• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۸-۱۵ - ۰۰:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
برگزاری اردو در ترکیه از اول هم در دستورکار نبود

تامین منابع مالی؛ شرط حضور در زادگاه ساپینتو

تمرینات تیم فوتبال استقلال بعد از تعطیلی موقت رقابت‌های لیگ برتر به‌منظور آماده‌سازی تیم ملی برای حضور پرقدرت در رقابت‌های جام‌جهانی 2022 قطر فعلا تعطیل شده و درحالی‌که اعلام شده بود قرار است آبی‌ها به مدت 10 روز تا دو هفته به تعطیلات‌شان ادامه بدهند اما طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» با دستور ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی تیم فوتبال استقلال، تمرینات این تیم به‌طور دقیق 15 روز تعطیل شده و قرار است بعد از این مدت، آبی‌ها با معرفی خود به کادرفنی تمرینات را از سر گرفته و کار را برای ادامه حضور در رقابت‌های لیگ برتر ادامه بدهند. 

تامین منابع مالی؛ شرط حضور در زادگاه ساپینتو

تمرینات تیم فوتبال استقلال بعد از تعطیلی موقت رقابت‌های لیگ برتر به‌منظور آماده‌سازی تیم ملی برای حضور پرقدرت در رقابت‌های جام‌جهانی 2022 قطر فعلا تعطیل شده و درحالی‌که اعلام شده بود قرار است آبی‌ها به مدت 10 روز تا دو هفته به تعطیلات‌شان ادامه بدهند اما طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» با دستور ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی تیم فوتبال استقلال، تمرینات این تیم به‌طور دقیق 15 روز تعطیل شده و قرار است بعد از این مدت، آبی‌ها با معرفی خود به کادرفنی تمرینات را از سر گرفته و کار را برای ادامه حضور در رقابت‌های لیگ برتر ادامه بدهند. 
البته هنوز تکلیف برپایی اردوی تدارکاتی آبی‌پوشان مشخص نیست و این درحالی است که مشخص شدن هرچه سریع‌تر برنامه اردویی استقلالی‌ها که احتمالا خارجی خواهد بود، روی برنامه‌های بعدی این تیم تاثیرگذار شده و این برنامه‌ها را به‌طور حتم تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. 

 تکلیف اردوی پرتغال امروز مشخص می‌شود
رقابت‌های لیگ برتر به‌طور قطع تا پایان جام‌جهانی و به‌طور تقریبی حدودا تا روز دوم دی‌ماه تعطیل خواهد بود تا در این فاصله تا ازسرگیری رقابت‌ها از هفته دوازدهم، تیم‌ها با برنامه‌ریزی مدون و از پیش تعیین‌شده آمادگی خود را برای ادامه رقابت‌های لیگ همچنان حفظ کنند. 
بر همین اساس از اردوی استقلال نیز خبر می‌رسد که با پیشنهاد ساپینتو سرمربی این تیم یک اردوی 10 روزه برای حضور در کشور پرتغال در دستور کار آبی‌ها قرار گرفته است و نکته قابل توجه اینکه عنوان شده شورای برون‌مرزی وزارت ورزش نیز موافقت اولیه خود برای این سفر را اعلام کرده است. 
با این حال از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که باتوجه به بی‌پولی این باشگاه و بدهی‌هایی که روی دوش مدیریت از گذشته و مطالبات فعلی آبی‌پوشان وجود دارد، یک‌مقدار کار برای برپایی این اردوی تدارکاتی سخت شده و مشخص نیست تا چه‌اندازه مدیران استقلال بتوانند در این برهه زمانی این سفر به‌منظور برپایی اردو در کشور پرتغال را فراهم کنند. 
همچنین این امکان وجود دارد استقلالی‌ها با سپری شدن تعطیلات 15 روزه کار را در تهران آغاز کرده و درصورت مسجل شدن اردوی خارجی راهی پرتغال شوند و از سوی دیگر با توجه به حضور شخص ساپینتو در پرتغال، این احتمال هم وجود دارد که استقلالی‌ها بعد از این 15 روز به سرمربی خود در این کشور ملحق شوند. 
قرار است امروز درخصوص قطعی شدن این اردو و تامین منابع مالی آن، جلسه مهمی در باشگاه استقلال برگزار شود تا مدیریت و معاونان اجرایی این باشگاه درباره راهکاری‌های این سفر همه جوانب لازم را بررسی کنند تا به این ترتیب امروز تکلیف اردوی خارجی شاگردان ریکاردو ساپینتو در کشور پرتغال نیز مشخص شود. 
طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» تا به امروز قطعیت این سفر پنجاه درصد است. این درحالی است که با توجه به اینکه پروسه صدور ویزای شینگن به‌منظور حضور استقلالی‌ها در این کشور اروپایی یک‌مقدار زمانبر است، به‌نظر می‌رسد این موضوع خود یک مانع جدی را در راه این سفر ایجاد کرده و چه‌بسا تبعات و موانعی را برای برپایی اردوی تدراکاتی استقلالی‌ها در کشور پرتغال ایجاد کند. همه این‌ها درحالی است که درصورت قطعی شدن این اردو باید از حالا منتظر برگزاری دیدارهای تدارکاتی بین استقلال با باشگاه‌های پرتغالی باشیم که مطمئنا این دیدارها با رایزنی و مذاکرات سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان محقق خواهد شد. 

 اردوی ترکیه از اول هم در کار نبود!
استقلالی‌ها درحالی برای برگزاری اردوی پرتغال به‌خط شده‌اند که تنها گزینه این باشگاه برای برپایی اردوی خارجی فقط این کشور محسوب می‌شود و روی سایر نقاط دیگر در سایر کشورها هیچ برنامه‌ریزی و صحبتی پیش نیامده است. 
در این خصوص طی روزهای اخیر برخی اخبار حاکی از آن بود که استقلالی‌ها قرار است برای برپایی اردوی خارجی خود راهی کشور ترکیه شوند که پیگیری خبرنگار «فرهیختگان» در این خصوص نشان می‌دهد که از ابتدا همچنین برنامه‌ریزی برای حضور مجدد آبی‌ها در کشور ترکیه صورت نگرفته و برخی از روی گمانه‌زنی این خبر را منتشر کرده‌اند. گفتنی است هوای سرد و خشک ترکیه در این فصل از سال باعث شده است تا کمتر تیمی از ایران یا حتی سایر کشورها به برگزاری اردو در این کشور فکر کند. البته استقلالی‌ها در پیش‌فصل و زمانی که ساپینتو به‌تازگی کار خود را در استقلال آغاز کرده بود تمرینات آماده‌سازی و بدنسازی خود را در این کشور سپری کردند. 
همچنین طبق شنیده‌ها برگزاری اردو در پرتغال فرقی با اردوی ترکیه از لحاظ هزینه ندارد اما به‌نظر می‌رسد با صلاحدید ساپینتو، برگزاری اردو در کشور زادگاه سرمربی استقلال فعلا به‌عنوان اولویت اول در دستور کار باشگاه قرار گرفته است. 

 ساپینتو خوشحال از ایران رفت!
با تعطیلی تقویم فوتبال ایران، ساپینتو و دستیاران خارجی او به‌صورت مستقیم بعد از برگزاری سوپرجام راهی فرودگاه شده تا تهران را به مقصد پرتغال ترک کنند. طبق شنیده‌ها سرمربی پرتغالی استقلالی‌ها بعد از قهرمانی تیمش در سوپرجام به اندازه‌ای غرق در شادمانی از بابت این اتفاق بوده که بعد از این دیدار کمتر درباره دیدار سوپرجام و مسائل فنی بازی با نساجی به اظهارنظر پرداخته است. این در حالی است که مبلغی از قرارداد این سرمربی نیز قبل از بازی شارژ می‌شود تا او با خوشحالی بیشتری تهران را ترک کند. 
نکته قابل توجه اینکه خارجی‌های استقلال از جمله سیلوا، یامگا و آمانوف نیز تهران را به مقصد کشورهای خود ترک کرده و بعد از تعطیلات دوباره به اردوی استقلال باز خواهند گشت.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار