. ژرمن‌ها هم که به نظر می‌رسید با تیم جوان شده خود می‌توانند به مراحل پایانی راه پیدا کنند درنهایت همانند دوره قبل در همان دور گروهی از مسابقات کنار رفتند.

مسی به بازی هزارم رسید

جام‌جهانی 2022 قطر تا اینجای کار با نتایج عجیب و دور از انتظاری روبه‌رو بوده که شاید مهم‌ترین آن شکست آرژانتین برابر عربستان و همچنین برتری ناباورانه ژاپنی‌ها برابر دو تیم مدعی آلمان و اسپانیا بود که درنهایت تمامی معادلات این گروه را بهم زد تا این تیم به‌عنوان صدرنشین صعود کرده و اسپانیا دوم شود. ژرمن‌ها هم که به نظر می‌رسید با تیم جوان شده خود می‌توانند به مراحل پایانی راه پیدا کنند درنهایت همانند دوره قبل در همان دور گروهی از مسابقات کنار رفتند. 
از عصر امروز نیز مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها درحالی آغاز می‌شود که در دو مسابقه امروز ابتدا هلند به مصاف آمریکا می‌رود و سپس آرژانتین در هزارمین بازی دوران حرفه‌ای لئو مسی رودرروی استرالیا که آنها هم یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز این دوره لقب گرفتند قرار خواهد گرفت. 
روز پنجشنبه نتایج عجیبی در جام رقم خورد که درنهایت باعث شد تا دو تیم نامدار بلژیک و آلمان در دور گروهی حذف شده و ماجراجویی آنها در قطر تنها پس از سه مسابقه به پایان برسد. شیاطین سرخ فوتبال اروپا به لطف فرصت‌سوزی‌های روملو لوکاکو که بهترین مهاجم این تیم طی سال‌های اخیر محسوب می‌شود فرصت غلبه بر کرواسی را از دست داد تا از جام کنار برود و نسل طلایی فوتبال این کشور که از سال 2014 همیشه نامش در بین مدعیان فتح تورنمنت‌های مهم و افتخارآفرینی برای این کشور اروپایی قرار داشت درنهایت بدون هیچ دستاورد مهمی این بار هم جام را ترک کنند و بخش مهمی از آنها بعید است در جام‌جهانی بعدی فرصت حضور داشته باشند. ناامیدی در اردوی این تیم از همان اوایل جام وجود داشت و از طرف دیگر اختلافاتی که بین بازیکنان وجود داشت و حتی به گفته برخی رسانه‌ها به درگیری شدید در رختکن تیم پس از شکست برابر مراکش نیز منجر شد نشان می‌داد که این تیم نمی‌تواند مدعی فتح این دوره باشد. مصاحبه عجیب کوین دی‌بروینه نیز که گفته بود این تیم بیش از حد برای قهرمانی پیر است نیز با واکنش‌های منفی زیادی روبه‌رو شد. کارشناسان فوتبال بلژیک معتقد بودند که کاپیتان تیم نباید این چنین تیم را وارد حاشیه می‌کرد و‌ انگیزه تیم را از بین می‌برد. 
حذف آلمان نیز دیگر اتفاق مهم هفته سوم دور گروهی بود. شاگردان هانسی فلیک که جام را با شکست ناباورانه برابر ژاپن آغاز کرده بودند اگرچه در دو بازی بعدی نمایش بهتری ارائه کردند اما شاید انتظار نداشتند که اسپانیا در بازی آخر خود برابر ژاپن بازنده شود تا مانشافت همانند 4 سال قبل خیلی زود جام‌جهانی را به مقصد خانه ترک کند. کای هاورتز، ستاره این تیم اتفاقات این دوره را همانند یک فیلم ترسناک برای تیمش دانست و معتقد بود که پس از حذف از دور گروهی، بدترین شب زندگی‌اش را تجربه کرده است. فلیک نیز این ناکامی را محصول اشتباهات خودشان دانسته و معتقد است که تیم برای موفقیت در یورو 2024 نیاز به تغییراتی دارد. برخی عقیده دارند که اسپانیا پس از دریافت گل دوم از ژاپن و با توجه به اینکه می‌دانست آلمان از حریفش پیش افتاده چندان به آب و آتش نزد تا به نوعی مسیر خود برای دور بعد را انتخاب کند. سرگروهی برای شاگردان لوئیس انریکه به معنای رویارویی با کرواسی در مرحله بعد و همچنین قرار گرفتن در مسیری بود که تا قبل از فینال احتمالا با برزیل و آرژانتین روبه‌رو می‌شدند و شاید او به همین دلیل سمت دیگر جدول را برگزید. 

 کار سخت شاگردان فن‌خال
لاله‌های نارنجی اگر چه دور گروهی را مقتدرانه آغاز نکردند اما به‌تدریج نمایش بهتری در جام داشتند و در پایان با صدرنشینی راهی این مرحله شدند. فن‌خال که در سال 2014 نیز روی نیمکت این تیم قرار داشت و شاگردانش را به نیمه‌نهایی نیز رساند این بار کار سختی برای تکرار این موفقیت دارد به‌خصوص که آمریکا در دور گروهی نمایش خوبی ارائه کرد و هلند اگر بتواند در دیدار عصر امروز نیز به برتری برسد در یک‌چهارم نهایی به احتمال زیادی حریف آرژانتینی خواهد شد که با لئو مسی‌انگیزه‌های زیادی برای قهرمانی دارد و مسیر هلند برای تکرار روزهای خوبی 8 سال قبل اصلا راحت نخواهد بود. با این حال سرمربی باتجربه نارنجی‌پوشان امیدوار است با اتکا به تجربه نفراتی چون فن‌دایک و دالی بلیند درکنار پدیده‌ای مثل کودی گاکپو که تا اینجای تورنمنت با سه گل زده یکی از مدعیان آقای گلی است بتواند تیمش را همچنان به‌عنوان مدعی جام نگه دارد. 
آرژانتینی‌ها هم امشب با قرعه‌ای نسبتا خوب در مقایسه با دیگر دیدارهای دور حذفی روبه‌رو شده‌اند و باید به مصاف استرالیا بروند که با عبور از سد دانمارک خود را به این مرحله رسانده است. البته آلبی سلسته پس از شوکی که در دیدار نخست برابر عربستان نصیبش شد به‌خوبی می‌داند که نباید تیم‌های آسیایی را دست‌کم بگیرد و در دیدار امشب با تمام قوا به دنبال رسیدن به جمع 8 تیم برتر جام خواهد بود. 
 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار