• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۷-۱۱ - ۰۱:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
موضع باشگاه استقلال درقبال اخراج ساپینتو با ارسال نامه به کمیته انضباطی:

الهویی دروغ گفت، مربیان گل‌گهر باید محروم شوند

روی حساب دروغ الهویی، ساپینتو از روی نیمکت اخراج شد و رفتارهای بعدی را از خود بروز می‌دهد.

الهویی دروغ گفت، مربیان گل‌گهر باید محروم شوند

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار:همه‌چیز بعد از ضربه برگردان امین قاسمی‌نژاد بمب نقل‌وانتقالاتی فصل گذشته استقلال که حالا در گل‌گهر توپ می‌زند آغاز شد. این مهاجم شمالی وقتی به‌جای توپ، به اشتباه به کتف حردانی ضربه زد، داور چاره‌ای نداشت جز اینکه به‌سود آبی‌ها در دقیقه آخر بازی اعلام پنالتی کند. با این حال تردید عرب‌براقی که به‌تازگی وارد لیست داوران الیت شده است باعث شد دقایق زیادی صرف جنجال‌های آخر بازی شده و درنهایت سرمربی پرتغالی تیم فوتبال استقلال از زمین مسابقه اخراج شود.
حال اینکه در دقایق پایانی مسابقه چه اتفاقاتی افتاد و چه صحبت‌هایی بین نیمکت‌های دو تیم و مربیان آنها رد‌وبدل شد که باعث شد تا ساپینتو از کوره دررفته و رفتار همیشگی را از خود بروز بدهد، دستمایه جست‌وجوهای خبرنگار «فرهیختگان» قرار گرفته تا پشت‌پرده‌های این ماجرا مشخص شود. اینکه واقعا کسی حرفی زد تا سرمربی استقلالی‌ها به‌واسطه آن از کوره دربرود یا اینکه طبق معمول این سرمربی با کوچک‌ترین تلنگری دوباره کنترل خشم خود را دست داد اگرچه محل ابهام است، اما این نکته کاملا قطعی است که اگر این رفتارهای عصبی و پرخاشگرایانه مهاجم سابق تیم‌ملی پرتغال که قبلا در دوران بازیگری و در سال‌های دوران مربیگری نیز کم از این رفتارها از خود بروز نداده به پایان نرسد، هرچقدر هم تیم تحت هدایت او مطلوب بازی کند، مطمئنا این رفتار که منجر به غیبت‌های گاه و بی‌گاهش خواهد شد در روند فنی و حرکتی آبی‌پوشان پایتخت تاثیرگذار واقع شده و این تیم را از ریل موفقیت در آینده دور خواهد کرد.
این سرمربی چندی پیش در محفلی خصوصی به اطرافیانش گفته بود از دست داوری‌ها و رفتار نیمکت تیم‌ها عصبانی نمی‌شود و تاکید کرده بود وقتی می‌بیند در روز روشن حق شاگردانش را می‌خورند، از این مساله غمگین می‌شود و نمی‌تواند به‌راحتی این موضوع را هضم کند و برخی رفتارهای او به‌‌صورت طبیعی تبعات همین اتفاقات است. با این حال این رفتار ساپینتو خیلی بیشتر از این صحبت‌ها که خودش را غصه‌دار کند، فعلا روح و روان هواداران این تیم را به‌درد آورده و آنها را ناراحت و در‌عین‌حال شگفت‌زده کرده است که تا چه زمانی باید این رفتارهای پرخاشگرایانه از سوی سرمربی این تیم ادامه داشته باشد؟
نکته دیگر اینکه این مربی که در بازی قبلی تیمش هم به‌شدت با نیمکت نساجی‌چی‌ها درگیر شده بود، شب قبل از دیدار با گل‌گهر در گفت‌وگویی با کانال باشگاه درخصوص رفتار نیمکت حریفان هشدار لازم را داد و اعلام کرد فقط سرمربیان تیم‌ها درصورتی که اعتراضی باشد، حق دارند آن را منتقل کرده و نباید این‌طور باشد که هرکسی از روی نیمکت به خودش اجازه بدهد به نیمکت حریف اعتراض، توهین و یا پرخاش کند. به‌نظر می‌رسد این نقطه ضعف سرمربی استقلال حالا مورد توجه حریفان قرار گرفته و برخی نیمکت‌هایی که به شلوغ کردن محوطه برای تحت تاثیر قرار دادن داوری و جریان بازی مشهور هستند، از این پس قرار است از این پاشنه‌آشیل ساپینتو استفاده کرده و به استقلال ضربه بزنند.

 اعتراض استقلالی‌ها به کمیته انضباطی
در پایان این دیدار محمدحسین زرندی، مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال از اعتراض رسمی باشگاه استقلال نسبت به اتفاقات دقایق پایانی دیدار با گل‌گهر که منجر به اخراج ساپینتو شده خبر داد و حالا نیز طبق اطلاعات رسیده به «فرهیختگان» این اعتراض درقالب شکوائیه‌ای برای کمیته انضباطی ارسال شده است. استقلالی‌ها معتقدند رفتار سرمربی این تیم کارت زرد هم نداشت چه برسد به اینکه داور بخواهد به وی کارت قرمز نشان بدهد و همین موضوع باعث شد تا این سرمربی از کوره دربرود و رفتارهای بعدی را از خود بروز دهد.
استقلالی‌ها که در نامه اعتراضی خود برای کمیته انضباطی به صحبت‌های کارشناسان داوری و سرآسیایی مربی گل‌گهر درباره صحت پنالتی اعلامی از سوی داور استناد کرده‌اند، معتقدند یکی از مشکلاتی که باعث شد درگیری‌هایی در دقایق پایان بازی به‌وجود بیاید به تصمیم عجولانه عرب‌براقی داور بازی برمی‌گردد و اشتباه عجیب او که پنالتی مسلم استقلال را مشکوک کرد و با مکث چنددقیقه‌ای و مشورت با کمکش باعث وقفه در بازی شد، این حواشی را به‌وجود آورد.
باشگاه در نامه خود عنوان کرده است که اعتراض عجیب سیرجانی‌ها بعد از اعلام پنالتی به‌سود استقلال و استارت شصت هفتاد متری تمامی مربیان این تیم به‌جز امیر قلعه‌نویی برای واکنش درخصوص تصمیم داور و سپس ادامه اعتراض این نفرات درمقابل نیمکت آبی‌پوشان عاملی شد تا جنجال‌های بعدی ایجاد شود.
در این روز ساپینتو تا لحظات پایانی یکی از آرام‌ترین روزهایش را از بدو ورود به استقلال سپری کرد و خسرو حیدری بیشتر در لب خط حاضر شده و به کوچینگ می‌پرداخت. با این حال در نامه اعتراضی باشگاه استقلال به یک موضوع برجسته اشاره شده است مبنی‌بر اینکه اظهارات خلاف واقع و نادرست سعید الهویی دستیار اول قلعه‌نویی در بین دونیمه و در اواخر مسابقه به داور باعث شد تا او تحت تاثیر صحبت‌های وی قرار بگیرد تا درنهایت ساپینتو از زمین اخراج شود. در نامه استقلالی‌ها آمده است که در نیمه اول اصلا صحنه‌ای پیش نیامد که ساپینتو بخواهد به داور اعتراضی کند و الهویی به دروغ به داور گفته این سرمربی به پرتغالی فحاشی می‌کند. این درحالی است که استقلال با یک گل از حریفش در این نیمه پیش افتاده و اتفاقا در روزی که قضاوت داوران عادلانه و بدون‌مشکل بود، اصلا دلیلی وجود نداشت که لااقل در نیمه اول سرمربی استقلال به کسی توهین کند.
همچنین باشگاه استقلال به این نکته اشاره کرد که مربیان حریف در لحظات پایانی بازی با حضور در محوطه جریمه این تیم و برخی توهین‌ها را مطرح کرده و حتی به داور بارها گفتند که می‌خواهید بازی را دربیاورید و درنهایت هم روی حساب دروغ الهویی، ساپینتو از روی نیمکت اخراج شد و رفتارهای بعدی را از خود بروز می‌دهد.
استقلالی‌ها درنهایت به کارت قرمز این سرمربی که به ناحق به وی داده شده است اعتراضاتی را مطرح کرده و از سوی دیگر به اظهارات الهویی استناد شده است که چرا با اظهارات خلاف واقع، داور بازی را تحت تاثیر قرار داده است، و از آن جایی که تمام مربیان گل‌گهر بعد از تصمیم درست داور جلوی محوطه فنی استقلال به سروصدا و اعتراض پرداختند، اگر کسی قرار باشد محروم شود این گل‌گهری‌ها هستند که باید محروم شوند، نه ساپینتو.
قرار است طی همین روزها استقلالی‌ها بیانیه‌ای را تنظیم کرده و به همراه مصاحبه چند تن از بازیکنان و اعضای کادرفنی خود، روی کانال باشگاه منتشر کنند تا به این ترتیب از مواضع‌شان در قبال اتفاقات اخیر دفاع کرده باشند.

 مصدومیت سرپرست آبی‌ها به خیر گذشت
درحالی‌که با گرفتن پنالتی به‌سود استقلال در دقیقه 2+90 بازی با گل‌گهر سیرجان، همه چیز به سود این تیم در جریان بود، امیر عرب‌‌براقی داور مسابقه ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال را با کارت قرمز اخراج کرد.
این مربی نیز با ناراحتی شدید به‌سمت برخی از اعضای نیمکت گل‌‌گهر از جمله سعید الهویی رفت تا با او درگیر شود. در این بین بیژن طاهری سرپرست تیم استقلال هم که جلوی ساپینتو را گرفته بود به‌دلیل برخورد دست سرمربی پرتغالی آبی‌‌پوشان به دنده‌‌هایش دچار مشکل شد که بعد از انتقال سرمربی به رختکن، نیمکت‌‌نشینان استقلال سرپرست این تیم را روی نیمکت نشاندند.
از اردوی استقلال خبر می‌رسد که این اتفاق به خیر گذشته و مورد خاصی طاهری را تهدید نمی‌کند. البته سرپرست آبی‌ها که دچار درد شدید آنی اما موقت شد برای دقایقی روی نیمکت نشست و سپس در رختکن هم مورد معاینه پزشکان قرار گرفت که مشخص شد اتفاق خاصی برای او نیفتاده و این بلا به خیر گذشته است. ساپینتو هم بابت این برخورد ناخواسته در رختکن از بیژن طاهری عذرخواهی کرد.

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار