• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۸-۱۵ - ۰۰:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
از دستور توقیف 5 میلیاردی تا حکم 27 میلیاردی

رسیدهای امضا شده بلای جان پرسپولیس

لیگ برتر تعطیل شده و تیم‌ها مشغول استراحت هستند. باشگاه پرسپولیس با خیال آسوده از بابت صدرنشینی تیمش به دنبال رفع برخی از مشکلاتی است که این روزها دامن‌گیرش شده است. مسدود بودن حساب این باشگاه حسابی رضا درویش، مدیرعامل سرخ‌ها را کلافه کرده است. روزنامه «فرهیختگان» نگاهی به این موضوع و برخی دیگر از اخبار این روزهای باشگاه پرسپولیس انداخته است.

رسیدهای امضا شده بلای جان پرسپولیس

اردلان بزرگ نیا، خبرنگار:لیگ برتر تعطیل شده و تیم‌ها مشغول استراحت هستند. باشگاه پرسپولیس با خیال آسوده از بابت صدرنشینی تیمش به دنبال رفع برخی از مشکلاتی است که این روزها دامن‌گیرش شده است. مسدود بودن حساب این باشگاه حسابی رضا درویش، مدیرعامل سرخ‌ها را کلافه کرده است. روزنامه «فرهیختگان» نگاهی به این موضوع و برخی دیگر از اخبار این روزهای باشگاه پرسپولیس انداخته است. روزهایی که همه اخبار به حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی قطر معطوف است و اخبار و حواشی باشگاه پرطرفداری همچون پرسپولیس به کمترین میزان خودش رسیده است.

 رسید انبار کار دست پرسپولیس داد
ماجرای مسدود شدن حساب باشگاه پرسپولیس هر بار صاحب یک بعد جدید می‌شود. بعد از اینکه رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مصاحبه‌ای به تبدیل طلب 600 میلیون تومانی به 27 میلیارد تومان اشاره کرد حالا شنیده‌ها حکایت از یک اتفاق عجیب در این پرونده دارد. شنیده‌ایم نماینده وقت شرکت آل‌اشپورت هر بار که بار پوشاک را تحویل انبار باشگاه پرسپولیس می‌داده از انباردار رسید تحویل دریافت می‌کرده. طبق گفته‌های برخی از اطرافیان باشگاه معمولا رسید دریافت کالا به شکل رسمی به شرکت پوشاک تحویل می‌شده اما نماینده آن شرکت با در اختیار گرفتن این رسیدها توانسته برای دریافت طلب اقدام قانونی کند. ظاهرا این پوشاک مازاد بر میزان پوشاک توافقی میان باشگاه پرسپولیس و شرکت آل‌اشپورت تحویل انبار باشگاه شده و رسید دریافتی هم حکم بر تایید دریافت و رقم آن داشته که می‌گویند 20 هزار دلار بوده و نماینده شرکت تولید پوشاک از همان طریق پیگیر دریافت این پول شده است.
 دستور توقیف 5 میلیاردی، حکم 27 میلیاردی
گفته می‌شود نماینده شرکت آل‌اشپورت برای دریافت پولش اقدام کرده و وقتی دیده باشگاه پرسپولیس قصدی برای پرداخت ندارد شکایت می‌کند و در نهایت موفق می‌شود حکم مسدودی 5 میلیارد تومانی حساب باشگاه پرسپولیس در بانک گردشگری را بگیرد. آن‌طور که گفته می‌شود در زمان مدیریت جعفر سمیعی دستور توقف حکم 5 میلیارد تومانی را می‌گیرند تا به این پرونده رسیدگی شود. اما این اتفاق در آن زمان و البته زمان مدیریت مجید صدری نمی‌افتد تا شاکی مجددا اقدام قضایی کرده و با مصوبه جدید سود تاخیر اعلامی از سوی بانک مرکزی حکم جدید و البته با رقم 27 میلیارد تومان دریافت کند و حساب‌های باشگاه پرسپولیس را ببندد. واقعا این سوال مطرح است که چرا سمیعی و صدری در دوران مدیریت خود هیچ اقدامی برای بسته شدن این پرونده نکردند که رقم سود تاخیر یا همان تاخیر تادیه به چنین رقم وحشتناکی برسد.

 درویش پیگیر است؟
سوال اینجاست که بعد از گذشت 45 روز از بسته شدن حساب باشگاه دقیقا اقدامات باشگاه پرسپولیس در این مورد چه بوده است؟ درویش با ناراحتی از این بدهی حرف می‌زند و نسبت به افزایش رقم آن به حق حرف می‌زند اما با توجه به صدور حکم قانونی مشخص نیست چرا این پرونده هرچه سریع‌تر بسته نمی‌شود. هنوز گزارش دقیق از مذاکرات باشگاه پرسپولیس و شخص درویش با شاکی این پرونده منتشر نشده است. باید دید درنهایت پرسپولیس چگونه حساب خود را بازگشایی می‌کند.  فعلا که درویش در حال انداختن توپ به زمین مدیران سابق است و این اتفاق در سرخابی‌ها موضوع جدیدی نیست؛ مدیران قبلی با بی‌درایتی مدیران بعدی را به دردسر می‌اندازند و این سیکل معیوب همچنان ادامه دارد و احتمالا نوبت به مدیران بعد از درویش هم می‌رسد!

 امید باشگاه به قرارداد رادو 
سه روز دیگر اولین جلسه استماع پرونده شکایت بوژیدار رادوشوویچ دروازه‌بان سابق باشگاه پرسپولیس با حضور امیرعلی حسینی مدیر روابط بین‌الملل باشگاه سرخ پایتخت و وکیل رادو در لوزان سوئیس و مقر دادگاه حکمیت ورزش CAS برگزار خواهد شد. برخی می‌گویند احتمال حضور رضا درویش مدیرعامل باشگاه سرخ پایتخت هم در این جلسه وجود دارد اما هنوز چیزی در این مورد قطعی نشده است. قرار است در این جلسه طرفین مدارک موجود خود را ارائه کنند. باشگاه پرسپولیس با استناد به این موضوع که رادو در زمانی که با باشگاه جدید قرارداد بسته و مشغول فعالیت بوده مطالبات فصول بعد خود از باشگاه پرسپولیس را طلب کرده، خواستار کاهش رقم طلب این دروازه‌بان می‌شود. باید دید درنهایت آیا CAS با این درخواست پرسپولیس موافق خواهد کرد. رادو شکایت 950 هزار یورو طلب و خسارت از باشگاه پرسپولیس داشته است اما می‌گویند در نهایت هم قرار نیست عدد قابل توجهی از طلب قرمزها کسر شود و پرسپولیس باید به فکر تهیه پول گلر کروات باشد. 

 یحیی سلامت است
درمورد وضعیت یحیی گل‌محمدی سرمربی باشگاه پرسپولیس که اخیرا مبتلا به کرونا شده بود گفته شده که در روزهای ابتدایی حال این مربی اصلا خوب نبوده اما بعدا شرایط تغییر کرده و حال او روزبه‌روز بهتر شده است. باشگاه پرسپولیس می‌گوید یحیی سلامتی‌اش را به دست آورده است تا به این ترتیب شایعات درباره اینکه تست مجدد سرمربی قرمزها هم مثبت شده تایید نشود. 

 پیشکسوتان درخواست 150 میلیونی نداشتند
در خبرها داشتیم که باشگاه پرسپولیس قصد دارد از وجود پیشکسوتان خود برای نظارت بر مدارس فوتبال استفاده کند. در لابه‌لای همین خبر آمده بود که برخی از پیشکسوتان باشگاه درخواست قرارداد 150 میلیون تومانی برای این کار به باشگاه ارائه کرده‌اند. اما باشگاه می‌گوید هنوز این برنامه قطعی نشده و فعلا مذاکرات اولیه‌اش در حال انجام شدن است و هیچ‌کدام از پیشکسوتان تاکنون پیشنهاد مالی به باشگاه نداده‌اند. البته خیلی زود مشخص می‌شود که دقیقا در مذاکرات چه اتفاقاتی رخ داده است اما فعلا ارقام مطرح‌شده توسط باشگاه تکذیب شده است. 

 خارجی‌ها به موقع بر‌می‌گردند
مسئولان باشگاه پرسپولیس به دنبال این هستند که برای تاریخ روز چهارشنبه هفته آینده برای نفرات خارجی خود بلیت تهیه کنند. خواسته گل‌محمدی این بوده و هست که دور جدید تمرینات با حضور همه نفرات (به غیر از ملی‌پوشان) آغاز شود. یحیی در برنامه‌ریزی که داشته قصد دارد در هفته اول تمرینات، بدنسازی را در دستور کار قرار دهد. در حال حاضر فقط ننکا مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس از جمع خارجی‌های این تیم در تهران به‌سر می‌برد و بقیه نفرات برای سپری کردن تعطیلات راهی کشورهای خود شده‌اند. پرسپولیس بعد از تمرینات بدنسازی در تهران چند بازی دوستانه هم با تیم‌های لیگ یکی و لیگ برتری در برنامه‌های خود قبل از برگزاری اردوی خارجی دارد. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار