• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۶-۰۹ - ۰۳:۱۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پولادگر در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: این‌که وزارت در مجمع فوتبال گزینه نداشت، اتفاق خوبی است

درباره برکناری اسکوچیچ و حضور کی‌روش تصمیم با فدراسیون است

به هرحال همه اینها دل‌شان برای فوتبال می‌سوزد و نگران شرایط تیم ملی و سرنوشت این تیم در رقابت‌های جام‌جهانی هستند.

درباره برکناری اسکوچیچ و حضور کی‌روش تصمیم با فدراسیون است

انتخابات فدراسیون فوتبال درحالی برگزار شد که شب قبل از آن ابتدا خبر لغو این مراسم در نیمه‌های شب منتشر شد اما در کمال تعجب سه ساعت بعد و نزدیکی‌های صبح، فدراسیون فوتبال یک‌بار دیگر اعلام کرد که برای تعیین‌تکلیف و مشخص شدن سرنوشت رئیس بعدی، این انتخابات برگزار خواهد شد. معاون وزیر ورزش هم که در مجمع حضور داشت ضمن تاکید بر این نکته که مجمع فدراسیون بدون مشکل برگزار شد، اعلام کرد هنگام اعلام خبر لغو مجمع، خواب بوده و نمی‌داند چه اتفاقاتی رخ داده که به اینجا ختم شد و تاکید کرد وزارت ورزش پیگیر این ماجرا خواهد بود. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سیدمحمد پولادگر را در ادامه می‌‌خوانید.

انتخابات فدراسیون فوتبال به‌خوبی برگزار شد؟
در هر صورت با توجه به اینکه فقط سه ماه تا رقابت‌های جام‌جهانی باقی مانده است، انتخابات فدراسیون فوتبال در یک شرایط خاص برگزار شد و به‌هرحال این شرایط باعث شده بود حساسیت‌های خاصی به این مراسم افزوده شود، ضمن اینکه حساسیت‌های ذاتی فضای انتخابات نیز به این موضوع اضافه کرد اما خداراشکر درنهایت انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شد. از تک‌تک اعضای مجمع تشکر می‌کنم که کمک کردند این انتخابات برگزار شود. سوای هر نتیجه‌ای که به دست می‌آمد برگزاری انتخابات برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود که الحمدلله این موضوع محقق شد.

با توجه به اینکه شنیده می‌شود مهدی تاج در رابطه با پرونده مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران پرونده باز قضایی دارد، این موضوع و انتخاب وی به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال نمی‌تواند تبعاتی ایجاد کند؟
در این مورد اطلاع خاصی ندارم و مطمئنا خود فدراسیون فوتبال کمیته‌های خاصی دارد که می‌تواند به این موضوع ورود کند اما آنچه مسلم است اینکه هنوز رایی در این مورد در مجامع قضایی داخلی صادر نشده که بخواهد مبنای تحلیل یا تصمیم باشد. باز هم تاکید می‌کنم خداراشکر که این انتخابات برگزار شد و همین‌طور که رئیس منتخب هم گفت همه‌چیز از الان به‌بعد براساس و مبنای همدلی و همفکری و وفاق خواهد بود؛ برای آنکه در کنار تیم ملی باشیم و مردم از حضور موفق تیم ملی در جام‌جهانی لذت ببرند.

یک انتقاد که در جریان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال به وزارت ورزش مطرح شد این بود که اگر وزارت ورزش گزینه‌هایی را برای این دو انتخابات پای کار می‌آورد و از آنها حمایت می‌کرد شاید امروز برخی افراد که کارنامه مشخصی دارند حداقل در فدراسیون فوتبال به منصب ریاست نمی‌رسیدند. در این مورد صحبت می‌کنید؟
در هر صورت همین موضوع نشان می‌دهد ما به این درجه از بلوغ رسیده‌ایم که همه‌چیز را به‌عهده دوستانی بگذاریم که حق رای دادن دارند و این اتفاق خیلی خوبی هم محسوب می‌شود.

البته در ادوار گذشته شاهد چنین اتفاقی نبودیم و همیشه سازمان تربیت‌بدنی و در ادامه وزارت ورزش برای انتخابات فدراسیون‌ها به‌صورت غیررسمی گزینه‌هایی را مطرح کرده و همیشه هم پای آن می‌ایستادند و اتفاقا خیلی وقت‌ها نیز این گزینه‌ها انتخاب می‌شدند.
این‌که آرا با یک اختلاف رای باعث می‌شود یک نفر رئیس بشود و دیگری از ریاست باز بماند یا در فدراسیون فوتبال بحث‌هایی به وجود می‌آید، این نشان می‌دهد همه اعضای مجمع کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال از درایت و هوشمندی خاصی برخوردار هستند و خودشان حق انتخاب دارند و انتخاب هم کردند. ضمن اینکه من احترام ویژه‌ای به اعضای این دو مجمع می‌گذارم. درنهایت هم چه در کمیته ملی المپیک و چه در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال انتخابات خوبی انجام شد و اعضای مجمع انتخاب خوبی داشتند.

مطمئنا وضعیت و سرنوشت تیم ملی فوتبال ایران برای وزارت ورزش بسیار مهم است. این درحالی است که مهدی تاج اعلام کرده بود با ورود خود به عرصه ریاست، کارلوس کی‌روش را برمی‌گرداند، این اتفاق برای وزارت ورزش اهمیت دارد یا خیر و در این مورد وزارت ورزش به این قضیه ورود خواهد کرد؟
قاعده و قانون این است که آقای تاج و هیات‌رئیسه محترم فدراسیون فوتبال باید در این زمینه تصمیم بگیرند و قطعا اگر تصمیم غیرمعقولانه گرفته شود ما به میزانی که می‌توانیم از حوزه نظارتی خود ورود کنیم، تذکرات لازم را خواهیم داد. اما به هرحال قانون و اعضای مجمع این اجازه را به دوستان می‌دهد تا این مورد را هم مثل همه موارد دیگر بررسی کرده و تصمیم‌گیری کنند، حالا این تصمیم می‌تواند هر تصمیمی باشد.

فکر نمی‌کنید انتخاباتی که برگزار شد تبعاتی داشته باشد که بعدا ماجراهایی را ایجاد کند؟
چه تبعاتی؟ نماینده‌های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا اینجا حضور داشتند و مشکلی وجود نداشت.

در هرصورت شب قبل از انتخابات اتفاقات مهمی افتاد که می‌تواند تاثیرگذار باشد.
من بعید می‌دانم اتفاقی بیفتد، چون این انتخابات بیشترین نظارت را توسط هم مسئولان و نهادهای نظارتی داخلی داشت و هم خارجی‌ها روی آن نظارت داشتند.

برخی گفتند خطر تعلیق بیخ گوش‌مان بود و هنوز هم شاید این خطر وجود داشته باشد.
ما از اتفاقات شب قبل از انتخابات هیچ اطلاعی نداشتیم و گویا این اتفاقات دیروقت افتاده بود و خود من صبح از لغو و برگزاری دوباره انتخابات مطلع شدم و نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاده. چون بلافاصله خبر برگزاری انتخابات منتشر شد دیگر ما جریانات را پیگیری نکردیم؛ اما قطعا پیگیری می‌کنیم تا ببینیم جریان چطور بوده است. در هرصورت انتخابات خوبی برگزار شد و بنده به‌عنوان نماینده وزارت ورزش در روند برگزاری آن راضی بودم.

احساس نمی‌کنید شاید در آینده بین اعضای هیات‌رئیسه فعلی و مهدی تاج و یارانش که به‌تازگی انتخاب شدند، دودستگی به وجود آمده و این موضوع مشکلاتی را ایجاد کند؟
فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد. به هرحال همه اینها دل‌شان برای فوتبال می‌سوزد و نگران شرایط تیم ملی و سرنوشت این تیم در رقابت‌های جام‌جهانی هستند. آنها حتما با همدلی کنار تیم ملی هستند ضمن اینکه تفکر عاقلانه، منطقی و ملی همه‌مان باید به این شکل باشد. باید همه همدل متحد و یکصدا بشویم برای حضور پرقدرت تیم ملی در جام‌جهانی.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار