• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۶-۰۲ - ۰۳:۳۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران مرکزی در گفت و گو با «فرهیختگان»:

روند انتصاب مدیرگروه اندیشه سیاسی واحد تهران‌مرکزی قانونی است

الله‌کرم با کسب هفت رای موافق از 9 رای ماخوذه انتخاب شده است.

روند انتصاب مدیرگروه اندیشه سیاسی واحد تهران‌مرکزی قانونی است

چند روز پیش خبر رسید که عبدالحسین الله‌کرم، با حکم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران و تهران‌مرکزی، به‌عنوان «سرپرست گروه آموزشی اندیشه سیاسی و مسائل ایران» دانشکده علوم سیاسی منصوب شد. خبری که حاشیه‌هایی را به‌دنبال داشت و برخی رسانه‌ها ادعا کردند این حکم درحالی صادر شده است که رئیس گروه باید در فرآیند انتخابی و توسط اعضای هیات‌علمی انتخاب شود ولی الله‌کرم بدون شرکت در انتخابات به این سمت رسیده و به همین دلیل حکم «سرپرستی» برای او صادر شده است. این ادعا درحالی مطرح شده است که الله‌کرم نه‌تنها در این انتخابات شرکت کرده بلکه با کسب هفت رای موافق از 9 رای ماخوذه انتخاب شده است. دیروز نیز با تایید این انتخابات از سوی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد تهران‌مرکزی، حکم سرپرستی او تغییر کرد و به‌عنوان مدیر گروه آموزشی اندیشه سیاسی و مسائل ایران انتخاب شد.
محمدباقر بهرامی، رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌مرکزی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص خبرهایی که پیرامون نحوه انتخاب رئیس گروه اندیشه سیاسی و مسائل ایران، در چند روز گذشته رسانه‌ای شده است، توضیح داد: «سه گروه آموزشی روابط بین‌الملل، پیش‌گروه علوم سیاسی و اندیشه سیاسی مسائل ایران زیرمجموعه دانشکده علوم سیاسی هستند.»
او افزود: «حدود 25 سال به‌عنوان عضو هیات‌علمی دانشکده علوم سیاسی مشغول فعالیت بوده‌ام و درحال‌حاضر نیز سه سال است به‌عنوان رئیس دانشکده انجام‌وظیفه می‌کنم که همین موضوع نشان از آگاهی و اطلاع شخص بنده از قوانین و بخشنامه‌هاست. همه دانشگاه‌ها براساس بخشنامه‌ها و مقرراتی که مراجع مربوطه تصویب می‌کنند، اداره می‌شوند و دانشکده علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد تهران‌مرکزی نیز از این قاعده مستثنی نیست.»
بهرامی خاطرنشان کرد: «براساس این قوانین انتخابات مدیرگروه برگزار و حکم شخص منتخب با گزارش رئیس دانشکده و تایید معاونت آموزشی واحد دانشگاهی از روند انتخابات توسط رئیس واحد صادر می‌شود. هر شخصی احتمال دارد که با انتخاب اعضای هیات‌علمی گروه به‌عنوان منتخب معرفی شود. هر مدیر منتخب در دوره دوساله فعالیت دارد و بعد از آن دوباره انتخابات برگزار خواهد شد. در دو گروه قبلی نیز بر همین اساس مدیرگروه انتخاب و دکتر آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران حکم را صادر کرده است. نکته مهم در انتخابات برگزاری آن توسط ناظر معاونت آموزشی است.» بهرامی با اشاره به تفاوت فکر و گرایش سیاسی اعضای هیات‌علمی این دانشکده به جریان‌های داخل کشور، ادامه داد: «استادان این دانشکده با تفاوت‌های نگرش سیاسی‌ای که دارند، در کنار هم مشغول فعالیت و تدریس هستند. دکتر الله‌کرم با گرایش‌های سیاسی مشخص و استاد دیگری که نگرش سیاسی کاملا متفاوت با ایشان دارد در برخی وبینارهایی که در دانشکده برگزار می‌شود، سخنرانی می‌کنند. سال‌های گذشته نیز در انتخابات مدیرگروه فردی که طرفدار جریان اصلاحات بوده، انتخاب شده است. دکتر الله‌کرم نیز به‌عنوان یکی از اعضای هیات‌علمی این گروه مانند اعضای دیگر گروه می‌تواند به‌عنوان کاندیدا در انتخابات شرکت کند که او با شرکت بیش از دوسوم دیگر اعضای گروه با رای 78درصد شرکت‌کنندگان به‌‌عنوان فرد منتخب انتخاب شده است. شایان ذکر است که 22درصد دیگری نیز که به او رای نداده‌اند، رای سفید یا ممتنع داده‌اند.»
رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران‌مرکزی تاکید کرد: «همه اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد واحد تهران‌مرکزی اعم از افرادی که در انتخابات مشارکت نداشتند، افرادی که رای سفید و ممتنع دادند و حتی افرادی که در انتخابات شرکت داشتند، به دکتر الله‌کرم تبریک گفتند.»
او با تکذیب این خبر که الله‌کرم بدون شرکت در انتخابات به این سمت رسیده است، اظهار کرد: «با توجه به مسئولیتی که برعهده من است؛ باید بگویم این خبر صحت ندارد. براساس قوانین، انتخابات برگزار شده و دکتر الله‌کرم به‌عنوان فرد منتخب به این سمت دست پیدا کرده است.»
بهرامی درخصوص چرایی به وجود آمدن این حاشیه و خبر حکم سرپرستی الله‌کرم، اظهار کرد: «نمی‌دانم، باید به‌درستی پیگیری شود و افرادی که این خبر را منتشر کرده‌اند باید پاسخگو باشند. بهتر بود با خود من درخصوص درستی و صحت این خبر پرس‌وجو انجام می‌شد. اگر قصد و نیت دیگری از طرح این خبر است باید مشخص شود. وظیفه دانشکده بود تا از صحت انتخابات و شخص منتخب دفاع کند.»
او در پایان تاکید کرد: «دیروز (اول شهریورماه) حکم سرپرستی دکتر الله‌کرم به مدیرگروه تغییر پیدا کرد و میزان آرا نیز در حکم ذکر شده است.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار