• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۸-۰۲ - ۰۰:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
تندروهای دانشگاه شریف به سلف‌سرویس هم رحم نکردند

منوی متنوع رادیکال‌ها

دانشگاه صنعتی‌شریف این روزها به‌جای صحبت از دستاوردهای محققان و آخرین مطالعات اساتید و نتایج پژوهش دانشجویانش با حواشی عجیب‌و‌غریبی روی خط خبری رسانه‌ها می‌چرخد.

منوی متنوع رادیکال‌ها

دانشگاه صنعتی‌شریف این روزها به‌جای صحبت از دستاوردهای محققان و آخرین مطالعات اساتید و نتایج پژوهش دانشجویانش با حواشی عجیب‌و‌غریبی روی خط خبری رسانه‌ها می‌چرخد. دانشگاهی که پس از دو هفته با حضور مجدد دانشجویان کارشناسی قرار بود به‌حالت عادی فعالیت خود برگردد و دانشجویان ورودی جدید هم از هفته آینده حضوری به دانشگاه بروند. شنبه هم تریبون آزاد جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه با حضور رئیس و معاونان برگزار شد. اتفاقی که با وجود برخی اتفاقات و رفتارها اما حرکتی در‌جهت بازگشت آرامش به دانشگاه پس از وقایع تلخ یکشنبه دهم مهرماه بود. دانشجویان با دیدگاه‌های مختلف پشت تریبون حاضر شدند، نکات خود را مطرح کردند و رئیس دانشگاه هم به انتقادات پاسخ داد. 
با این حال روز گذشته دوباره حال‌و‌هوای شریف دگرگون شد. ماجرا از آنجایی شروع شد که تعدادی از دانشجویان در اعتراض به مختلط‌ شدن فضای سلف اقدام به برگزاری تجمع کردند. صبح دیروز هم نامه‌ای از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی‌شریف منتشر شد که در آن قانون را یکی از محورهای اعتراضات خوانده، اراده دانشجویان را مهم‌ترین قانون معرفی کرده و بی‌اهمیت شمردن این اراده با عناوینی مانند خواسته‌های خلاف قانون را به‌عنوان عامل اصلی تجمع‌های شریف دانسته بود. دبیر انجمن به جلیلی هشدار داده که امنیت دانشگاه در گرو رویکرد شماست و پیشنهاد کرده که بخشی از کارنامه سرکوب نشود که عاقبتی بهتر از عاقبت اعقاب خود ندارد!
 همین نامه و اتفاقات روز شنبه در سلف البرز دوباره باب تجمع کف دانشگاه را باز کرد. پس از گروه اول، حالا نوبت گروه دوم بود که با شعارها زورآزمایی کنند؛ هرچند همه زور بر شعارها باقی نماند. همین دقایق و لحظات، کم‌کم صدای شکستن شیشه از سلف البرز بلند می‌شود تا این‌بار در غربی سلف صحنه مقابله دو جریان دانشجویی باشد. یک‌ طرف سنگر گرفته در سلف و طرف دیگر با همه وجود به خط زده است! کمی بعد نتیجه این صف‌آرایی به‌نفع تسخیرکنندگان سلف تغییر می‌کند، در سلف که تاب مواجهه با لگدها را نداشت به هوچیگری پاسخ مثبت داد تا بلکه ماجرای عجیب‌و‌غریب شریف ختم شود. بعد از سردادن شعارها در سلف، پای رئیس دانشگاه هم به سلف البرز باز می‌شود و کمی بعدتر دانشجویان مشغول جمع‌آوری شیشه‌خورده‌ها و سایر آثار زورآزمایی می‌شوند. 
روزنامه شریف، یکی از رسانه‌های دانشجویی این دانشگاه درخصوص وقایع روز گذشته دانشگاه نوشته که طبق آخرین آمار معاونت دانشجویی و بهداری دانشگاه بیش از ۲۰ نفر از دانشجویان و کارکنان انتظامات در درگیری ضلع‌غربی سلف، آسیب‌دیده و به بهداری یا مراکز درمانی دیگر مراجعه کرده‌اند که حداقل ۴ نفر از این دانشجویان نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند تا دوباره در سایه رادیکالیسم و بی‌قانونی، چهره عصبی از فضای دانشجویی شریف مخابره شده و یکشنبه عجیب دیگری برای شریف رقم بخورد. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار