• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۵-۲۶ - ۰۲:۴۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

سامانه پژوهشیار فرصت برای گره‌زدن پایان‌نامه‌ها با مسائل روز کشور است

استادان درس دفاع مقدس باید با موضوع دفاع مقدس ارتباط بگیرند تا بتوانند به نحو مطلوب سر کلاس ارائه دهند.

سامانه پژوهشیار فرصت برای گره‌زدن پایان‌نامه‌ها با مسائل روز کشور است

مراسم افتتاحیه دوره‌های توان‌افزایی استادان درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس با حضور فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، سیدمحمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و جمعی از مسئولان، فرماندهان و استادان در مجتمع دانشگاهی سردار سلیمانی واحد تهران‌مرکزی برگزار شد. فرزاد جهان‌بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در این مراسم گفت: «استادان درس دفاع مقدس باید با موضوع دفاع مقدس ارتباط بگیرند تا بتوانند به نحو مطلوب سر کلاس ارائه دهند. اگر بخواهیم در دانشگاه تاثیرگذار باشیم، باید در سه بخش علوم دفاع مقدس، دروس معارف و همچنین دروس تخصصی تسلط داشته باشیم.» وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد کار بزرگی در حوزه پژوهش انجام داده، افزود: «راه‌اندازی سامانه پژوهشیار در دانشگاه آزاد اسلامی فرصت مناسبی است تا موضوع پایان‌نامه‌ها با مسائل روز و موردنیاز کشور گره بخورد. درحال‌حاضر حدود 15 عنوان پایان‌نامه با موضوع دفاع مقدس داریم. همچنین قصد داریم به‌صورت سیستماتیک پایان‌نامه‌ها را به‌سمت دفاع مقدس سوق دهیم تا به مرحله عمل برسیم.» سیدمحمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد استان تهران و واحد تهران‌مرکزی نیز در این مراسم گفت: «دفاع مقدس و واقعه عاشورا تشابهات بسیاری با هم دارند. به‌طوری‌که وقوع انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس متاثر از فرهنگ عاشورایی است.»وی با تاکید بر مستندسازی رویدادهای دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: «بازماندگان دوران دفاع مقدس وظیفه سنگینی برعهده دارند؛ چراکه شاهدان عینی رشادت‌ها و دلاوری‌های مردان و زنان دلیر دوران دفاع مقدس هستند و باید نسل‌به‌نسل آن وقایع را منتقل کنند تا فراموش نشود.» آقامیری با اشاره به اینکه دفاع در هر کشوری مقدس است، افزود: «دفاع مقدس نماد هویت ایران اسلامی است و باید به‌عنوان یک فرهنگ حفظ شود.» وی همچنین با یادآوری 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، خاطرنشان کرد: «روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.» شایان ذکر است در ادامه این مراسم از خانواده شهید احمد سوداگر، بنیانگذار پژوهشگاه علوم دفاع مقدس تجلیل شد. در این مراسم، احمد صالحی‌آرا رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه، علی‌اصغر جعفری معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امیر سرتیپ نبی سهرابی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضور داشتند.

ورود به عرصه‌های تربیتی اساس تحول  در دانشگاه آزاد است
هجدهمین جلسه هیات‌امنای دانشگاه آزاد استان ایلام با حضور سیدمحمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام، بهروز ناصری دبیر هیات‌امنا و رئیس دانشگاه آزاد ایلام و سایر اعضا در واحد ایلام برگزار شد. بطحایی در این جلسه با بیان اینکه ماموریت اصلی دانشگاه آزاد در گام دوم تحول، تربیت اجتماعی است، گفت: «محور و اساس تحول در دانشگاه آزاد ورود به عرصه‌های تربیتی و اجتماعی است.» وی با اشاره به اینکه باید برنامه‌های دانشگاه آزاد در واحدهای دانشگاهی براساس سند تحول تنظیم و اجرایی شود، افزود: «دانشگاه آزاد ظرفیت بالقوه‌ای است که وظیفه اصلی آن حل مسائل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در استان‌هاست. دانشگاه آزاد ایلام به‌عنوان یک هیات اندیشه‌ورز در کنار استاندار و دستگاه‌های اجرایی استان عمل خواهد کرد و می‌تواند در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، صنعتی و تولیدی کمک‌کار استان باشد.» معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اظهار کرد: «مهم‌ترین موضوع جلسه هیات‌امنای دانشگاه آزاد استان ایلام بودجه است که خوشبختانه این دانشگاه مسیر امیدبخشی را طی کرده است. امیدواریم با افزایش تعداد دانشجو و ظرفیت‌های جدیدی که در حوزه مهارت‌های کارآفرینی ایجاد می‌شود این دانشگاه بتواند خدمات بیشتری به مردم استان ارائه کند.»

نگاه دانشگاه آزاد در کمک به دولت و حل مسائل استان‌ها قابل تقدیر است
حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام نیز در این جلسه با بیان اینکه خوشبختانه رئیس دانشگاه آزاد و سایر مسئولان این دانشگاه با رویکرد انقلابی و کار جهادی درحال خدمت به نظام و مردم هستند، گفت: «سعادت و پیشرفت کشور در گرو همکاری و هم‌افزایی دانشگاه، حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش است.» وی تصریح کرد: «نگاه دانشگاه آزاد در کمک به دولت و حل مسائل در استان‌ها قابل‌تقدیر است و قطعا در استان ایلام بیش از پیش از ظرفیت و پتانسیل عظیم دانشگاه آزاد اسلامی استفاده می‌شود.» بهرام‌نیا با تاکید بر تجاری‌سازی علم، افزود: «باید نتایج تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاه‌ها در خدمت توسعه استان باشد. مجموعه دولت در استان آمادگی هر نوع همکاری و کمک به دانشگاه آزاد اسلامی ایلام را دارد.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار