• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۵-۲۴ - ۰۲:۳۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

فعالیت مجدد مرکز واکسیناسیون سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

از 23 مردادماه مرکز واکسیناسیون سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.

فعالیت مجدد مرکز واکسیناسیون سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

مرکز واکسیناسیون سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به همت معاونت علوم‌پزشکی این دانشگاه جهت تزریق واکسن ویروس کرونا مجددا راه‌اندازی شد و از 23 مردادماه فعالیت خود را آغاز کرد. تزریق واکسن در این مرکز برای عموم آزاد است و افراد می‌توانند با مراجعه به این مرکز (واقع در انتهای بزرگراه شهیدستاری شمال، میدان دانشگاه، بلوار شهدای حصارک، طبقه هشتم پارکینگ طبقاتی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی) با همراه داشتن کارت شناسایی (کارت‌ملی) نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند. لازم به ذکر است برای تزریق واکسن دُز یادآور باید حداقل 6ماه از تزریق واکسن دُز سوم گذشته باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد واحد تهران‌جنوب منصوب شد
دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی سیدعظیم حسینی را به‌سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌جنوب منصوب کرد.
در متن حکم دکتر طهرانچی آمده است:
«برادر گرامی جناب آقای دکتر سیدعظیم حسینی
با سلام
بنا به پیشنهاد رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و با توجه به‌مراتب تعهد و سوابق اجرایی جنابعالی، به موجب این حکم به‌عنوان «سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌جنوب» منصوب می‌شوید.
امید است با رعایت تقوای الهی و بهره‌گیری شایسته از توانمندی‌های سرمایه‌های انسانی دانشگاه، تمامی توان و کوشش خود را مصروف حفظ مصالح و شئونات دانشگاه نمایید.»
لازم به ذکر است سیدعظیم حسینی دارای مدرک دکتری مهندسی عمران و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌جنوب است که سوابق اجرایی معاونت عمرانی و معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌جنوب و همچنین معاونت عمرانی دانشگاه آزاد استان تهران را در کارنامه دارد.
همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی نامه‌ جداگانه‌ای، از زحمات و تلاش‌های وحید چگینی سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌جنوب قدردانی و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

طرح «سربازصنعت» گسستگی بین تحصیل و اشتغال را از بین می‌برد
محمدرضا دهقانی‌اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با ایسکانیوز پیرامون فلسفه تاسیس دانشکده‌های مهارتی اظهار کرد: «آموزشکده‌های فنی صرفا دوره‌های مقطع کاردانی را برگزار می‌کنند که اگرچه مقطع کاردانی با فلسفه مهارت‌آموزی تاسیس شده بود اما امروز گذراندن آن به‌معنای مهارت‌آموزی نیست؛ این مقطع اساسا برای دیپلمه‌هایی به‌وجود آمد که در نظام قدیم ۱۱ساله آموزش‌وپرورش، امکان تحصیل در دوره کارشناسی‌پیوسته را نداشتند و فقط می‌توانستند در کاردانی درس بخوانند. علاوه‌بر آن، هم‌اکنون افراد تنها برای کوتاه‌شدن مسیر اخذ مدرک خود به آن وارد می‌شوند، نه کسب مهارت.» وی افزود: «بنابراین نیاز به مهارت‌آموزی به‌معنای واقعی خودش بیش‌ازپیش احساس می‌شد، لذا دانشگاه آزاد اسلامی با تلفیق مهارت‌آموزی و کارآفرینی، اقدام به تاسیس دانشکده‌های مهارتی کرد. به‌جای آنکه آموزش را در این دانشکده‌ها روی مهارت‌های سخت فنی متمرکز کنیم، آن را به‌سمت مهارت‌های نرم مانند ایده‌پردازی، ارائه، تفکر خلاق، تیم‌سازی، تست بازار و انواع مهارت‌های کارآفرینی بردیم که جای خالی آن میان دانشجویان رشته‌های مختلف دیده می‌شد.» دهقانی‌اشکذری بیان کرد: «یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌های دانشکده‌های مهارتی جدید با آموزشکده‌های فنی سابق مثل سما، تغییر شکل آموزش دانشگاهی است. در همین زمینه طرح جدیدی به‌نام «مهارت‌یار» را برای اولین‌بار در استان یزد آغاز کرده‌ایم. در این طرح به کمک فعالان حوزه گردشگری و هتل‌داری، اتاق صمت و بازرگانی و همچنین ۷۰صنف که خود نماینده ۵۷هزار کسب‌وکار استان یزد هستند، محل تشکیل کلاس دانشجویان دانشکده‌های مهارتی را به فضای واقعی کار منتقل خواهیم کرد.» به گفته او، درصورت اجرای طرح «مهارت‌یار» که به‌صورت تفاهمنامه با استانداری و سایر دستگاه‌های مربوط در استان نیز درآمده است، شاهد پرورش تکنسین رشته‌های مختلف به‌صورت حرفه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم بود.» عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: «طبق قراردادی که همین امروز با یکی از کارخانه‌های برتر کاشی یزد نهایی شد، تمامی کلاس‌های هفت رشته کاردانی فنی‌ومهندسی در محل همان کارخانه برگزار می‌شود. همچنین از اساتید صنعتی در آموزش دانشگاهی استفاده خواهد شد که علاوه‌بر ایجاد یک تمایز جدی با طرح‌ها و دانشکده‌های فنی مشابه، بازده کار را نیز به‌مراتب افزایش می‌دهد.»
دهقانی‌اشکذری ادامه داد: «همه دانشجویان دوره کاردانی که در کارگاه‌های معین آموزش می‌بینند، مشمول بیمه تامین‌اجتماعی می‌شوند تا علاوه‌بر آنکه دانشجو را در محل کار مشغول کند، سابقه بیمه هم برای آنها لحاظ شود. ضمنا آموزش و اشتغال دوساله دانشجویان در این کارگاه‌ها باعث آشنایی کارفرما با آنها می‌شود که این زمینه اشتغال دائم آنها را هم فراهم می‌کند. کما اینکه امروز درخواست‌های زیادی ازسوی اصناف مختلف برای به‌کارگیری دانشجویان‌مان داریم.» او در پایان تاکید کرد: «طرح «سربازصنعت» که درحال پیگیری آن به کمک سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم، تضمین‌کننده اشتغال پایدار دانشجویان‌مان خواهد بود که در آن، فارغ‌التحصیلان ما می‌توانند در صنایع مربوط به تحصیل خود مشغول‌به‌کار شوند. اگر این طرح به نتیجه نرسد، شاهد گسستگی بین تحصیل و اشتغال افراد خواهیم بود.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار