• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۸-۰۴ - ۰۰:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
بهتاج در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: درباره بند جدایی در قرارداد کاوه حرف نمی‌زنم

رضایی در هر تیمی بازی کند عزیز فوتبال ایران است

بردیف در دنیا شناخته شده است، برای قهرمانی و آسیایی شدن برنامه داریم بهترین‌ها در اختیار بازیکنان است و باید همیشه بهترین رتبه را داشته باشیم

تیم فوتبال تراکتور با وجود کسب نتایج شایسته در هفته‌های اخیر لیگ برتر فوتبال ایران و حتی شکست دادن پرسپولیس در تهران، در هفته نهم رقابت‌ها با نتیجه عجیب ۴ بر ۲ مقابل سپاهان شکست سنگینی را متحمل شد. این در‌حالی است که اخراج زودهنگام اخباری در این شکست بی‌تاثیر نبود، با این حال تیم تبریزی نشان داده با بردیف در ادامه رقابت‌ها لیگ برتر حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و می‌تواند خودش را تا حد و اندازه‌های یک مدعی بالا کشیده و در کورس قهرمانی نگه دارد. 

رضایی در هر تیمی بازی کند عزیز فوتبال ایران است

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار:تیم فوتبال تراکتور با وجود کسب نتایج شایسته در هفته‌های اخیر لیگ برتر فوتبال ایران و حتی شکست دادن پرسپولیس در تهران، در هفته نهم رقابت‌ها با نتیجه عجیب ۴ بر ۲ مقابل سپاهان شکست سنگینی را متحمل شد. این در‌حالی است که اخراج زودهنگام اخباری در این شکست بی‌تاثیر نبود، با این حال تیم تبریزی نشان داده با بردیف در ادامه رقابت‌ها لیگ برتر حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و می‌تواند خودش را تا حد و اندازه‌های یک مدعی بالا کشیده و در کورس قهرمانی نگه دارد. 
در این بین نیز در روزهای اخیر برخی گمانه‌زنی‌ها درخصوص تغییرات مدیریتی در این باشگاه به گوش می‌رسید، اما به‌نظر می‌رسد بهتاج به‌عنوان سرپرست باشگاه در تراکتور ماندگار شده باشد، هرچند خودش در این مصاحبه تمایلی برای صحبت درباره این موضوع نشان نداد از سوی دیگر موضوع جدایی کاوه رضایی در نیم‌فصل و بازگشت او به استقلال نیز مطرح شده است. این در‌حالی است که سرپرست مدیرعاملی تراکتور چندی پیش در گفت‌وگویی اعلام کرده بود قرارداد کاوه رضایی با تراکتور یک‌ساله است و تا پایان این فصل اعتبار دارد. البته گویا بعدا بهتاج این صحبت خود را اصلاح کرده و به‌نظر می‌رسد این احتمال وجود داشته باشد که در نیم‌فصل درباره انتقال این مهاجم از تراکتور به استقلال اتفاقاتی بیفتد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با ایوب بهتاج را در ادامه می‌خوانید.

صحبت را از وضعیت تراکتور آغاز کنیم، به‌نظر می‌رسد اگر اخباری در دقایق ابتدایی مقابل سپاهان اخراج نمی‌شد تراکتور در این دیدار هم حرف‌های زیادی داشت. 
بله، درست است این هم از اتفاقات نادر در فوتبال بود. در غیر این صورت با همان تیم ۱۰ نفره توانستیم در نیمه دوم توپ و میدان را در‌اختیار بگیریم و دو گل هم بزنیم، اما دیگر نتوانستیم نتیجه را جبران کنیم امیدوارم در بازی‌های بعدی بتوانیم این روال خوب و نتایج موفقیت‌آمیز را ادامه دهیم. 

وضعیت تراکتور در کل برای شما راضی‌کننده است؟
خداراشکر بچه‌ها تمرینات خوبی را زیر نظر کادر‌فنی انجام می‌دهند. تا قبل از تعطیلات لیگ برتر دیدار با ملوان انزلی باقی می‌ماند که ان‌شاءالله پنجشنبه در تبریز این دیدار را برگزار می‌کنیم و در ادامه هم طبق برنامه بعد از رقابت‌های جام‌جهانی کار را پیش خواهیم برد. 

دیدار روز پنجشنبه در کدام ورزشگاه برگزار می‌شود؟ مثل اینکه مکان برگزاری آن مشخص نیست؟
در ورزشگاه شهید سپهبد سلیمانی این بازی را برگزار خواهیم کرد. 

چرا دیگر در ورزشگاه یادگار امام که هواداران تراکتور در این ورزشگاه خاطرات خوبی از این تیم دارند بازی‌هایتان برگزار نمی‌شود؟
در هر صورت بر طبق برنامه فدراسیون فوتبال و شورای تامین و تاییدیه آنها درخصوص دیدار‌های تراکتور مقابل حریفان در تبریز تصمیم‌گیری لازم می‌شود. 

در ابتدای فصل نتایج خوبی با سرمربی جدید نگرفتید، اما کارشناسان می‌گفتند باید به بردیف زمان بدهید تا خودش را نشان بدهد. از عملکرد و کارنامه این سرمربی راضی هستید؟
بله چراکه نه! بردیف یکی از مربیان بزرگ دنیا به‌شمار می‌رود و کار خود را با عشق و علاقه انجام می‌دهد، هم خود ایشان و هم کادر‌فنی تراکتور با شور و نشاط و ‌انگیزه به‌کار می‌پردازند و مطمئنا رفته‌رفته با توجه به شناختی که این سرمربی از فوتبال ایران پیدا می‌کند ما در آینده نتایج به‌مراتب بهتری از حالا خواهیم گرفت. 
برای نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر چه برنامه‌ای دارید؟
فعلا که بعد از هفته دوازدهم چند روزی تمرینات تعطیل می‌شود اما بعد از آن حتما اردو‌های داخلی و خارجی را برنامه‌ریزی کردیم و در زمان مقرر برنامه آنها را اعلام می‌کنیم. مطمئنا در نیم‌فصل هر امکانی درخصوص توافق با باشگاه‌های دیگر در باره جابه‌جایی و نقل و انتقالات بازیکن هم به میان می‌آید که تراکتور هم از این قاعده مستثنی نیست و ما هم قطعا برای ترمیم نقاط ضعف و پوشش نقاط قوت در نیم‌فصل با باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی بازیکنانی را جذب خواهیم کرد. 

صحبت‌هایی درباره خرید یک دروازه‌بان هم مطرح شده بود. به‌نظر می‌رسد حضور یک گلر دیگر در سطح و اندازه‌های محمدرضا اخباری بتواند به تیم تبریزی خیلی کمک کند. 
ان‌شاءالله هر پستی که بردیف و کادرفنی مد‌نظر داشته باشند ما ورود کرده و حتما درخواست‌های ایشان را اجابت خواهیم کرد. 
قطعا با این سرمربی تا پایان فصل ادامه خواهید داد؟
اصلا هیچ صحبتی در این باره نشده است که ادامه ندهیم. همان‌طور‌که عرض کردم بردیف یکی از مربیان مطرح و به‌نام فوتبال دنیا به‌شمار می‌رود و امیدوارم بتوانیم روزبه‌روز بهتر کار کنیم و نتایج بهتری هم با او ‌کسب کنیم. 

با توجه به نتایج تراکتور در هفته‌های اخیر فکر نمی‌کنید حق این تیم در تیم‌ملی بیشتر از یک سهمیه بود؟
در این زمینه هر صحبتی کنم شاید برای تیم‌ملی یک پالس منفی محسوب شود در هر صورت هر باشگاهی آرزو دارد که چندین بازیکن در اردوی تیم‌ملی داشته باشد و ما هم همین‌طور اما تشخیص، تشخیص سرمربی محترم کادر‌فنی تیم‌ملی است و ما هم تا جایی که می‌توانیم به تیم‌ملی فوتبال ایران کمک می‌کنیم و آرزو می‌کنیم که در قطر بتوانیم بهترین نتایج تاریخ را در جام‌جهانی رقم بزنیم؛ چراکه برای ما مهم نام جمهوری اسلامی ایران است. 

از زنوزی چه خبر؟ همچنان با قدرت پای کار است؟
بله، حاج‌آقا زنوزی واقعا امسال برای تراکتور سنگ‌تمام گذاشتند و هر حمایتی که کادر‌فنی و باشگاه خواستند انجام دادند و با همین روال هم پیش می‌رویم و ان‌شاءالله که با قدرت‌تر از قبل ایشان همچنان پشتیبان تیم مثل همیشه باشند؛ هرچند حامی واقعی ما بوده، هستند و خواهند بود. 

بعد از عدم‌حمایت زنوزی از ماشین‌سازی شاهد این هستیم که این تیم در‌حال سقوط به لیگ دسته سوم است،‌ باز جای شکرش باقی است که او از تیم ریشه‌دار تراکتور حمایت می‌کند. 
در رابطه با باشگاه خصوصی وقتی صحبت می‌شود همیشه تراکتور به‌عنوان نماد یک باشگاه خصوصی مطرح شده؛ چراکه باشگاه ما واقعا خصوصی است ما از جیب هیچ‌کس هزینه نمی‌کنیم و فقط از جیب خودمان و شخص آقای زنوزی هزینه می‌شود. الان هم با تیم‌هایی رقابت می‌کنیم که خودتان می‌دانید از حمایت‌های دولتی و صنعتی و کارخانه‌ها برخوردارند، ضمن اینکه از اسپانسرهای آنچنانی هم برخوردار هستند، اما ما هیچ‌کدام از اینها را نداریم و تنهای تنها هر افتخاری که به‌دست می‌آید براساس هزینه‌هایی هستند که شخص زنوزی انجام می‌دهد یا به‌طور مثال هر بازیکن خارجی یا مربی خارجی که می‌آید تمامی روند حرکتی تراکتور فقط از طریق آقای زنوزی حمایت می‌شود و تمام. 

چشم‌انداز و اهدافی را برای این فصل تراکتور تعریف کرده‌اید، احیانا به قهرمانی هم فکر می‌کنید؟
بهترین چشم‌انداز برای هر‌تیمی در ورزش بیشترین تلاش است و ما هم تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین تمرینات را داشته باشیم و بهترین زیرساخت‌ها را فراهم کنیم. از سوی دیگر بهترین امکانات را در اختیار تیم قرار دهیم، در این بین باید کادر فنی و بازیکنان بیشترین تلاش را هم در زمین مسابقه انجام بدهند اگر هرکسی در باشگاه هر مسئولیتی دارد بتواند به نحو احسن وظایف خود را انجام داده و بیشترین تلاش را به کار گیرد مطمئنا نتیجه خوبی هم رقم خواهد خورد. این در‌حالی است که هیچ‌کس نمی‌تواند از الان نتایج آخر فصل را پیش‌بینی کند یا رقم بزند، اما همه ما به‌خاطر آن غروری که درباره بحث نام تراکتور، آذربایجان و هواداران داریم به‌دنبال قهرمانی و صعود به لیگ قهرمانان آسیا هستیم و روی این موضوع هدف‌گذاری کرده‌ایم. 

زمانی که کمالوند در تبریز کار می‌کرد آپشن قرارداد بازیکنان در آخر فصل را منوط به رتبه تیم‌هایش در پایان فصل کرد و این‌گونه برای تیم‌های تبریزی چشم‌انداز تعریف می‌کرد‌. 
سلیقه و تصمیم همه عزیزان محترم و من از این موارد خبر ندارم، اما ما بهترین‌ها را در اختیار تیم قرار می‌دهیم چون بازیکنان ما این شایستگی را دارند تا بهترین‌ها در اختیار آنها قرار بگیرد. باشگاه ما هم بر همین اساس باید همیشه بهترین رتبه را داشته باشد. 

برخی اخبار از تغییر و تحولات در مدیریت باشگاه تراکتور به گوش می‌رسد در این باره صحبت می‌کنید. 
صحبت خاصی ندارم اما این موارد به گوش ما نرسیده است! ما کارمان را به نحو احسن می‌کنیم و به‌دنبال بهترین‌ها هستیم. امیدوارم هر‌چه خیر و صلاح تراکتور است همان بشود. 

درباره قرارداد کاوه رضایی که به‌خاطر پر شدن لیست باشگاه استقلال از این باشگاه بیرون ماند و به ناچار راهی تراکتور شد، شفاف‌سازی می‌کنید؟ استقلالی‌ها معتقدند این بازیکن نیم‌فصل می‌تواند برگردد، اما به‌تازگی گفته بودید کاوه باید تا آخر فصل در تراکتور بماند و این در‌حالی است که استقلالی‌ها اعتقاد دارند این بازیکن می‌تواند نیم‌فصل به جمع‌ آبی‌پوشان اضافه شود. 
همان‌طور که شما شنیدید ما هم از اطراف اخبار را می‌شنویم و نباید براساس شنیده‌ها تصمیم‌گیری کرده و به آنها استناد کرد. من در این مورد صحبت‌هایی را مطرح کرده بودم که به شکل دیگری کار شده بود و بعدا آنها اصلاح شدند. الان همه تمرکزم روی کارمان است و در باره روابط بین باشگاه‌ها در آینده خیلی اتفاقات می‌تواند بیفتد. به‌نظر من طرح این سوال شاید حاشیه‌هایی را برای کاوه رضایی، باشگاه استقلال و تراکتور ایجاد کند. اما شما هم اهل فوتبال هستید و می‌دانم که اهل حاشیه نیستید و اهل درست کار کردن هستید و نباید با این جریانات فکر بازیکنی مانند کاوه رضایی که یک بازیکن ملی محسوب می‌شود را خراب کنید. اینکه هر‌کسی یک مطلبی بنویسد خواه‌ناخواه حاشیه‌های زیادی ایجاد می‌شود، اما مطمئن باشید کاوه رضایی در هر باشگاهی که بازی کند عزیز فوتبال ایران است و سرمایه این مملکت به‌شمار می‌رود و دیگر صحبتی باقی نمی‌ماند. 

زمانی که لیست استقلال پر شد و آنها نتوانستند نام رضایی را در لیست بگنجانند، مدیران وقت این باشگاه اعلام کردند که کاوه می‌تواند نیم‌فصل برگردد و اعلام کردند این بازیکن را مشروط به تراکتور داده‌اند. 
من در این زمینه حرفی نزدم شاید مثلا هفته آینده درباره بازیکنان دیگر با باشگاه‌های دیگر توافقاتی داشته باشیم، کسی از آینده خبر ندارد که از الان بخواهم اخبار را اعلام کنم یا باشگاه‌های دیگر این خبر را اعلام کنند. باید چند هفته‌ای همه‌مان در آرامش کامل کارمان را انجام دهیم و منتظر آینده باشیم. 

یعنی در حد یک بلی یا خیر نمی‌توانید بگویید که در قرارداد کاوه رضایی بند جدایی در نیم‌فصل وجود دارد یا نه؟
نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار