• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۸-۱۵ - ۰۰:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
ساپینتو هنوز لیستی به باشگاه نداده اما یک خروجی مشخص است

پنجره زمستانی باز شود آمانوف می‌رود

تیم فوتبال استقلال برای تقویت خود در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر به‌طور حتم برنامه‌هایی را برای تغییرات در کادر بازیکنانش در پیش خواهد داشت. در وهله اول البته آبی‌ها باید پنجره نقل و انتقالاتی خود را باز کنند تا مجوز جذب بازیکن جدید در پنجره زمستانی برای این باشگاه صادر شود.

پنجره زمستانی باز شود آمانوف می‌رود

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار:تیم فوتبال استقلال برای تقویت خود در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر به‌طور حتم برنامه‌هایی را برای تغییرات در کادر بازیکنانش در پیش خواهد داشت. در وهله اول البته آبی‌ها باید پنجره نقل و انتقالاتی خود را باز کنند تا مجوز جذب بازیکن جدید در پنجره زمستانی برای این باشگاه صادر شود. با این حال با نزدیک شدن به نیم‌فصل رقابت‌ها از حالا گمانه‌زنی‌ها درخصوص لیست مازاد استقلال از یک سو و بازیکنانی که قرار است جذب این تیم بشوند از سوی دیگر در رسانه‌های مختلف داغ شده؛ این در حالی است که در این خصوص و تا باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی حدودا 2 ماه‌ونیم دیگر زمان باقی مانده است. ساپینتو نیز قبل از ترک تهران در این خصوص هرگز جلسه‌ای را با مدیریت باشگاه استقلال برگزار نکرد تا بخواهد نام بازیکنان مازاد یا درخواستی برای جذب آنها را به مدیریت بدهد. 
البته موضوعی که عیان است این است که از آنجایی که استقلالی‌ها در خط حمله با مشکلات عدیده‌ای در نیم‌فصل اول مواجه بودند، به‌طور قطع برنامه‌هایی درخصوص رفع این مشکل از سوی ساپینتو پیاده و اجرا خواهد شد. در این بین از حالا گمانه‌زنی‌هایی درخصوص بازگشت احتمالی کاوه رضایی به استقلال مطرح شده است با این حال برخی اخبار حکایت از آن دارد که ساپینتو شخصا وظیفه مذاکره با گزینه‌های خارجی برای خط حمله تیمش که احتمالا پرتغالی یا برزیلی هستند را به عهده گرفته اما همان‌طور که پیش از این نوشتیم، از آنجایی که در این خصوص با مدیریت باشگاه هماهنگی صورت نگرفته است به نظر می‌رسد هنوز مذاکره‌ای در این خصوص آغاز نشده باشد. البته که با گلزنی مطهری در دیدار سوپرجام و درخشش این بازیکن در یکی دو دیدار اخیر استقلال، به نظر می‌رسد اگر مطهری به روند رو به رشد خود ادامه بدهد، احتمالا او در نیم‌فصل دوم گره‌گشای کار آبی‌ها شده و بتواند معادله خط حمله استقلال را حل کند. در هر صورت به جز تعطیلی حدودا 2 ماهه، هنوز 4 هفته دیگر نیز تا پایان نیم‌فصل اول رقابت‌ها باقی مانده است و تیم‌ها از جمله استقلال باید با موجودی فعلی خود، کار را تا اواخر دی‌ماه یعنی حدود 2 ماه‌ونیم دیگر کار را پیش برده و بعد از آن به فکر جدایی بازیکنان مازاد و جذب بازیکنان جایگزین به‌منظور تقویت خود باشند. 

 جدایی آمانوف تقریبا قطعی است
درخصوص عزیزبک آمانوف هافبک ملی‌پوش ازبکستانی استقلال در فصل جاری اخبار متفاوت و زیادی منتشر شده است. این بازیکن در بدو ورود ساپینتو با عملکرد خوب خود در تمرینات به هر ترتیبی نظر مرد پرتغالی را جلب کرد اما در ادامه و با سفر آبی‌ها به ترکیه این بازیکن ازبکستانی دیگر هرگز نتوانست در اندیشه‌های فنی ساپینتو قرار بگیرد تا جایی که به یک سکونشین و در ادامه نیمکت‌نشین صرف تبدیل شد. 
درباره آمانوف قبلا نوشتیم که این بازیکن به خاطر بلد نبودن زبان انگلیسی و عدم برقراری با سایرین در استقلال به مشکل خورده است. این در حالی است که یکی از اطرافیان کادر فنی استقلال نیز یک بار دیگر این خبر را تایید کرده و درباره وضعیت این بازیکن ازبک به «فرهیختگان» گفت: «در ابتدای فصل ساپینتو روی جدایی آمانوف تاکید داشت اما در ادامه از این اقدام منصرف شد. مشکل اصلی آمانوف زبان وی است ضمن اینکه در ابتدای فصل و در همان پیش فصل نیز ساپینتو به‌دفعات به وی فرصت داد اما در تمرینات چیزی از خود نشان نمی‌دهد، این در حالی است که سرمربی استقلال به همه بازیکنان استقلال به یک چشم نگاه می‌کند و این‌طور نیست که با بازیکن خاصی عناد داشته باشد.» 
البته ساپینتو در میانه‌های فصل درباره این بازیکن در یک جمع خودمانی گفته بود که عزیز یک جوان مستعد است که بعدا می‌تواند به استقلال کمک کند اما در ادامه فصل باز هم خبری از این کمک نبود و آمانوف به سکونشینی و نیمکت‌نشینی به جای بازی و همراهی استقلالی‌ها ادامه داد. بنابراین این احتمال زیاد است که جدایی آمانوف در نیم‌فصل قطعی شود. 
با اعلام برخی رسانه‌ها از گل‌گهر سیرجان به‌عنوان مقصد بعدی این هافبک ازبکستانی نام برده می‌شود اما نکته اینجاست که چرا در همان ابتدای فصل این بازیکن با درخواست ساپینتو از استقلال جدا نشد که پاسخ آن به باقی‌ماندن 2 سال از قرارداد این بازیکن مربوط شده و برخی موانع در این خصوص ایجاد شد تا این امر محقق نشود. 
با همه این تفاسیر به نظر می‌رسد از حالا باید جدایی این بازیکن را در نیم‌فصل از جمع آبی‌ها قطعی دانست. البته همان‌طور که نوشتیم همه این احتمالات زمانی محقق خواهد شد که پنجره نقل و انتقالاتی استقلال در نیم‌فصل باز شود؛ چراکه در غیر این صورت با توجه به دست بسته ساپینتو در برخی از پست‌ها، بعید است این سرمربی تا پایان فصل اجازه جدایی بازیکنی را از تیمش صادر کند. 

 صادقی چرا کمرنگ شد؟
امیرعلی صادقی یکی از جوانانی بود که در پیش‌فصل چشم‌ها را خیره کرده و گل‌های حساسی را برای استقلال در دیدارهای دوستانه این تیم به ثمر رساند. درخشش او به ‌گونه‌ای بود که پیش‌بینی می‌شد که صادقی جوان بتواند یکی از پدیده‌های فصل جاری در رقابت‌های امسال لیگ برتر لقب بگیرد اما به یک‌باره و با آغاز رقابت‌های لیگ این بازیکن هم به یک نیمکت‌نشین تمام‌عیار تبدیل شده و کمتر فرصت عرض‌اندام به او رسید. این در حالی است که درباره نادیده گرفته شدن توانایی‌های این بازیکن شنیده می‌شود که درخشش هم‌پستی‌های این بازیکن در تمرین و قابلیت‌های بالای بازیکنانی مانند محبی، قایدی و بابایی باعث شده است تا ساپینتو درباره صادقی کمتر ریسک کرده و به این بازیکن کمتر فرصت حضور در میدان را بدهد. 
صادقی که به همراه 10 بازیکن جوان دیگر به‌تازگی به اردوی تیم ملی دعوت شده است در یکی از تمرینات این تیم در هفته گذشته در جریان یک دیدار درون تیمی درخشید و با زدن 3 گل به تیمی متشکل از بزرگسالان، هت‌تریک کند. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک