• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۵-۲۵ - ۰۱:۵۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0

اختصاص تسهیلات به کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد برای شرکت در راهپیمایی اربعین

برای متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین محل تامین تسهیلات از بودجه نذورات و خیرین تامین شده است.

اختصاص تسهیلات به کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد برای شرکت در راهپیمایی اربعین

احمد صالحی‌آرا، رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره کم‌وکیف اقدامات برای تسهیل حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در راهپیمایی اربعین گفت: «ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی پیرو اقدامات از سال‌های قبل برای تسهیلگری اعزام زائران دانشگاهی در مراسم اربعین فعالیت داشته و در سال جاری تمامی تلاش‌ها با هماهنگی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان به‌کار گرفته شده تا بتوان یک حضور حداکثری از کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهد بود.»
وی افزود: «برای رفاه حال زائران دانشگاه آزاد اسلامی مبلغی به‌عنوان وام قرض‌الحسنه دراختیار دانشجویان، اساتید و کارکنان قرار داده شده تا بتوانند از این طریق حضور پررنگ‌تری در این مراسم باشکوه داشته باشند.»
صالحی‌آرا تاکید کرد: «برای اخذ این وام ازسوی دانشگاه آزاد اسلامی تسریع، جمع‌آوری اسناد و مدارک انجام‌شده است. برای مثال کارکنان و اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از طریق سامانه ساجد ثبت‌نام کنند تا بتوانند از وام و تسهیلات استفاده کنند.»
رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین می‌توانند تسهیلاتی به مبلغ ۶میلیون تومان با اقساط ۱۵ماهه و سود 2درصد اخذ کنند. نحوه اخذ تسهیلات در سامانه آموزشیار برای دانشجویان لحاظ ‌شده و آنها می‌توانند با اعلام درخواست در این سامانه از امکانات موجود بهره‌مند شوند. در صفحه نخست سامانه آموزشیار یک راهنما طراحی شده که شیوه‌نامه برای درخواست وام و حضور در راهپیمایی اربعین مشخص شده است.»
 صالحی‌آرا با بیان اینکه هزینه‌ها در راستای برگزاری باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین است، گفت: «برای متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین محل تامین تسهیلات از بودجه نذورات و خیرین تامین شده است. در سامانه ساجد یک صفحه تحت‌عنوان نذورات برای کارکنان و اساتید طراحی‌شده تا افراد بتوانند نذورات خود را درقالب اقساط دو، سه تا پنج‌ماهه پرداخت کنند. در این شرایط معاونت منابع‌انسانی مبلغ قیدشده را از درخواست‌کنندگان کاسته و اصل هزینه را دراختیار ستاد اربعین قرار داده تا بتوانند دیگر هزینه‌ها را تامین کنند.»
رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین برای ثبت‌نام دو هفته زمان دارند، افزود: «بر این اساس از ۲۳مرداد تا ۹شهریور زمان مشخص شده تا افراد بتوانند از فرصت تعیین‌شده برای حضور در راهپیمایی اربعین استفاده کنند.»
وی گفت: «دانشجویان مشمول نظام‌وظیفه برای حضور در راهپیمایی اربعین طبق هماهنگی اداره‌کل دانش‌آموختگان با سازمان نظام‌وظیفه ارائه وثیقه منتفی شده است. از دیگر اقدامات انجام‌شده هزینه خروج از کشور همچون پرداخت 50هزار تومان برای اختصاص مهر به پاسپورت برای خروج از کشور هم منتفی شده است. هدف از این اقدامات کاهش پرداختی ازسوی شرکت‌کنندگان در راهپیمایی اربعین است.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین