• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۵-۱۹ - ۰۱:۱۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی

روز پر مدال و رکوردشکن برای ایران

کسب مدال‌های رنگارنگ و همچنین دو رکوردشکنی حاصل کار نمایندگان ایران در رشته‌های مختلف بود.

روز  پر مدال و رکوردشکن برای ایران

در ادامه بازی‌های کشورهای اسلامی نمایندگان ایران در رشته‌های مختلف نتایج درخشانی رقم زدند و ضمن کسب مدال‌های رنگارنگ شاهد دو رکوردشکنی هم بودیم.

 2 طلا و 2 برنز در تکواندو


در ادامه پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و در نخستین روز مسابقات تکواندو، ناهید کیانی و حسین لطفی، نمایندگان تکواندوی کشورمان با برتری در دیدار نهایی به مدال طلا دست یافتند. کیانی در رقابت‌های وزن 53- کیلوگرم بعد از عبور از سد نمایندگان تاجیکستان، عربستان و ازبکستان، در مبارزه پایانی به دیدار اومایما ال‌بوشی از مراکش دارنده رنکینگ 11 جهان رفت و در دو راند متوالی رقیب خود را شکست داد و عنوان قهرمانی و مدال طلا را کسب کرد. بعد از طلای قهرمانی آسیا، این دومین طلای کیانی در دو ماه گذشته است.
لطفی نیز با برتری مقابل رقبای خود از ساحل‌عاج، افغانستان، مالزی و آذربایجان در دیدار نهایی وزن 58- کیلوگرم مردان به مصاف پولاد گورکم از ترکیه رفت و با برتری در دو راند متوالی موفق به کسب دومین طلای تکواندوی ایران در روز نخست شد.
پیش از آنها، مهدی حاج‌موسایی در وزن 54- کیلوگرم و نسترن ولی‌زاده در وزن 57- کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز در مسابقات تکواندوی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شده بودند.

طلا و نقره شنا برای ایران


در ادامه رقابت‌های پاراشنای بازی‌های کشورهای اسلامی در شهر قونیه ترکیه و در فینال ماده 50 متر آزاد، شاهین ایزدیار در رقابت با حریفان خود با زمان 26.07 ثانیه زودتر از رقبا به خط پایان رسید و به مدال طلا دست یافت. در این ماده، سینا ضیغمی‌نژاد با زمان 26.47 ثانیه نقره گرفت و ابوالفضل ظریف، دیگر نماینده ایران در این ماده با رکورد 28.58 ثانیه به مقام چهارم دست یافت.
در ماده 100متر قورباغه نیز سینا ضیغمی‌نژاد با ثبت زمان 1:12.33 مدال طلا را ازآن خود کرد و شاهین ایزدیار با ثبت زمان 1:12.62 به مدال نقره رسید. پیش از این ملی‌پوشان پاراشنای کشورمان موفق به کسب یک مدال طلا و سه نشان نقره و دو مدال برنز شده بودند.

 صدرنشینی تیم دوم والیبال
مسابقات والیبال مردان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از دیروز (سه‌شنبه 18مرداد) در قونیه آغاز شد و تیم ملی (ب) ایران در نخستین مسابقه خود در این رقابت‌ها از ساعت 14 به وقت تهران به مصاف قطر رفت. شاگردان عظیم جزیده در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 15، 26 بر 24 و 25 بر 23 حریف خود را شکست دادند تا با سه امتیاز در صدر جدول گروه دوم این رقابت‌ها قرار گیرند. پوریا یلی پشت‌خط‌‌زن تیم ملی (ب) والیبال ایران عنوان امتیازآورترین بازیکن این مسابقه را با 14 امتیاز به دست آورد. سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ایران و نصرالله سجادی، مشاور رئیس کمیته ازجمله تماشاگران ویژه این دیدار بودند. تیم ملی (ب) والیبال ایران ساعت 11 و 30 دقیقه روز پنجشنبه 20 مرداد در دومین مسابقه خود در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به مصاف پاکستان می‌رود. شهروز همایونفرمنش (کاپیتان)، علی رمضانی، فاضل پژومان، پوریا یلی، بردیا سعادت، آرمان رحمانی، احسان دانش‌دوست، علی حاجی‌پور، اسماعیل مسافر، محراب ملکی‌سرخی، امیرضا سرلک، محمد ولی‌زاده، ابوالفضل قلی‌پور و اسماعیل طالبی‌ ۱۴ بازیکن اعزامی ایران به این مسابقات هستند.
تیم ملی والیبال زنان ایران نیز که برای نخستین‌بار در این بازی‌ها شرکت کرده است، امروز در اولین مسابقه خود به مصاف ازبکستان می‌رود.

 بردهای قاطع در تنیس روی میز
پنجمین روز از بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه با پیروزی تیم‌های ملی تنیس روی میز ایران پیگیری شد. تیم مردان ایران که با ترکیب نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، افشین نوروزی و امیرحسین هدایی راهی این بازی‌ها شده است، در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی مقابل مالدیو با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد و سپس با همین نتیجه از سد تیم بنگلادش گذشت. تیم ملی بانوان ایران هم با ترکیب پریناز حاجیلو، ندا شهسواری، مهشید اشتری و شیما صفایی در هر دو دیدارش در مرحله گروهی پیروز شد و به ترتیب با نتایج مشابه 3 بر صفر مقابل ازبکستان و بنگلادش به برتری دست یافت.
 شکست هندبال بانوان مقابل کامرون
تیم ملی هندبال بانوان ایران در دومین دیدار خود در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به مصاف تیم قدرتمند کامرون رفت و با نتیجه 42 بر 29 تن به شکست داد. ملی‌پوشان ایران که در دیدار نخست خود مقابل افغانستان به پیروزی رسیده بودند، در آخرین دیدار مرحله گروهی باید روز پنجشنبه به مصاف آذربایجان بروند.

 نایب‌قهرمانی فصیحی و ۲ رکوردشکنی


فرزانه فصیحی بانوی دونده سرعت کشورمان در رقابت‌های دوومیدانی همبستگی کشورهای اسلامی در جایگاه دوم ایستاد. فصیحی در ماده ۱۰۰متر با ثبت حدنصاب ۱۱/۱۲ ثانیه ضمن شکست رکورد ایران در جایگاه دوم ایستاد و نایب‌قهرمان شد. این درحالی است که وی بعد از رقابت نیمه‌نهایی و صعود به فینال رقابت‌ها، دچار عارضه تنفسی شد و رسیدگی به وضعیت وی در دستورکار نیروهای امدادی حاضر در محل رقابت‌ها قرار گرفت و توصیه کادر درمان، اعزام فصیحی به مرکز درمانی بود که با مخالفت ملی‌پوش ایرانی مواجه شد. در پی این تقاضا و با تایید پزشک، قرار شد دونده ماده دوی ۱۰۰متر تیم‌ملی زنان ایران با رضایت خود ترخیص شده و در رقابت فینال حضور یابد و بعد از آن روانه مرکز درمانی شود. همچنین حسن تفتیان که در فینال پنجم شد هم توانست رکورد ایران را در دو ۱۰۰ متر ارتقا دهد. ضمن اینکه مهدی پیرجهان، ملی‌پوش دوومیدانی کشورمان با ثبت زمان 49.35 ثانیه، رقابت فینال ماده 400متر با مانع مردان را با رتبه چهارم به پایان برد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک