• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۷-۲۴ - ۲۱:۲۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
3 سال کسر مبلغ قرارداد و جریمه 10 درصدی یادگاری صدری

پرسپولیسی‌ها عصبانی‌اند اما تمرین می‌کنند

3 دلیل اصلی پرسپولیس برای اصرار به قطع همکاری با کارگزار

در کنار اخبار و اتفاقات لیگ برتر باز هم شاهد اتفاقاتی در پرسپولیس هستیم که برخی از آنها به مانند تبدیل بدهی این باشگاه از مبلغ 2، 3 میلیارد به 27 میلیارد تومان واقعا عجیب است و البته اخیرا هم جلسه‌ای بین مدیران باشگاه و بازیکنان قدیمی تیم برگزار شد که شایعه اعتصاب احتمالی قرمزها را به همراه داشت.

پرسپولیسی‌ها عصبانی‌اند اما تمرین می‌کنند

اردلان بزرگ نیا، خبرنگار:پرسپولیس بار دیگر به صدر جدول لیگ برتر بازگشته است. تک‌گل یورگن لوکادیا در برابر مس رفسنجان که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید از یک طرف و ناکامی گل‌گهر در بازی برابر نساجی مازندران باعث شد تا پرسپولیس بار دیگر به صدر جدول رقابت‌های لیگ بازگردد. حالا این تیم باید پنجشنبه همین هفته میزبان ملوان بندرانزلی باشد و قطعا تلاش می‌کند تا به صدرنشینی‌اش تداوم ببخشد خصوصا آنکه استقلال هم با این تیم هم‌امتیاز است و فقط به خاطر تفاضل گل در رده دوم قرار گرفته است.  که پیش‌بینی این بازی اصلا امکان‌پذیر نیست و تیم پانزدهم جدول رسما چیزی برای از دست دادن ندارد و سرمربی‌اش برای بقا در سمتش به برد مقابل تیم سابقش به‌شدت نیاز دارد. در کنار اخبار و اتفاقات لیگ برتر باز هم شاهد اتفاقاتی در پرسپولیس هستیم که برخی از آنها به مانند تبدیل بدهی این باشگاه از مبلغ 2، 3 میلیارد به 27 میلیارد تومان واقعا عجیب است و البته اخیرا هم جلسه‌ای بین مدیران باشگاه و بازیکنان قدیمی تیم برگزار شد که شایعه اعتصاب احتمالی قرمزها را به همراه داشت. «فرهیختگان ورزشی» روزنامه بار دیگر نگاهی انداخته به این اخبار که در ادامه از نظر شما می‌گذرد. 

غافلگیری صدری برای قرمزها
باز هم یک خبر عجیب دیگر از باشگاه پرسپولیس. گفته می‌شود درست یک روز قبل از بازی پرسپولیس و مس رفسنجان سرخ‌پوشان مطلع شدند 10 درصد از مبلغ قرارداد و آپشن فصل قبل آنها کاسته شده است. بازیکنان از شنیدن این خبر ناراحت شدند و بعد از بازی موضوع را از طریق باشگاه پیگیری کردند و ظاهرا رضا درویش مدیرعامل باشگاه این موضوع را تایید کرده است. درویش به بازیکنان گفته این اتفاق در زمان مدیریت قبلی رخ داده و البته او تلاش می‌کند که این کسر مبلغ را از 10 به 5 درصد کاهش دهد. گفته می‌شود این جریمه مربوط به بازی فصل قبل پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی بوده که درنهایت منجر به حذف سرخ‌پوشان از این رقابت‌ها شد. نکته جالب این خبر این است که سرخ‌پوشان فکر می‌کردند که جریمه آنها 5 درصد بوده اما به‌یک‌باره متوجه شدند که 10 درصد از قراردادشان را از دست داده‌اند و ظاهرا صدری بدجور سرخ‌پوشان پایتخت را غافلگیر کرده است!

اعتصابی در کار نیست
در ارتباط با همین موضوع عنوان شد که سرخ‌پوشان قصد اعتصاب دارند و احتمالا در تمرینات حاضر نشوند. اما پیگیری‌ها از داخل تیم مشخص کرد اصلا چنین برنامه‌ای در دستور کار سرخ‌پوشان قرار ندارد و آنها تمرینات خود را دنبال می‌کنند تا برای بازی با ملوان آماده شوند. باشگاه به بازیکنان اعلام کرده که سعی می‌کند از این جریمه 10 درصدی بکاهد تا نگرانی و ناراحتی آنها را کمتر کند. 

استمرار کاهش‌طلب طی 3 سال
یکی از مواردی که خیلی باعث ناراحتی سرخ‌پوشان پایتخت شده موضوع تکرار کاهش رقم قرارداد آنها در هر سال بوده است. بازیکنان اعتراض خود را درباره این موضوع به درویش منتقل کردند. ظاهرا طی 3 سال گذشته این اتفاق رخ داده و هر بار به بهانه این بخشی از رقم قرارداد اعضای تیم کاهش پیدا کرده و بازیکنان هم مجبور شده بودند که این کاهش را بپذیرند. گویا هر بار مدیریت وقت باشگاه جریمه‌ای اعمال می‌کرده و مدیریت بعدی نیز آن را اجرایی کرده و همین موضوع باعث دلخوری شدید اعضای تیم شده است. 

درخواست یحیی از هیات‌مدیره
در جلسه دیروز هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم حضور پیدا کرد. گفته شد او در این جلسه گزارشی از برنامه‌های تیمش در تعطیلات آتی لیگ ارائه کرده اما این همه صحبت‌های یحیی در این جلسه نبوده است. سرمربی پرسپولیس درباره درصد کمتر پرداخت‌شده رقم قرارداد این فصل تیم صحبت کرده و گزارشی از کمبودهای تیمش ارائه کرده است. یحیی در این جلسه به طلب 28 درصدی بازیکنان و اعضای کادر فنی تیمش از فصل گذشته اشاره کرده و خواستار پرداخت هرچه سریع‌تر این طلب شده است. ظاهرا 5 درصد از این 28 درصد باقی‌مانده مرتبط با مبلغ قرارداد اعضا بوده و بقیه مربوط به آپشن قرارداد آنها بوده است. البته او به موضوع جریمه ناگهانی سرخ‌ها هم اشاره داشته است. باید دید صحبت‌های او چقدر در حل مشکلات مالی پیش‌آمده در تیم کمک خواهد کرد. 

3دلیل پرسپولیس برای قطع همکاری با کارگزار 
تلاش‌های حقوقی باشگاه پرسپولیس برای قطع همکاری با کارگزار همچنان ادامه دارد. گفته می‌شود موضوعاتی که باشگاه پرسپولیس در این پرونده پیگیر می‌کند یکی مربوط به ضمانت آن قراردادی است که زمان مدیریت مجید صدری با کارگزار به امضا رسیده است. ظاهرا ضمانتی برای اجرای صحیح این قرارداد از سوی کارگزار ارائه نشده و همین موضوع مورد اعتراض مدیریت کنونی باشگاه پرسپولیس شده است. موضوع دیگر مربوط به امضایی است که در این قرارداد وجود دارد. می‌گویند این قرارداد یک امضا از سوی باشگاه پرسپولیس دارد و ظاهرا امضای سایر اعضای هیات‌مدیره زیر این قرارداد نیست. احتمال داده می‌شود که صدری چون همزمان مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره بوده خودش با گرفتن موافقت شفاهی سایر اعضا نسبت به عقد قرارداد اقدام کرده و حالا به این موضوع اشکال حقوقی وارد شده است. البته اینها شنیده‌هاست و نه باشگاه پرسپولیس و نه صدری در این مورد اظهارنظری نکرده‌اند. روزنامه «فرهیختگان» این حق را برای باشگاه پرسپولیس و صدری قائل است که آنها پاسخ خود را درباره این شنیده‌ها اعلام کنند. 
موضوع بعدی به پرداختی کارگزار به پرسپولیس بازمی‌گردد. طبق قرارداد، این کارگزار باید 330 میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس پرداخت می‌کرده و فقط حدود 80 میلیارد تومان از تعهدش را اجرایی کرده است. باشگاه معتقد است که می‌تواند خودش خیلی بیشتر از این رقم درآمد کسب کند و برای همین خواستار قطع همکاری با کارگزار شده است. باید دید تلاش سرخ‌ها درنهایت به چه نتیجه‌ای ختم خواهد شد. 
گفته می‌شود پرسپولیس این فصل با دریافت 110 میلیارد تومان از شرکت ایرانسل و البته سود سپرده خود از بانک شهر امور اقتصادی و مالی‌اش را می‌گذراند. می‌گویند بخشی از سود سپرده بابت وام دریافتی پرسپولیس از این بانک کسر می‌شود و مابقی این رقم در اختیار سرخ‌ها قرار می‌گیرد. 

2 روز تمرین در تهرانسر، ترمیم زمین کاظمی در تعطیلات
ظاهرا بالاخره مشکل پرسپولیس برای در اختیار گرفتن زمین باشگاه نفت واقع در تهرانسر برای تمرین تیم حل شد و از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که این تیم می‌تواند هفته‌ای دو روز در این زمین تمرین کند. باشگاه قصد دارد در تعطیلات آتی لیگ ترمیم چمن زمین ورزشگاه شهید کاظمی را آغاز کند تا هر چه سریع‌تر زمین تیم با شرایط مناسب در اختیار سرخ‌پوشان پایتخت قرار بگیرد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار