• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۸-۰۷ - ۲۳:۱۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
روز گذشته صورت گرفت

عزاداری دانشجویان کشور در فراق شهدای حمله تروریستی شاهچراغ

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور روز گذشته همزمان با تشییع شهدای واقعه تروریستی حمله به مرقد حضرت احمدبن‌موسی، شاهچراغ(ع) ویژه‌برنامه‌ها و حرکت‌های مختلفی تدارک دیدند.

عزاداری دانشجویان کشور در فراق شهدای حمله تروریستی شاهچراغ

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور روز گذشته همزمان با تشییع شهدای واقعه تروریستی حمله به مرقد حضرت احمدبن‌موسی، شاهچراغ(ع) ویژه‌برنامه‌ها و حرکت‌های مختلفی تدارک دیدند. دانشگاه‌های تهران، شهیدبهشتی و امیرکبیر ازجمله محل‌های برگزاری این مراسم‌ها بودند. دانشجویان متعهد و فعالان دانشجویی این دانشگاه‌ها با دردست داشتن پلاکارد نسبت به وقایع اخیر انزجار خود را ابراز کردند. 
در دانشگاه امیرکبیر دانشجویان مقابل یادمان شهدای گمنام تجمع کردند و در محکومیت اقدمات آشوبگران شعارهایی سر دادند. «فتنه‌گر آشوب‌ساز شریک قتل شیراز»، «برای آرتین که آغوش رایگان پدر و مادرش را از دست داد»، «این داغ جبران نمی‌شود، مگر با اقدام قاطع» به‌همراه پرچم‌های ایران در دستان دانشجویان به‌چشم می‌آمد. 
در دانشگاه شهیدبهشتی دسته عزاداری دانشگاهیان پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با نوای لبیک‌یاحسین در دانشگاه حرکت کرد. این اجتماع با واکنش تند گروه مقابل مواجه و در برهه‌ای به درگیری کشیده و به ضرب‌وشتم تعدادی از دانشجویان منجر شد. 
دانشجویان دانشگاه تهران هم که در یابود شهدای واقعه تروریستی اخیر تجمع کرده بودند شعارهایی در  محکومیت حادثه تروریستی در شاهچراغ و همدردی با خانواده‌های داغدار سردادند. این دانشجویان دربرابر سکوت برخی از معترضان وقایع اخیر هم شعار دادند: «مقابل جنایت داعشی، ساکتی و حامی کشتارشی».
تجمع عزاداری دانشجویان دانشگاه الزهرا نیز در محکومیت جنایت تروریستی شیراز پیش از اذان ظهر با حضور پرشور دانشجویان در مقابل مسجد این دانشگاه برگزار شد. 
در دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز مراسم عزاداری دانشجویان در محکومیت حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ شیراز در طبقه همکف ساختمان قدیم دانشکده داروسازی برگزار و نماز جماعت این دانشجویان نیز در محوطه دانشگاه اقامه شد.  در دانشگاه علم‌وصنعت مراسم عزاداری و یادبود شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ بعد از اقامه نماز برگزار شد. دانشجویان دانشگاه علم‌وصنعت در واکنش به شعارهای ساختارشکنانه برخی از دانشجویان شعار «دانشجوی آشوبگر اخراج باید گردد»، «مرگ بر آشوب و تجزیه، ایران نمیشه سوریه»، «مرگ بر آشوبگر»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» و «فحش رکیک شعارتون، تبریک به گفتمان‌تون» سردادند. 
اجتماع دانشجویان مشهدی نیز در دانشگاه فردوسی برگزار و صحبت‌های معاون دانشجویی این دانشگاه با بی‌احترامی برخی دانشجویان معترض همراه شد. 
دانشگاه علوم پزشکی همدان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه تربیت مدرس ازجمله دیگر دانشگاه‌هایی بودند که تجمع‌های دانشجویی در گرامیداشت یاد شهدای واقعه تروریستی در آنها برگزار شد. 
سخنگوی دولت که این روزها در دانشگاه‌های مختلف کشور حاضر می‌شود، روز گذشته به دانشگاه شیراز رفت و با فعالان دانشجویی این دانشگاه به گفت‌وگو پرداخت. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار