• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۸-۱۰ - ۰۰:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
 رئیس دانشگاه آزاد واحد کرج در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

نسبت به دانشجویان خاطی براساس قوانین انضباطی برخورد می‌کنیم

نسبت به دانشجویان خاطی براساس قوانین انضباطی برخورد می‌کنیم

 یک ماهی می‌شود که دانشگاه‌های کشور به محل اعتراض دانشجویان تبدیل شده است، اعتراضاتی که هر چه از روزهای اولیه‌اش فاصله گرفت، نه‌تنها حالت رادیکالی پیدا کرد، بلکه با طرح برخی شعارها و فحاشی‌هایی که تا پیش از این، نظیرش را حتی در دعواهای خیابانی هم کمتر شاهد بودیم، فضای دانشگاهی و دانشجویی را تحت‌الشعاع قرار داده و فرم جدیدی از اعتراض را در فضای دانشگاهی به نمایش گذاشت. شکلی که هرازگاهی با انتشار عکس و فیلم‌های مربوط به اعتراض در یکی از دانشگاه‌های کشور خود را نشان می‌دهد. هرچند تا امروز همه فیلم‌های منتشرشده از درون دانشگاه‌ها معطوف به شعارها و فحش‌های رکیک یا مختل کردن مسیر آموزشی از طرق مختلف مانند اعتراض و ورود غیرقانونی به سلف دانشجویی و... بوده، اما یکی از فیلم‌های منتشرشده در روزهای اخیر نشان می‌دهد که برخی به اسم اعتراض به هتک‌حرمت اساتید روحانی نیز روی آورده‌اند. فیلمی که مربوط به دانشگاه آزاد  واحد کرج است و در آن تعدادی دانشجو به یکی از اساتید که جزو روحانیون است، بی‌احترامی کرده‌اند. این واحد دانشگاهی نیز روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای این اتفاق را محکوم کرد. 
در بخشی از این بیانیه آمده است: «در برهه کنونی اقتدار و امنیت بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران و رشد و توسعه‌ همه‌جانبه آن باعث شده تا دشمنان قسم‌خورده‌ جمهوری اسلامی با طراحی پروژه‌ آشوب‌سازی در کشور، دستاوردهای مهم را به حاشیه برده و به دنبال برهم زدن امنیت و آرامش کشور و ملتهب کردن فضای عمومی جامعه برآیند. در این میان مستکبرین عالم و عوامل خودفروخته ایشان در داخل کشور همچنان بر فتنه‌انگیزی‌ها و هتک‌حرمت‌ها و حریم‌شکنی‌های غیرقانونی خود پافشاری کرده و برای رسیدن به مطامع نفسانی خود از هر فرصتی، بحران‌سازی می‌کنند تا آنجا که به ساحت مقدس روحانیت جسارت کرده و یکی از اساتید حوزه و دانشگاه را مورد ضرب و جرح قرار داده و با هتک‌حرمت این شخصیت حوزوی و دانشگاهی موجب شادی دشمنان کینه‌توز و غم و اندوه دوستداران انقلاب شده‌اند.»

دست دانشگاه‌ها برای برخورد با دانشجویان خاطی بازتر شد
حسین کلانتری‌خلیل‌آباد، رئیس دانشگاه آزاد واحد کرج در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره انتشار فیلمی از تعرض تعدادی دانشجو به یکی از اساتید مدعو روحانی این دانشگاه گفت: «چهارشنبه هفته گذشته این روحانی که از قم هم برای تدریس درس انقلاب اسلامی به این واحد می‌آید، از کلاس درس خارج و در حال حرکت به سمت مسجد دانشگاه بود که متاسفانه از سوی تعدادی دانشجو مورد اهانت واقع شده و به زمین می‌افتد، البته طی صحبتی که یکشنبه شب با این روحانی داشتم، او عنوان کرد که نارضایتی از دانشجویان ندارد.» 
او با بیان اینکه قطعا نسبت به این دانشجویان برخورد قانونی خواهیم داشت، اظهار داشت: «هنوز با این دانشجو برخوردی صورت نگرفته اما در طول روزهای آینده این اتفاق خواهد افتاد. صدور احکام در اختیار کمیته انضباطی است و از این طریق مراحل قانونی را دنبال می‌کنیم.» 

بیش از 90 درصد کلاس‌ها برگزار می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تصریح کرد: «در حال حاضر بیش از 90 درصد از کلاس‌های درسی‌مان تشکیل می‌شود و به‌عنوان نمونه یکشنبه 8 آبان ماه، 98 درصد کلاس‌های درس‌مان برگزار شد و به‌طور متوسط بیش از 60 درصد دانشجویان در کلاس‌ها حاضر می‌شوند. البته به دانشجویانی که در کلاس‌ها شرکت نمی‌کنند به‌صراحت اعلام کردیم که بعد از 3 جلسه غیبت، براساس قوانین درس‌شان حذف می‌شود.» 
کلانتری‌خلیل‌آباد خاطرنشان کرد:«دانشجویان معترض هیچ مشکلی صنفی ندارند در حالی که اگر اعتراض‌شان به مسائل صنفی باشد، به‌راحتی می‌توانند آن را مطرح کنند. البته اعتراض آنها را به مسائل اجتماعی و سیاسی هم می‌شنویم و آنها را هم راهنمایی می‌کنیم، اما نباید فراموش کرد که این اعتراض‌ها باید از مسیر درست خود پیگیری شود.» 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار