• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۷-۱۶ - ۰۰:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پاسخ عضو کادرفنی سایپا به «فرهیختگان» درباره جنجال رخ داده در غدیر اهواز:

فکری می‌خواست جلوی فحاشی بختیاری‌زاده را بگیرد!

بختیاری‌زاده: از سایپا حمایت کردم ولی فکری حمله و صورتم را مجروح کرد

هفته هفتم رقابت‌های لیگ دسته‌اول فوتبال باشگاه‌های ایران پنجشنبه گذشته با برگزاری دیدارهایی پیگیری شد که یکی از این دیدارها با حواشی عجیب‌وغریب و جنجالی همراه شد.

فکری می‌خواست جلوی فحاشی بختیاری‌زاده را بگیرد!

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار:هفته هفتم رقابت‌های لیگ دسته‌اول فوتبال باشگاه‌های ایران پنجشنبه گذشته با برگزاری دیدارهایی پیگیری شد که یکی از این دیدارها با حواشی عجیب‌وغریب و جنجالی همراه شد. دو تیم استقلال‌خوزستان و سایپا در‌حالی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان ۹٠ دقیقه برنده‌ای نداشت، اما در پایان بازی درگیری شدیدی بین بازیکنان و کادرفنی دو تیم ایجاد شد که تا دقایق زیادی ادامه داشت تا جایی که عوامل برگزاری بازی و مسئولان دو تیم به‌سختی توانستند فضا را آرام کنند.
این درگیری منجر به آسیب شدید و خونریزی از ناحیه سر و صورت امیرسام نصیری یکی از بازیکنان سایپا شد. از سوی دیگر نیز فرشاد بختیاری‌زاده، مربی استقلال‌خوزستان که در این درگیری به‌سمت محمود فکری سرمربی سایپا رفته بود، با ضربات فکری، مجروح شده و با صورتی خونین مواجه شد. در این درگیری‌ها ضرباتی هم به فکری برخورد کرد و همین موضوع عصبانیت سرمربی اسبق استقلال را در پی داشت، هرچند طبق شنیده‌ها همه این ماجراها از فحاشی به فکری از روی سکوها آغاز شد. فکری و بختیاری‌زاده به‌دلیل محرومیت از روی سکوها شاهد این بازی بودند. جالب اینکه بختیاری‌زاده که سابقه حضور در سایپا را در کارنامه دارد به قول خودش برای میانجیگری و خاتمه دادن به این جنجال‌ها وارد معرکه و باعث شد به‌جای ختم به خیر شدن ماجرا، صدمه هم ببیند.
این ششمین تساوی تیم استقلال‌خوزستان در فصل‌جاری بود. استقلال‌خوزستان و سایپا دو مدعی صعود در لیگ یک با ۹ امتیاز فعلا جز مدعیان نیستند و ۷ امتیاز با صدر فاصله دارند.

 فرار از پاسخگویی و اظهارنظرهای عجیب
خبرنگار «فرهیختگان» سعی کرد با مدیر و معاونان باشگاه سایپا تماس برقرار کند تا از مواضع این باشگاه درخصوص این درگیری و دلایل آن مطلع شود که متاسفانه بهنام ابوالقاسم‌پور معاونت ورزش این باشگاه که اتفاقا با سفر به اهواز این دیدار را از نزدیک تماشا کرده بود پاسخگو نبود. محمود فکری هم به‌صورت طبیعی در دفاع از خود حاضر نشد گفت‌و‌گو کند، هرچند فکری برخلاف سال گذشته که مصاحبه‌های متعددی را انجام می‌داد به‌تازگی ترجیح داده تا از مواجه شدن با رسانه‌ها خودداری کرده و در سکوت خبری در لیگ دسته‌اول در آرامش به کارش ادامه بدهد!
امیرحسین بابازاده مدیر رسانه‌ای تیم سایپا درخصوص علت این درگیری اعلام کرده بود که پس از اتمام بازی با سنگ، چوب و... به اعضای تیم سایپا حمله شد و ادعا کرد افرادی به ورزشگاه آورده شده بودند تا اگر نتیجه نگرفتند، درگیری ایجاد کنند. از سوی دیگر کیوان بابادی مدیرعامل استقلال‌خوزستان نیز مدعی شد در راهروهای ورزشگاه الفاظ بدی از فکری و همراهانش شنیده و برای فوتبال که چنین افرادی اسم الگو را در آن یدک می‌کشند ابراز تاسف کرد.

 در ورزشگاه چه گذشت؟
این دیدار درحالی در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد که این ورزشگاه به‌خاطر کم‌توجهی مسئولان در استان خوزستان طی سال‌های اخیر به‌حالت متروکه درآمده، با این حال با بازسازی قسمت‌هایی از آن، دوباره ورزشگاهی که به ورزشگاه خاطرات هواداران استقلال‌خوزستان معروف است، آماده میزبانی شد تا بعد از حدود 5 سال دوباره یکی دیگر از دیدارهای این باشگاه این‌بار در لیگ دسته‌اول در غدیر برگزار شود. نکته قابل توجه اینکه استقلال‌خوزستان در فصل پانزدهم لیگ برتر در همین ورزشگاه دیدارهای خود و درنهایت جشن قهرمانی را برپا کرده بود.
قرار بود با تصمیم شورای تامین استان این دیدار بدون تماشاگر برگزار شود، اما از آن جایی که این ورزشگاه بعد از حدود 5 سال دوباره افتتاح می‌شد، گویا برخی مهمان‌های ویژه به همراه تعدادی محدود هوادار به همین منظور وارد ورزشگاه شدند و عجیب اینکه مسئولان باشگاه استقلال‌خوزستان بدون نشان دادن مجوز کتبی حضور این تعداد در ورزشگاه، به‌صورت شفاهی به سایپایی‌ها اعلام کردند که مجوزهای لازم برای حضور تماشاگران را اخذ کرده‌اند.
از سوی دیگر حضور دیرهنگام و با تاخیر عوامل نیروی انتظامی در ورزشگاه منجر به آن شد که برخی اتفاقات ابتدایی تا پایان مسابقه ادامه پیدا کرده و درنهایت نیز با سوت پایان بازی شعله‌ور شود. طبق قوانین برگزاری یک دیدار رسمی فوتبال، با توجه به حضور تماشاگران بایستی نیروی انتظامی ابتدا در ورزشگاه حاضر می‌شد، اما برخلاف قوانین، سوت آغاز این دیدار در حضور برخی تماشاگران بدون حضور عوامل نیروی انتظامی خورد و درنهایت در دقیقه 20 بازی این عوامل به‌منظور برقراری نظم در ورزشگاه حاضر شدند.
طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» محمود فکری درحالی‌که پشت نیمکت تیم خود مستقر شده بود تا نکات تاکتیکی را به گوش بازیکنان سایپا برساند؛ هربارکه به این منظور از جای خود بلند می‌شد با سروصدای توام با تهدید و توهین‌های لیدرهایی که در بین تماشاگران راهی ورزشگاه غدیر شده بودند، مواجه شد و همین موضوع در دقایق پایانی نیمه‌اول کار را برای ادامه سرمربی سایپا دشوار کرد.
در ادامه و در نیمه‌دوم واکنش فکری و برخی الفاظ که او به‌کار برد باعث شد تا درگیری‌های لفظی افزایش یابد و درنهایت منجر به درگیری‌هایی پس از بازی شود.

 شکایت سایپا به کمیته‌های قضایی فدراسیون 
یکی از ارکان کادرفنی سایپا درخصوص اتفاقات رخ داده به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «محمود فکری از روی سکوها تیمش را کوچ می‌کرد و از سوی دیگر لیدرها نیز استقلال‌خوزستان را کوچ می‌کردند! آنها در ابتدا به فکری توهین کردند و سعی داشتند تا او را به هر شکل ممکن عصبانی کنند. در انتهای بازی نیز قصد حمله به سرمربی سایپا را داشتند که منجر به اتفاقات زشت و تلخ پایان بازی شد. بهانه برای هجوم به سرمربی ما این بود که وی از ابتدای بازی درخواست کرده بود تا جای لیدرها و هواداران استقلال‌خوزستان تغییر کند. در هر صورت او طبق قانون پشت نیمکت سایپا مستقر شده بود و این هواداران خوزستانی بودند که باید آنجا را ترک می‌کردند. البته در عکس‌هایی که منتشر شده است فکری قصد دارد دهان بختیاری‌زاده را بگیرد و جلوی فحاشی‌ها گرفته شود، اما برخی اتفاقات این قضیه را به‌سمت دیگری برد که منجر به زدوخورد این افراد شد تا درنهایت این عکس‌ها به شکل دیگری منتشر شود.»
طبق شنیده‌ها باشگاه سایپا قصد دارد درخصوص اتفاقات و جنجال‌های این دیدار کار را به کمیته انضباطی و احتمالا کمیته اخلاق کشانده و این پرونده را در حق‌خواهی از اعضای این باشگاه و سرمربی آن در کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال مفتوح کند.

 مربی استقلال‌خوزستان: هدفم حمایت از سایپایی‌ها بود اما فکری حمله کرد
فرشاد بختیاری‌زاده، مربی گلرهای استقلال‌خوزستان که در متن این درگیری‌ها بود در گفت‌وگو با خبرنگار «فرهیختگان» درباره این جنجال‌های پایان بازی اظهار داشت: «من کاری نکردم که تعجب کنید و فقط داشتم کتک می‌خوردم و انگشت‌های آقای فکری توی صورتم بود. جای این جراحت‌ها هنوز روی صورتم باقی ‌مانده و واقعا مانده‌ام چه بگویم.»
وی درباره علت این درگیری‌ها گفت: «اصلا دعوایی تا قبل از سوت پایان بازی در کار نبود! در هر صورت من پیش از این حدود یک‌سال‌ونیم درخدمت باشگاه سایپا بودم و امسال به اهواز آمده‌ام. خاطرات خوبی از تیم تهرانی دارم و به همین دلیل به‌رسم ادب با دو دسته گل به‌سمت نیمکت این تیم رفتم. این باشگاه به‌قدری دوست داشتنی است که به‌جز خوبی آنجا چیزی ندیده‌ام. با همه این تفاسیر زمانی که در پایان بازی داور سوت بازی را به‌صدا درآورد و زمانی که قصد ترک ورزشگاه را داشتیم، دیدم جو بسیار بد و جنجالی در جایگاه ورزشگاه ایجاد شده که در متن آن دوستان خودم در سایپا و برخی عوامل باشگاه استقلال‌خوزستان حضور داشتند. بر همین اساس خودم را به این معرکه رساندم تا تیم فنی سایپا و در راس آنها محمود فکری بدون برخورد از طرف سایرین، راهی رختکن شوند و این امر هم اتفاقا به‌خوبی و خوشی محقق شد و این نفرات به پایین سکوها رفتند.»
برادر سهراب بختیاری‌زاده، پیشکسوت باشگاه استقلال ادامه داد: «در این بین دیدم حسین خوش‌نظر، سرپرست سایپا که از دوستان خوب بنده به‌شمار می‌رود در بین تماشاگران حضور پیدا کرده و بین او با حدود 10 نفر از افرادی که در جایگاه بودند بحث و جدل شدیدی شکل گرفته است. در این لحظه طوری به‌سرعت خودم را به این صحنه رساندم که در راه چند بار نزدیک بود از روی سکوها پرت شوم. در این بین خوش‌نظر به من گفت که این افراد فحاشی و توهین می‌کنند که در پاسخ و به‌منظور آرام کردن وی گفتم، هرچیزی که این افراد می‌گویند با من هستند و به من می‌گویند. من اتفاقا داشتم سایپایی‌ها را حمایت می‌کردم. با این حال زمانی که این بنده خدا را به پایین پله‌ها آوردم دیدم که غائله جدیدی ایجاد شده و منجر شد تا فکری که عصبانی شده بود به‌سمت برخی افراد و بنده حمله‌ور شود.»
مربی استقلال‌خوزستان تاکید کرد: «در آن لحظه به من ربطی داشت که بازی با تماشاگر برگزار می‌شود یا خیر یا اصلا ربطی داشت که بخواهم خودم را به غائله برسانم تا به‌منظور حمایت از عوامل سایپا دخالت کنم؟ فقط به‌خاطر مسائل اخلاقی که با سایپایی‌ها داشتم خودم را رساندم تا خدای ناکرده بی‌حرمتی و توهینی نشود. همه چیز هم داشت خوب پیش می رفت اما نمی‌دانم فکری از چه چیزی ناراحت بود که به‌یک‌باره به‌سمت من حمله کرد و اتفاقاتی که همه می‌دانند را رقم زد. جالب اینکه وقتی به رختکن رفتم نمی‌دانستم صورتم پر از خون است و بعدا فهمیدم که صورتم چقدر جراحت برداشته است. همین الان که با شما صحبت می‌کنم در مسیر تهران هستم تا در کلاس‌های مربیگری شرکت کنم، اما صورتم به‌گونه‌ای مجروح و زخم شده است که خجالت می‌کشم در این کلاس‌ها شرکت کنم.»
وی درباره روند این دیدار و این سوال که آیا اتفاقی در بازی رخ داد که منجر به درگیری‌های روی سکو شده یا خیر، گفت: «بازی خیلی خوب و بدون حاشیه برگزار شد. دو تیم 90 دقیقه تلاش خود را در حد بضاعتی که داشتند انجام دادند. بازی هم بدون‌گل به پایان رسید و این در‌حالی است که ما از نتیجه هم راضی نبودیم. ما در خانه دنبال برد بودیم چون هدفگذاری‌مان برای فصل‌جاری فقط صعود به لیگ برتر است و می‌خواهیم در پایان این رقابت‌ها گزینه اصلی صعود باشیم. این بازی هم هیچ چیزی از لحاظ حواشی نداشت که بخواهیم بگوییم اتفاقات آن روی سکوها تاثیرگذار باشد و نمی‌دانم واقعا این ماجراها از کجا نشأت گرفته و منجر به ثبت آن صحنه‌های زشت شد. حتی زمانی که سر بازیکن سایپا شکست نمی‌دانم چه زمانی بود و چه اتفاقی باعث آن شد. در هر صورت یک اتفاقی که نباید می‌افتاد افتاد و تمام شد و رفت و امیدوارم در آینده دیگر شاهد چنین رفتاری از اهالی فوتبال نباشیم. به‌طور کلی از این اخلاق‌ها ندارم که دنبال حاشیه باشم. در طول 90 دقیقه، بازی بدون‌ حاشیه پیش رفته و دلیلی نداشت بعد از آن دعوا و جاروجنجال راه بیندازیم و همین موضوع نشان می‌دهد که تقصیری هم نداشتیم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار