• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۹-۰۳ - ۰۰:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پایان اعتصاب در پرسپولیس با جریمه صوری؟

گل‌محمدی نگران وضعیت بیرانوند

پرسپولیس در روزهایی که تیم ملی درگیر مسابقات جام‌جهانی است، هفته پرتنشی را سپری کرد. عده‌ای از بازیکنان این تیم ازجمله کاپیتان‌ها (امید عالیشاه، کمال کامیابی‌نیا و سیامک نعمتی) در تعطیلات فرصت را غنیمت شمردند و با تحریم تمرینات، باشگاه خود را تحت‌فشار گذاشتند تا جریمه 5 درصدی را که برای فصل پیش بود به‌نوعی پاک کنند که به خواسته خود هم رسیده‌اند.

گل‌محمدی نگران وضعیت بیرانوند

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار:پرسپولیس در روزهایی که تیم ملی درگیر مسابقات جام‌جهانی است، هفته پرتنشی را سپری کرد. عده‌ای از بازیکنان این تیم ازجمله کاپیتان‌ها (امید عالیشاه، کمال کامیابی‌نیا و سیامک نعمتی) در تعطیلات فرصت را غنیمت شمردند و با تحریم تمرینات، باشگاه خود را تحت‌فشار گذاشتند تا جریمه 5 درصدی را که برای فصل پیش بود به‌نوعی پاک کنند که به خواسته خود هم رسیده‌اند. اما این اقدام آنها به هیچ‌وجه به‌مذاق رضا درویش خوش نیامد و به همین خاطر کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس از دیروز کامیابی‌نیا و عالیشاه را از حضور در تمرینات منع کرد تا درمورد آنها حکم صادر کند. البته به‌نظر می‌آید این جریمه بیشتر حالت صوری داشت تا اینکه مدیریت باشگاه پرسپولیس بخواهد برخورد قاطع داشته باشد! هرچند در این زمینه باید منتظر رای کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس هم نشست؛ رایی که باید دید از سوی بازیکنان خاطی اجرایی خواهد شد یا با چند روز اعتصاب دیگر بخشیده می‌شود! 

 عدم دخالت گل‌محمدی در اتفاقات اخیر
سرمربی پرسپولیس از اینکه در این هفته تمرینات تیمش با اعتصاب بازیکنان همراه بود، ناراحت است. او به همین خاطر مجبور شد در بازی دوستانه با مس کرمان تلفیقی از بازیکنان امید و بزرگسال را به میدان بفرستد تا عملا این بازی هیچ سودی برای سرخپوشان نداشته باشد. یحیی از همان روز اول اعتصاب به شاگردانش گفته بود که موافق این کار آنها نیست؛ چراکه در تمرینات نباید وقفه‌ای ایجاد شود، بااین‌حال کاپیتان‌های پرسپولیس به اعتصاب خود ادامه دادند و فعلا هم تا صدور رای کمیته انضباطی اجازه تمرین ندارند. گل‌محمدی به هیچ وجه تمایل ندارد در اختلاف به وجود آمده بین باشگاه و چند بازیکن دخالت کند؛ چراکه به هر دوطرف هشدار داده بود. او در مصاحبه اخیرش به این نکته اشاره داشت که باشگاه باید زودتر به این مسائل به‌وجود آمده در تیمش خاتمه دهد. اتفاقی که درنهایت رخ داد اما با شرایط به‌وجود آمده باشگاه پرسپولیس در آینده خیلی سخت بتواند جریمه‌ای برای بازیکنان تیمش در نظر بگیرد و از این جهت که آنها یاد گرفته‌اند که با چند جلسه تمرین نکردن و اعتصاب به پول خود خواهند رسید. 

 تماس با بیرانوند و کادر پزشکی تیم ملی
اولین بازی تیم ملی در جام‌جهانی برای پرسپولیس خوش‌یمن نبود، از این جهت که علیرضا بیرانوند با شکستگی بینی مواجه شد و مربیان پرسپولیس از این اتفاق ناراحت و نگران هستند. به‌خاطر همین یحیی گل‌محمدی از کادر پزشکی تیمش خواست با علیرضا بیرانوند و همکاران خود در تیم ملی تماس بگیرد و جویای آخرین وضعیت دروازه‌بان شماره یک تیم ملی شود. در این تماس به کادر پزشکی سرخپوشان اطلاع داده شد که بیرانوند دچار شکستگی بینی شده و تحت مراقبت است. البته این تماس‌ها همچنان ادامه خواهد داشت تا گل‌محمدی در جریان آخرین وضعیت ملی‌پوشانش قرار داشته باشد. پرسپولیس در شروع دوباره لیگ، دربی را درپیش دارد و گل‌محمدی دغدغه این را دارد که ملی‌پوشان تیمش را آماده تحویل بگیرد. این در شرایطی است که میلاد سرلک بعد از پایان اردوی تیم ملی در تهران با مصدومیت از ناحیه همسترینگ به تمرینات پرسپولیس برگشت و درحال‌حاضر هم زیرنظر کادر پزشکی سرخپوشان به‌طور منظم فیزیوتراپی می‌کند. سرلک حداقل تا یک‌هفته دیگر باید به این روند ادامه دهد تا کم‌کم شرایط تمرین کردن را پیدا کند. 

 وضعیت نامشخص عیسی آل‌کثیر
همان‌طور که قبلا در خبرها داشتیم عیسی آل‌کثیر از ابتدای این هفته تصمیم گرفت دیگر در تمرینات پرسپولیس حاضر نشود. این بازیکن انتظار داشت قبل از آغاز دور جدید تمرینات سرخپوشان قراردادش امضا شود اما یحیی گل‌محمدی خواست وضعیت او را در دور جدید تمرینات تیمش از لحاظ مختلف زیرنظر بگیرد. از این همین رو عیسی یک‌هفته‌ای با سرخپوشان بدون هیچ قراردادی تمرین کرد. الان در آخرین روز این هفته هستیم و باشگاه پرسپولیس هنوز هیچ تماسی با عیسی نداشته است. در این مورد تصمیم اصلی با یحیی گل‌محمدی است و او هنوز تکلیف آل کثیر را مشخص نکرده است. با شرایط موجود باید دید در هفته آینده چه اتفاقی درمورد آل‌کثیر رخ خواهد داد. او از نظر وضعیت جسمانی شرایط بازی کردن را پیدا کرده است و به همین خاطر انتظار دارد زودتر قراردادش با باشگاه پرسپولیس امضا شود تا بتواند در بازی‌های تدارکاتی خودش را آماده بازی در دربی و ادامه بازی‌های لیگ کند. چنانچه در روز‌های آتی وضعیت به همین روال ادامه پیدا کند، بعید نیست عیسی سر از یک تیم دیگر دربیاورد. به‌هرحال خیلی از تیم‌های لیگ برتر در خط حمله با مشکل مواجه هستند و مشتاقند تا عیسی را به‌خدمت بگیرند. اگرچه او خودش تمایل زیادی به ماندن در جمع سرخپوشان دارد. 

 بازی دوستانه با فولاد خوزستان
پرسپولیس در تعطیلات لیگ هنوز نتوانسته یک بازی تدارکاتی خوب داشته باشد. اولین بازی دوستانه این تیم قرار بود روز پنجشنبه هفته قبل برگزار شود که این بازی به‌خاطر نبود زمین مناسب لغو شد. با لغو این مسابقه پرسپولیس از تیم مس کرمان دعوت کرد تا دوشنبه‌ای که گذشت در مجموعه ورزشی تهرانسر میزبان آنها باشد. مسی‌‌ها آمدند اما 8 بازیکن پرسپولیس اعتصاب کردند و گل‌محمدی مجبور شد از نفرات تیم امیدش در این بازی بهره ببرد. اما برای روز یکشنبه هفته آینده پرسپولیس با تیم فولاد هماهنگ کرده که در یک بازی دوستانه به میدان رود. البته این دیدار به شرطی برگزار خواهد شد که باشگاه پرسپولیس بتواند یک زمین مناسب برای میزبانی پیدا کند. زمین ورزشگاه شهید کاظمی وضعیت خوبی ندارد و یحیی مخالف انجام هر نوع بازی دوستانه در آنجاست. از طرفی مسئولان مجموعه ورزشی تهرانسر هم از برگزاری بازی دوستانه پرسپولیس در این زمین اصلا استقبال نمی‌کنند. با توجه به این مساله مسئولان باشگاه پرسپولیس از حالا به‌دنبال رایزنی برای پیدا کردن یک زمین مناسب جهت میزبانی خوب از تیم فولاد هستند. 

 عدم موفقیت باشگاه پرسپولیس در پیدا کردن اسپانسر
مهم‌ترین خواسته یحیی گل‌محمدی در روز‌های اخیر فراهم شدن مقدمات سفر سرخپوشان به اردوی خارج از کشور هستند؛ اردویی که پرسپولیس دغدغه زمین تمرین مناسب در آن را داشته باشد و حریفان تدارکاتی خوبی هم برای این تیم پیدا شود. این درحالی است که شورای برون‌مرزی اردو در کشورهای حوزه خلیج فارس را برای پرسپولیس و استقلال در آن محروم کرده است. از طرفی به هر دو باشگاه ابلاغ شده که اجازه ندارند یک ریال از بودجه باشگاه برای اردوی خارجی هزینه کنند و هر اردوی خارجی باید با اسپانسر همراه باشد، حتی اگر شورای برون‌مرزی هم به باشگاه پرسپولیس مجوز رفتن به اردوی خارجی بدهد، مدیریت این باشگاه هنوز نتوانسته اسپانسری برای عملی کردن این خواسته گل‌محمدی پیدا کند. درواقع یکی از مشکلات اصلی این باشگاه برای فراهم کردن مقدمات اردوی خارجی همین مساله مالی است. 

 بازگشت پیروانی
افشین پیروانی از دیروز که اعتصاب سرخپوشان شکسته شد در محل تمرینات این تیم حاضر شد. مدیر تیم پرسپولیس از ابتدای تعطیلات لیگ راهی آمریکا شد و روز سه‌شنبه همین هفته به ایران بازگشت. در غیاب  او اتفاقات حاشیه‌ای زیادی در پرسپولیس رخ داد تا غیبت این مدیر به‌خوبی به چشم بیاید. اما دکتر حقیقت هم که به‌خاطر عمل جراحی چشمانش هنوز در دور جدید تمرینات پرسپولیس حاضر نشده احتمالا در آخر هفته پیش‌ رو به جمع سرخپوشان برمی‌گردد. 

 خواسته نعمتی عملی نمی‌شود
تقریبا دوهفته پیش بود که رسانه‌های زیادی خبر از موافقت باشگاه پرسپولیس با افزایش رقم قرارداد علی نعمتی دادند؛ بازیکنی که برای جدایی از شهرخودرو و پیوستن به پرسپولیس مجبور شد از جیبش هزینه کند. با توجه به همین مساله علی نعمتی بعد از گذشت دوفصل از رضا درویش خواست قرارداد این فصلش را افزایش دهند تا به‌نوعی پولی را که برای رضایتنامه‌اش داده است، جبران شده باشد. با وجود موافقت اولیه درویش با این موضوع، هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس با این افزایش رقم قرارداد مخالفت کرد. درویش هم زمانی که مصوبه هیات‌مدیره را نداشته باشد نمی‌تواند اقدامی کند، بر همین اساس قرارداد این فصل علی نعمتی همان 20 درصد قانونی که شامل همه قراردادها می‌شود برای این فصل افزایش پیدا کرد. نعمتی که از این مساله خیلی دلخور بود، یکی از نفراتی بود که در این هفته چند روزی اعتصاب کرد تا حداقل 5درصد کسر شده از قرارداد فصل پیشش را بتواند از باشگاه پرسپولیس بگیرد!

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار