• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۷-۲۰ - ۰۰:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
طارمی در مسیر قرار گرفتن در بین 10 بازیکن تاثیرگذار اروپا قرار دارد

آمار ژسوس مساوی با آلترناتیو احتمالی

درکنار مهدی طارمی که توانسته آمار 5 گل و 4 پاس گل را ثبت کند بازیکنانی فصل جاری آرسنال، ناپولی و لوریان یعنی ژسوس، کواراتسخلیا، اوتارا دیده می شوند.

آمار ژسوس مساوی با آلترناتیو احتمالی

امیدنظری گوهر، خبرنگار:در روزهایی که خبر مصدومیت سردار آزمون حین گرم کردن در مصاف برابر پورتو پرتغال کام فوتبال دوستان را تلخ کرده است، بدون‌شک درخشش مهدی طارمی می‌تواند کمی از نگرانی‌ها بکاهد تا فوتبال دوستان 40 روز مانده به آغاز جام‌جهانی امیدوار باشند شاگردان کارلوس کی‌روش بتوانند به رهبری طارمی به خطوط دفاعی تیم ملی انگلیس، ولز و آمریکا رخنه کنند. مهاجم 30 ساله بوشهری با ارسال پاس گل برابر پورتیموننزه توانست برای پنجمین دیدار متوالی در لیگ پرتغال روی گل های شاگردان سرجیو کونسیسائو تاثیر بگذارد و برای تیم بایرلورکوزن که در دیدار رفت 2 بار روی پاس گل‌های مهاجم 187 سانتی متری دروازه‌اش فروریخت یک خط و نشان جدی‌تر بکشد. 
تا پیش از آغاز هفته دهم لیگ برتر فوتبال پرتغال شماره 9 تیم آبی و سفید شهر پورتو به پشتوانه ثبت آمار 5 گل (2 گل برابر ماریتیمو و 1 گل برابر ژیل ویسنته، چاوز و استوریل پرایا) و 4 پاس گل (اسپورتینگ لیسبون، چاوز، براگا و پورتیموننزه) به همراه مهاجم 21 ساله بنفیکا گونسالو راموس در صدر برترین افراد این پارامتر تعیین‌کننده قرار گفته است. با بررسی بیشتر متوجه خواهیم شد آمار طارمی درمیان بازیکنان فعال در 7 لیگ معتبر اروپایی یعنی لیگ برتر فوتبال انگلستان، لالیگا اسپانیا، سری آ ایتالیا، بوندس لیگا آلمان، لوشامپیونه فرانسه، اردویژه هلند و لیگ برتر پرتغال نیز درخشان و قابل تقدیر است و شاید تداوم همین آمار قابل قبول پیوستن طارمی به باشگاهی بزرگتر از پورتو را از وضعیت شایعه به واقعیت تبدیل کند.

هالند در راه رقم زدن آماری خارق‌العاده
هفته دهم فوتبال انگلیس و تقابل منچسترسیتی برابر ساوتهمپتون تحت هدایت رال‌هازن هوتل دوباره محلی برای عرض اندام مهاجم 22 ساله نروژی بود که از آغاز سی‌ویکمین دوره لیگ برتر جزیره تنها در گشودن دروازه بورنموث ناکام بوده است. هالند با فروریختن دروازه گاوین بازونو تعداد گل هایش را به 15 رساند تا درکنار 2 پاس گل برابر منچستریونایتد و 1 پاس گل مقابل بورنموث تاثیرگذاری‌های او روی گل‌های سیتیزن‌ها به 18 برسد و در بین بازیکنان 7 لیگ معتبر در صدر و در میان بازیکنان شاغل در تمام لیگ‌های قاره اروپا پایین‌تر مهاجم تیم سوئیفت هسپرانژ لوکزامبورگ، رایان فیلیپ که آمار 11 گل و 11 پاس گل را رقم زده است در جایگاه دوم قرار گیرد.

نام‌هایی آشنا در تعقیب قاتل تیم های اروپایی
دومین بازیکن این لیست شخصی نیست به جز شماره 10 پاری‌سن‌ژرمن یعنی نیمار که بعد از مصدومیت های آزار دهنده در فصل فوتبالی 2022-2021 در سال فوتبال جاری تا پیش از آغاز هفته یازدهم هشتادوپنجمین دوره لوشامپیونه با ثبت آمار 8 گل و 7 پاس گل در تعقیب اعجوبه نروژی قدم برمی‌دارد. رتبه سوم به تصاحب بازیکنی نام آشنا در آمده است، لیونل مسی که به‌دلیل مصدومیت نتوانست برابر رنس در مستطیل سبز حاضر شود به پشتوانه 7 گل و 5 پاس گل بالاتر از رابرت لواندوفسکی قرار گرفته است که ارمغانش در پیراهن آبی‌واناری‌ها در 9 بار گشودن دروازه حریفان و 2 بار پایه گذاری گل های بارسا خلاصه می شود.

طارمی در تعقیب 5 ستاره 
نیکلاس فولکروگ، شرالدو بکر، جمال موسیالا، سرگی میلینیکویچ ساویچ و کوین دی‌بروینه جزء بازیکنانی هستند که تاثیرگذاری شان تا اینجای فصل به عدد 10 می‌رسد. مهاجم وردربرمن آلمان، فولکروگ تا پایان هفته نهم بوندس لیگا دستاوردش ثبت آمار 8 گل و 2 پاس گل بوده است. دیگر بازیکن شاغل در فوتبال آلمان یعنی بکر نیز موفق شده رکورد 6 گل و 4 پاس گل را رقم بزند. استعداد 19 ساله بایرن مونیخ یعنی موسیالا هم تا پیش از برگزاری دیدار برابر فرایبورگ با 5 گل و 5 پاس گل برای تیم دوم بوندس‌لیگا خط و نشان جدی کشیده است. مهاجم 27 ساله لاتزیو، ساویچ بعد از تاثیرگذاری روی گل دوم و چهارم شاگردان مائوریسیو ساری برابر فیورتینا به رکورد 3 گل و 7 پاس گل رسید و هافبک 31 ساله بلژیکی منچسترسیتی توانست در هفته دهم لیگ جزیره با ارسال پاس گل برای فیل فودن دست رنجش پیش از تقابل حساس برابر لیورپول را به 1 گل و 9 پاس گل برساند که بیشترین پاس گل در سطح 7 لیگ معتبر دنیا و در جایگاه نهم برترین افراد درمجموع گل و پاس گل قرار گرفته است.

آمار ژسوس مساوی با آلترناتیو احتمالی
در لیست بلند بالای بازیکنانی که مجموع تعداد گل‌ها و پاس گل‌هایشان روی عدد 9 متوقف شده است اسامی بازیکنانی همچون هری کین، جاناتان دیوید، فیل فودن، روبرتو فیرمینیو، چیرو ایموبیله، گونسالو راموس، فلوریان سوتوکا، گابریل ژسوس، خویچا کواراتسلیخا، مهدی طارمی و دانگو اواتارا دیده می‌شود. مهاجم 29 ساله تاتنهام با آمار 8 گل و 1 پاس گل بالاتر از مهاجم لیل فرانسه دیوید که دستاوردش روی عدد 7 گل و 2 پاس گل متوقف شده است بهترین آمار را در میان بازیکنان اشاره دارد. همچنین حاصل تلاش فودن، فیرمینیو، ایموبیله، راموس و سوتوکا که در فصل جاری پیراهن منچسترسیتی، لیورپول، لاتزیو، بنفیکا و لانس فرانسه را بر تن دارند روی عدد 6 گل و 3 پاس گل متوقف شده است. درکنار مهدی طارمی که توانسته آمار 5 گل و 4 پاس گل را ثبت کند بازیکنانی فصل جاری آرسنال، ناپولی و لوریان یعنی ژسوس، کواراتسخلیا، اوتارا دیده می شوند.

رکوردی بهتر نسبت به ستاره فرانسوی
بدون‌شک تقابل حساس و جذاب 29 مهر پورتو و بنیفکا که در چهارچوب هفته دهم لیگ پرتغال برگزار می‌شود فرصتی مناسب برای مهدی طارمی است تا گزینه اصلی هجومی تیم تحت هدایت کونسیسائو با فتح دروازه شاگردان روگر اشمیت بار دیگر شایستگی‌هایش را اثبات کند. مهاجم 30 ساله تا این لحظه در رده هفدهم برترین بازیکنان از حیث مجموع آمار گل و پاس گل درکنار بازیکنانی همچون گابریل ژسوس، خویچا کواراتسخلیا و دانگو اواتارا قرار گرفته است. طارمی تا پیش از فرارسیدن دیدارهای پایان هفته اروپایی رکوردی بهتر نسبت به بازیکنانی همچون کیلیان امباپه، ایوان تونی، ترم موفی، فولارین بالوگان، پدرو گونسالوس، تته، ماما بالده، عبدالعزیز یاکوبو، رافائل لیائو و فلوریان کاینز دارد که تا این لحظه توانسته‌اند روی 8 گل تیم خود تاثیر بگذارند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک