• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۸-۳۰ - ۰۰:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

هزار دانشجو به عضویت انجمن‌های علمی درآمدند

انجمن‌‌های علمی-دانشجویی یک نهاد مستقل هستند که برای انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی در بدنه دانشجویی فعالیت دارند.

انجمن‌‌های علمی-دانشجویی یک نهاد مستقل هستند که برای انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی در بدنه دانشجویی فعالیت دارند. به همین دلیل است که ارتقای کیفی و هدفمندسازی فعالیت انجمن‌‌ها یکی از رویکردهای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان است. باشگاه پژوهشگران جوان واحد تهران مرکزی نیز در این راستا فعالیت کرده و در نیمه اول امسال در انجمن‌های علمی این واحد فعالیت‌های جدید و متنوعی را آغاز کردند. 
طاهره فهیمی‌نجم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص فعالیت‌های انجمن‌های علمی و دانشجویی این باشگاه گفت: «انجمن‌های علمی تهران مرکزی در نیمه اول سال ۱۴۰۱ درخشش و نمود چشمگیر داشتند. در این میان انجمن علمی فیزیک بین‌المللی انجمن علمی زیست‌شناسی انجمن علمی طراحی‌صنعتی و انجمن علمی ادبیات همچنین انجمن علمی مدیریت‌بازرگانی و دیگر انجمن‌ها نقش‌های بسیار فعالی را ارائه کردند. در میان همه انجمن‌ها طبق سنوات گذشته انجمن علمی مهندسی پزشکی با دبیری آقای طاهری و انجمن علمی فیزیک با دبیری آقای سلطان‌محمدی جز فعال‌ترین انجمن‌های واحد تهران مرکزی بودند.» 
او اضافه کرد: «از دیگر برنامه‌های انجمن‌های علمی می‌توان به برگزاری نشست‌های تخصصی، برگزاری سمینارهای یک‌و‌نیم‌روزه اشاره کرد. برگزاری مسابقات علمی در بین انجمن‌ها فعالیت‌های بسیار مهمی بود که در نیمه اول سال 1401 نمود چشگیری داشت.» 

 ایجاد مجمع بزرگ کارگشایی در آینده نزدیک
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی با بیان اینکه عضویت بیش از هزار نفر از دانشجویان در نیمه اول سال 1401 در باشگاه پژوهشگران جوان از دیگر اقدامات مهمی بود که انجام شد، گفت: «برنامه‌ریزی مربوط به نیمه دوم سال یعنی برنامه‌ریزی ترم اول و دوم سال 1401 در دستور کار قرار گرفت و با حمایت رئیس استان و رئیس واحد قرار شد یک مجمع بزرگ کارگشایی در تهران مرکزی ایجاد شود.»  او درخصوص این مجمع نیز توضیح داد: «مجمع کارگشایی مجمعی است که قرار است مشکلات دانشجویان را در فضای انجمن‌ها مورد بررسی قرار دهد و در یک‌سری از نشست‌های ویژه با رئیس این واحد دانشگاهی درصدد حل این مشکلات برآیند. در واقع این مجمع یک شورای مشورتی است که در قالب انجمن‌ها و به‌صورت میان‌رشته‌ای برگزار می‌شود.»  او با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های بسیار مهم انجمن زیست‌شناسی بازدید از موزه جانور‌شناسی بود اضافه کرد: «در نیم‌سال گذشته بازدید از نمایشگاه ایران‌هلث توسط انجمن مهندسی پزشکی و بازدید از نمایشگاه هوافضا توسط انجمن فیزیک انجام شد.»   رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی خاطرنشان کرد: «با توجه به فضای ایجادشده در جامعه و شرایط به‌وجودآمده انجمن‌های علمی به‌نوعی خط خود را از این فضا جدا کردند و یک مسیر علمی را در پیش گرفتند و تلاش کردند در پیشرفت‌های خود را در فضای علمی نشان دهند. درواقع سعی کردند فعالیت‌های علمی را بیشتر کنند و دبیران انجمن‌های علمی واحد تهران مرکزی نیز در اجلاس دوروزه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد که برای دبیران انجمن‌ها برگزار شد شرکت کردند.» 
فهیمی‌نجم تصریح کرد: «معتقدم وقتی بچه‌ها فضا را به‌صورت علمی دیده و کار گروهی انجام می‌دهند ارتباطات آنها نیز تقویت می‌شود. به‌طور مثال یکی از دانشجویان در انجمن در حوزه کارآفرینی فعال است و توانسته حدود 40 نفر از دانشجویان را در کارخانه‌های شیرینی‌سازی مشغول به کار کند. پیشنهاد راه‌اندازی مدرسه مهارتی در حوزه پخت انواع شیرینی‌ و نان‌ از سوی این دانشجو مطرح شده که در حال پیگیری این پیشنهاد هستیم.» 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار