• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۸-۲۹ - ۰۰:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نبخشیدن جریمه ۵ درصدی عامل تمرین نکردن پرسپولیس

درویش به‌دنبال مقصر اعتصاب قرمزها

پرسپولیس به‌عنوان صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر اولین تیمی بود که بعد از تعطیلات تمرینات خود را به‌موقع شروع کرد. این درحالی بود که برخلاف شایعات مطرح‌شده درمورد عدم بازگشت برخی بازیکنان خارجی پرسپولیس، همه نفرات خارجی این تیم به‌موقع در دور جدید تمرینات حاضر شدند.

درویش به‌دنبال مقصر اعتصاب قرمزها

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار:پرسپولیس به‌عنوان صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر اولین تیمی بود که بعد از تعطیلات تمرینات خود را به‌موقع شروع کرد. این درحالی بود که برخلاف شایعات مطرح‌شده درمورد عدم بازگشت برخی بازیکنان خارجی پرسپولیس، همه نفرات خارجی این تیم به‌موقع در دور جدید تمرینات حاضر شدند. البته چهار ملی‌پوش این تیم به‌اضافه هنانوف که او هم در اردوی تیم ملی کشورش به‌سر می‌برد ازجمله غایبان هفته گذشته تمرینات پرسپولیس بودند. باشگاه پرسپولیس برای اینکه یحیی گل‌محمدی دغدغه زمین تمرین هم نداشته باشد با مجموعه ورزشی تهرانسر وارد مذاکره شد تا سرخپوشان به‌جای دو روز در هفته چهار روز به این مجموعه بروند. 
در هرصورت روند خوبی در پرسپولیس درحال طی شدن بود که یک استوری جنجالی از سوی یحیی گل‌محمدی علیه بازیکنان تیم ملی حواشی جدیدی را برای این مربی و باشگاه پرسپولیس ایجاد کرد. 
بی‌توجهی مربیان پرسپولیس به یک‌سری تذکرات از سوی مدیریت باشگاه کار را به‌جایی رساند که اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس برای آرام کردن اوضاع خودشان مجبور شدند به محل تمرین رفته و با یحیی گل‌محمدی نشستی را برگزار کنند. این نشست درواقع برگزار شد تا به یک‌سری حواشی در پرسپولیس پایان داده شود که به یک‌باره خبر اعتصاب سرخپوشان به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شد. اعتصاب در شرایطی که مدیران این باشگاه اعتقاد دارند از نظر مالی و پرداختی به اعضای تیم‌شان بهترین عملکرد را در همه دوره‌های مدیریتی باشگاه پرسپولیس داشته‌اند! 

 اعتراض به جریمه 5 درصدی!
با اعلام قبلی، تمرین روز گذشته سرخپوشان قرار بود در مجموعه ورزشی تهرانسر برگزار شود. از این‌رو کل اعضای تیم در محل تمرین حاضر شده و آماده تمرین بودند که به یکباره بزرگ‌ترهای تیم گفتند امروز تمرین نکنیم، بهتر است. آنها مدعی بودند که چون هیات‌مدیره باشگاه مخالف بخشیده شدن جریمه 5 درصدی فصل است و هنوز تعدادی از ما نیز برخی از آپشن‌های قراردادمان را نگرفته‌ایم، امروز را اعتصاب می‌‌کنیم. انتظار می‌رفت یحیی گل‌محمدی با این موضوع مخالفت کند اما این اتفاق رخ نداد. فقط نفراتی چون کمال کامیابی‌نیا، امید عالیشاه، سیامک نعمتی، فرشاد فرجی، علی نعمتی و... نفرات حاضر در تمرین بودند که شامل این جریمه می‌شدند. از این جمع هم فقط دو سه نفر موافق اعتصاب بودند. گویا اعتصاب روز شنبه بازیکنان استقلال هم مزید بر علت شده بود تا سرخپوشان هم بخواهند از این طریق اعتراض خود را به باشگاه برسانند. 

 درویش شاکی از تصمیم بازیکنان
باشگاه پرسپولیس تا اینجای فصل که حدود یک‌سوم بازی‌های لیگ انجام شده، 30 درصد قرارداد بازیکنان تیمش را پرداخت کرده است. با این تفاسیر سرخپوشان بابت قرارداد این فصل هیچ طلب عقب‌افتاده‌ای ندارند. بازیکنان و مربیان پرسپولیس حتی بابت هر بردی که تا اینجای لیگ کسب کرده‌اند از باشگاه پاداش گرفته‌اند درحالی‌که این پاداش‌ها در قرارداد آنها لحاظ نشده است. قراردادهایی که آپشن‌های جداگانه برای پاداش دارد. در چنین شرایطی رضا درویش اصلا انتظار نداشت که با اعتصاب بازیکنان تیمش مواجه شود. به هرحال درویش وقتی شنید که سرخپوشان در تمرین حضور پیدا کرده اما حاضر به تمرین نشده‌اند حسابی از کوره در رفت. اگرچه او هیچ واکنش رسانه‌ای از خود نشان نداد و ترجیح داد به تماس‌های گرفته شده از سوی خبرنگاران هم جواب ندهد. 

 اعتصابی که قربانی می‌دهد
مدیریت باشگاه پرسپولیس قصد ندارد به‌سادگی از اتفاقی که دیروز در تمرین سرخپوشان رخ داد، بگذرد. درواقع درویش خوب می‌داند اگر نتواند جلوی حاشیه‌های تیمش را بگیرد ممکن است خودش قربانی شود. در همین راستا باخبر شدیم که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تا دیشب سخت به دنبال این بود که بفهمد اعتصاب تیمش توسط چه کسی برنامه‌ریزی شده است. درواقع تصمیم او این بوده و هست که فرد خاطی را پیدا و او را از تیم کنار بگذارد. تصمیمی که اگر عملی شود ممکن است تبعات خاص خودش را در پرسپولیس داشته باشد. به هرحال این روز‌ها برخی از سرخپوشان تلاش زیادی می‌کنند تا در یک‌سری از مسائل پشت یکدیگر باشند. 

 صدای آل‌کثیر هم درآمد
در روزی که بازیکنان پرسپولیس حاضر به تمرین نشدند، عیسی آل‌کثیر غایب بود. غیبتی که مشکوک به‌نظر می‌آمد. البته در شماره دیروز اشاره داشتیم به اینکه عیسی آل‌کثیر منتظر است هرچه زودتر تکلیفش با پرسپولیس مشخص شود؛ چراکه دوست ندارد بیشتر از این فقط میهمان تمرین سرخپوشان باشد. در همین راستا دیروز عیسی درنهایت تصمیم گرفت در محل تمرین سرخپوشان حاضر نشود. خواسته او از باشگاه پرسپولیس این است که هرچه زودتر تکلیفش را مشخص کنند. ازطرفی مدیریت باشگاه پرسپولیس هم منتظر تصمیم نهایی یحیی گل‌محمدی در مورد خواستن یا نخواستن عیسی است. یحیی هنوز به باشگاه اعلام رسمی نکرده که با آل‌کثیر قرارداد جدید امضا شود یا نه. با توجه به همین مساله عیسی دیگر تمایلی برای حضور در تمرینات سرخپوشان ندارد. او منتظر است باشگاه پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی در همین هفته تکلیف او را مشخص کنند؛ هرچند شواهد امر نشان می‌دهد که یحیی موافق عقد قرارداد جدید با آل‌کثیر است و طی دو سه روز آینده این اتفاق رخ خواهد داد. 

 بازگشت سرلک به تمرینات
میلاد سرلک که از سفر به قطر جا ماند و جزء خط‌خورده‌های تیم ملی بود، بعد از چند روز مرخصی از دیروز در محل تمرین سرخپوشان حاضر شد. او هم از اینکه همبازیانش دست به اعتصاب زده بودند، تعجب کرد. سرلک به‌خاطر اینکه در تمرینات تیم ملی با درد و تزریق مسکن تمرین می‌کرده از ناحیه همسترینگ مصدوم است. باتوجه به همین مساله سرلک حداقل یک هفته تا 10 روز باید فیزیوتراپی کند. اگر شرایط برای این بازیکن خوب پپیش برود او از دو هفته دیگر به تمرینات گروهی پرسپولیس باز خواهد گشت تا خودش را برای ادامه لیگ آماده کند. البته که سرلک هنوز از نظر روحی اوکی نیست و شدیدا از اینکه جام‌جهانی را ازدست داده ناراحت است. به همین خاطر هم دیروز چند بازیکن تیم سعی کردند به این هافبک جوان روحیه دهند. 

 غیبت محسوس پیروانی
دور جدید تمرینات پرسپولیس یک غایب ثابت داشته و او کسی نیست جز افشین پیروانی که به سفر خارج از کشور رفته است. البته دکتر حقیقت هم به‌خاطر عمل جراحی که روی چشمانش انجام شده نمی‌تواند در تمرینات پرسپولیس حضور یابد. اما در غیاب افشین پیروانی اتفاقات حاشیه‌ای زیاد در پرسپولیس رخ‌داده که نشان می‌دهد غیبت او چقدر در ایجاد این حواشی تاثیر داشته است. مدیر تیم پرسپولیس احتمالا تا پایان این هفته در محل تمرین تیمش آفتابی شود. 

 اعتصاب ادامه دارد؟
باشگاه پرسپولیس فعلا تصمیمی برای بخشیدن جریمه 5 درصدی فصل گذشته سرخپوشان ندارد و پولی هم برای پرداخت یک‌سری از آپشن‌ها نیز در حساب باشگاه نیست. از این‌رو سرخپوشان قرار نیست به خواسته مالی خود بعد از یک روز اعتصاب برسند. با توجه به این مساله برگزاری تمرین امروز شاگردان گل‌محمدی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. البته همه اعضای تیم موظفند ساعت 10 امروز در مجموعه ورزشی تهرانسر حاضر شوند. ضمن اینکه باید دید واکنش باشگاه پرسپولیس نسبت به اتفاق دیروز درنهایت چه خواهد بود و آیا قرار است فقط در حد همان بیانیه دیروز عمل کند؟ چه‌بسا درویش تصمیم بگیرد خودش امروز زودتر از همه در مجموعه تهرانسر حاضر شده و جلسه‌ای را با اعضای تیم داشته باشد. 

 اردوی خارجی منتفی است
باشگاه پرسپولیس برای برگزاری اردوی خارجی سرخپوشان نه اسپانسری پیدا کرده است که بخواهد در این زمینه هزینه کند و نه شرایط برای رفتن سرخپوشان به کشوری غیر از امارات مهیا شده است. ضمن اینکه گل‌محمدی هم موافق اردویی نیست که در آن حریفی سرسخت برای تیمش جهت انجام بازی دوستانه پیدا نشود. با این تفاسیر به احتمال خیلی زیاد سرخپوشان اردوی یک هفته‌ای خود را در یکی از هتل‌های تهران برگزار می‌کنند و دو بازی دوستانه هم با دو تیم خوب لیگ برتری برگزار خواهند کرد. 

 پرداخت 20 درصد تا نیم‌فصل
باشگاه پرسپولیس قصد دارد تا قبل از آغازه دوباره لیگ و البته دربی پایتخت 5 تا 10 درصد دیگر از قرارداد بازیکنانش را پرداخت کند. 10 درصد دیگر هم در نیم‌فصل به سرخپوشان پرداخت خواهد شد تا دریافتی آنها سرجمع در نیم‌فصل به 50 درصد برسد. البته همه این اتفاقات زمانی رخ خواهد داد که در یکی دو ماه آینده شاهد تغییراتی در باشگاه پرسپولیس نباشیم. از این جهت که شواهد امر در این باشگاه نشان می‌دهد که اوضاع قرار نیست آرام باشد. 

 بیانیه باشگاه در مورد پرداختی‌ها
باشگاه پرسپولیس عصر دیروز اولین واکنش رسمی خود را نسبت به اعتصاب سرخپوشان انجام داد. در این بیانیه آمده است که جریمه 5 درصدی لحاظ‌شده در قرارداد فصل پیش به‌خاطر حذف از جام حذفی بعد از شکست مقابل آلومینیوم بوده که به تصویب هیات‌مدیره وقت هم رسیده است. همچنین باشگاه پرسپولیس متذکر شده باتوجه به اینکه این باشگاه در این فصل وارد فرابورس شده باید پاسخگوی نهادهای ذی‌ربط و سهامداران در حوزه‌های مختلف علی‌الخصوص مسائل مالی باشد. بر این اساس پرداختی‌ها به اعضای تیم که عمده بار مالی و هزینه‌های باشگاه را شامل می‌شود نیز باید طبق ضوابط مشخص باشد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک