• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۶-۰۱ - ۰۳:۴۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

شهادت دانشجوی ادبیات دانشگاه آزاد به‌دست منافقین

احمد جمشیدی در تاریخ 1367/5/6در اسلام‌آباد (تنگه مرصاد) در عملیات مرصاددردرگیری با منافقین و بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

شهادت دانشجوی ادبیات  دانشگاه آزاد  به‌دست منافقین

شهید احمد جمشیدی بیستم شهریور 1340 در استان همدان شهرستان تویسرکان متولد شد. این شهید که پیش از حضور در جبهه،‌ به شغل معلمی مشغول بود،‌ در دوران خدمت هم به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان می‌پرداخت. توجه او به رعایت موازین اخلاقی زبانزد عام و خاص بود، به‌طوری‌که تمامی تاخیرهای زمان کاری‌اش را یادداشت و به مسئولان مربوطه جهت کسر از حقوقش هر ماهه ارائه می‌داد. شهید جمشیدی در دوران دانشجویی‌اش در مقطع کارشناسی، بارها به مناطق جنگی اعزام‌ شده بود و سرانجام در تاریخ 1367/5/6در اسلام‌آباد (تنگه مرصاد) در عملیات مرصاد در درگیری با منافقین و بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.  این شهید در وصیتنامه خود به حضور در مناطق محروم و خدمت‌رسانی به مردم این مناطق تاکید کرده و نوشته است: «هر کجا باشید مرگ فرامی‌رسد حتی در کاخ‌های محکم باشید. رحمانا به رسولت محمد(ص) و ولیت علی قسمت می‌دهم که این شهادت را قبول فرمای، ستارا از تو می‌خواهم که این بنده حقیر و گنهکارت را به لطف و کرمت مورد بخشش قرار دهی. معبودا شرمنده‌ام جز تو کسی را ندارم، اگر تو هم قبول نکنی کجا روم؟ تو خود میدانی گنهکارم وقتی به یاد صحبت‌های یکی از علما می‌افتم که می‌فرمود حتی پیامبران هم حق‌شان بهشت نیست، چون همه‌چیزشان از خداست و خدا با لطف و کرم هست که آنها را هم به بهشت می‌برد، بر خود می‌لرزم پس من چه... با چه رویی بیایم در درگاهت... همه‌اش گناه، نافرمانی و عصیان... خدایا فقط امیدم به لطف و کرم توست. خدایا تو شاهد باش که راهم را آگاهانه و با چشمی باز انتخاب نموده‌ام. خدایا تو شاهد باش که برای تو و در راه تحصیل رضای تو گام برمی‌دارم و گوش‌به‌فرمان امام راهی جبهه می‌شوم و از تو می‌خواهم آن‌گونه که خودم خواسته‌ام و خودت می‌دانی شهادت نصیبم گردانی و اینک سخنی با تو مادر عزیزم و پدر گرامی، از شما می‌خواهم حق‌تان را بر من حلال کنید و مرا ببخشید.
نمی‌گویم در سوگم گریه و زاری نکنید، نه... بلکه فقط کاری نکنید و حرفی نزنید که خدا از اجر و ثواب‌تان بکاهد. دعایم کنید برادران و خواهران، شما هم حلالم کنید و بدانید رضایت شهیدان در فرمانبرداری از حضرت امام و عمل به احکام اسلام است . همکاران عزیز و معلمین گرامی ادامه تحصیل دهید و بیشتر جهت خدمت به روستاهای محروم بروید. از همگی التماس دعا دارم از شما تقاضا دارم مراسم کفن‌ودفن شهدا را خیلی ساده برگزار نمایید و از بدعت‌های ناروا بپرهیزید مراسم بنده را ساده برگزار کنید. به خدا راضی نیستم، از تجملات بپرهیزید و در خاتمه بدانید اگر می‌خواهید شهدا راضی و خشنود باشند برای رضای خدا گوش‌به‌فرمان امام راهی جبهه‌ها شوید.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار

خبرهای روزنامه فرهیختگانمرتبط ها