• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۶-۰۷ - ۰۳:۱۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
ستاره ایرانی فاینورد نمی‌خواهد جام‌جهانی را از دست بدهد

تغییر معادلات به‌نفع علی جهان؟

جهانبخش:بسیار خوشحالم که توانستم در این بازی برای تیمم خوب کار کنم و هواداران نیز با صدا زدن اسم من نشان دادند از عملکردم راضی هستند.

تغییر معادلات به‌نفع علی جهان؟

علیرضا جهانبخش از لیگ هلند به فوتبال دنیا معرفی شد و درخشش در تیم‌های نایمخن و آلکمار بود که باعث شد نامش به‌عنوان یک وینگر آینده‌دار و گلزن مطرح شود. او که حتی به‌عنوان آقای گلی لیگ این کشور هم دست پیدا کرد نهایتا در سال 2018 راهی لیگ برتر انگلیس شد تا برای برایتون بازی کند اما این انتقال آن‌طور که انتظار داشت پیش نرفت و در ابتدای فصل قبل دوباره به هلند برگشت. جهانبخش امیدوار بود پس از سه سال غیبت دوباره بتواند در اردویسه نمایش خوبی داشته باشد اما به نظر می‌رسید شرایط در این لیگ هم نسبت به سه سال پیش تغییر کرده بود. کاپیتان تیم ملی ایران در فاینورد ابتدا فیکس شد اما به‌تدریج با ادامه روند نزولی‌اش به یک نیمکت‌نشین تبدیل شد و خیلی زود فهمید که اگر می‌خواهد حداقل در هلند موفق باشد باید تلاشش را به‌مراتب بیشتر کند.
جهانبخش که حتی در تابستان شایعاتی مبنی‌بر احتمال جدایی‌اش به‌صورت قطعی یا قرضی به گوش می‌رسید و البته خیلی زود هم تکذیب شد، در دیدارهای پیش‌فصل هم کمتر در ترکیب اصلی به بازی گرفته شد تا مشخص شود که آرنه اسلات، سرمربی تیم برای فصل جدید هم روی او به‌عنوان یکی از نفرات اصلی تیمش حساب باز نکرده و در این شرایط حتی ممکن است حضورش در تیم ملی ایران نیز به خطر بیفتد و جام‌جهانی را هم از دست بدهد. جهانبخش در هفته نخست و دیدار برابر ویتسه آرنهم 17 دقیقه در زمین حضور داشت و در دومین بازی مقابل هیرنفین هم فقط 5 دقیقه فرصت بازی پیدا کرد. در هفته سوم این وینگر ایرانی کلا نیمکت‌نشین بود تا اینکه در دیدار این هفته برابر تیم تازه صعود‌کرده امن تیم کمی به مشکل خورد و اگرچه در نیمه‌دوم فاینورد یک گل زد اما این برتری شکننده می‌توانست در دقایق پایانی بازی از بین برود. اسلات در دقیقه 84 جهانبخش را به زمین فرستاد و تنها یک دقیقه بعد او پاس گل دوم تیمش را به خیمنز داد تا خیال هواداران از بابت سه امتیاز این بازی راحت شود. این البته پایان درخشش این ملی‌پوش ایرانی نبود؛ چراکه در دقیقه 2+90 پاس رو به جلوی او زمینه‌ساز گل چهارم تیمش هم شد تا او پس از مدت‌ها شبی خوب را در ترکیب فاینورد تجربه کند.
این عملکرد خوب حالا معادلات را به‌نفعش تغییر خواهد داد و احتمالا اسلات در هفته‌های پیش‌رو مجبور است او را بیشتر به بازی بگیرد و فرصت درخشش بیشتری برایش فراهم می‌شود. از طرف دیگر درحالی که این شایعه منتشر شده بود که شاید دراگان اسکوچیچ هم تصمیم بگیرد تا در اردوی پیش‌روی تیم ملی او را دعوت نکند تا شاید تلنگری به او وارد شود اما در این شرایط شاید سرمربی کروات هم مجبور شود دوباره شماره 7 تیمش را برای آخرین اردو و دیدارهای تدارکاتی تیم پیش از جام‌جهانی فرا بخواند.
هر 4 گل فاینورد در این دیدار را بازیکنان تازه‌وارد این تیم به ثمر رساندند و خریدهای تابستانی باشگاه نقش مهمی در کسب این سه امتیاز داشتند. یکی از این گلزنان سانتیاگو خیمنز، مهاجم 29 ساله و مکزیکی تیم بود که او هم در نیمه‌دوم به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی زمین شد و با پاس در عمق عالی جهانبخش گل دوم فاینورد را به ثمر رساند و خیمنز که نخستین گلش با لباس این تیم هلندی را زده بود در پایان مسابقه با تمجید از هم‌تیمی ایرانی خود که پس از گل او را در آغوش گرفته بود، گفت: «پاس علیرضا عالی بود و او هم بازیکن و هم انسان بسیار خوبی است. من در روتردام احساس خوشایندی دارم و با بیشتر بازیکنان تیم ارتباط خوبی برقرار کرده‌ام. امیدوارم این شرایط تا انتهای حضورم در این باشگاه ادامه داشته باشد و درکنار هم بتوانیم اتفاقات بزرگی را برای فاینورد رقم بزنیم.» او البته پاس گل سوم تیمش را هم داد تا خیلی زود نزد هواداران محبوب شود: «من به خدا ایمان دارم و می‌دانم که همیشه بهترین مسیر را پیش پایم قرار می‌دهد. بسیار خوشحالم که توانستم در این بازی برای تیمم خوب کار کنم و هواداران نیز با صدا زدن اسم من نشان دادند از عملکردم راضی هستند. شبی رویایی را پشت‌سر گذاشتم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار