• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۹-۰۱ - ۰۰:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رضا جباری: بیرانوند بود هم این گل‌ها را دریافت می‌کرد

مقابل ولز و آمریکا باید شجاع باشیم

تیم ملی در گام اول مقابل انگلیس کم‌فروغ بود و نتوانست در انجام کارهای دفاعی موفق عمل کند. پیش از این مسابقه کارشناسان زیادی هشدار داده بودند که کوچک‌ترین غفلت مقابل مهاجمان و هافبک‌های انگلیس منجر به باز شدن دروازه‌مان خواهد شد.

مقابل ولز و آمریکا باید شجاع باشیم

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار:تیم ملی در گام اول مقابل انگلیس کم‌فروغ بود و نتوانست در انجام کارهای دفاعی موفق عمل کند. پیش از این مسابقه کارشناسان زیادی هشدار داده بودند که کوچک‌ترین غفلت مقابل مهاجمان و هافبک‌های انگلیس منجر به باز شدن دروازه‌مان خواهد شد. اتفاقی که بارها در این مسابقه از سوی برخی بازیکنان رخ داد تا انگلیس شروع طوفانی در جام‌جهانی قطر داشته باشد.  رضا جباری، کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در مورد این بازی گفت: «نمی‌دانم واقعا چه باید گفت. شاید اگر دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بود همه این باخت را به گردن او می‌انداختند. 8 سال به کی‌روش فرصت دادیم تا تفکرات دفاعی‌اش را زدر فوتبال تهاجمی ایران پیاده کند. بعد رفتیم سراغ اسکوچیچ که با او فوتبال تهاجمی‌مان را درست کنیم... مجدد برگشتیم سراغ کی‌روش که در جام‌جهانی خوب دفاع کنیم! در فوتبالی که اشخاص تصمیم گیرنده آن هستند همین می‌شود که دیدید. ما مقابل انگلیس نمی‌دانستیم واقعا باید دفاع کنیم یا حمله. از همان شروع بازی بی‌برنامه ظاهر شدیم و برخلاف دوره قبل جام‌جهانی حتی دفاع کردن هم یادمان رفته بود.» 

 واکنش کی‌روش به تعویض بیرانوند عجیب بود
پیشکسوت فوتبال ایران یادآور شد: «وقتی علیرضا بیرانوند دچار مصدومیت شد کارلوس کی‌روش خودش را باخت. تصویر تلویزیونی نشان می‌دهد که کی‌روش وقتی بیرانوند می‌گوید مرا تعویض کن دودستی می‌کوبد روی سرش! اگر حسینی این صحنه را دیده باشد قطعا روحیه خود را همان‌جا باخته است. اینکه آقای کی‌روش چهار دروازه‌بان با خود به قطر برده به این معناست که آنها آنقدر خوب و نزدیک به هم هستند که سرمربی نتوانسته یکی‌شان را خط بزند. البته من اعتقادم این است سیدحسین حسینی روی هیچ یک از گل‌های انگلیس مقصر نبود و ضربات آنقدر هوشمندانه و حرفه‌ای زده شد که کاری از دست سید برنمی‌آمد. قطعا اگر بیرانوند هم در زمین بود همین گل‌ها را دریافت می‌کرد.» 

 ارنج را نپسندیدم
جباری با انتقاد از ارنج ابتدایی تیم ملی خاطرنشان کرد: «برای من هنوز سوال است که چرا باید بهترین زوج دفاعی آسیا که در رقابت‌های مقدماتی هم عالی ظاهر شدند در این بازی نیمکت‌نشین شوند. کنعانی و شجاع چشم‌بسته همدیگر را در زمین پیدا می‌کنند، درحالی‌که حسینی و پورعلی‌گنجی مدت‌ها بود اصلا کنار هم بازی نکرده بودند! حضور روزبه چشمی در ترکیب اصلی به‌جای عزت‌اللهی هم بسیار عجیب بود. یا احسان حاج‌صفی که خیلی زودتر از اینها باید از تیم ملی خداحافظی می‌کرد چرا مقابل انگلیس در ترکیب قرار می‌گیرد. در کلاس‌های مربیگری یک نکته را بارها تاکید می‌کنند و اینکه اگر سرمربی یک اشتباه کند ممکن است به‌خاطرش تاوان سنگینی بدهد. در بازی با انگلیس کی‌روش چند اشتباه در ارنج داشت و بابتش تاوان سنگینی داد.» 

 دیر تهاجمی شدیم
وی با بیان اینکه نباید همیشه فقط به دفاع کردن فکر کرد، گفت: «در نیمه اول بازی با انگلیس به دفاع مطلق روی آوردیم و نتیجه‌اش این شد که سه گل دریافت کردیم. اما در نیمه دوم شجاعانه‌تر بازی کردیم و توانستیم دو گل بزنیم. اگرچه سه گل دیگر دریافت کردیم اما نتیجه شجاعت‌مان را با دو گل گرفتیم. برای همین اگر از ابتدا شهامت حمله به دروازه انگلیس را داشتیم مثل آب خوردن سه گل دریافت نمی‌کردیم. فوتبال ما نفراتی دارد که می‌توانند دروازه هر تیمی را تهدید کنند اما مهم این است که چه تفکری از روی نیمکت به داخل زمین می‌آید.» 

 باید در دو بازی بعدی تهاجمی‌تر باشیم
شکست سنگینی مقابل انگلیس داشتیم که می‌تواند برای هر تیمی رخ دهد. خیلی سخت می‌توان به این تیم دل بست چون اعتقادم این است بازیکنان را بی‌جهت در زمین خودمان حبس می‌کنیم درحالی‌که آنها تشنه حمله کردن و بازی تهاجمی هستند. خیلی مهم است که در بازی‌های آینده با شهامت و روبه‌جلو بازی کنیم. ولز و آمریکا، انگلیس نیستند که از آنها بترسیم. باید بازی تهاجمی مقابل آنها ارائه داد تا اگر حذف شدیم بازنده سربلند باشیم. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک