• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۵-۰۸ - ۰۲:۳۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
انتظاری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: تاج امتحانش را پس داده، فوتبال را به اهلش بدهید

پرسپولیس با همین مهاجم‌ها هم مدعی اصلی است

لغو اردوی ترکیه و نخریدن مهاجم نمره منفی در کارنامه درویش است

این‌که مدیر پرسپولیس نتوانسته برنامه اردوی خارجی را بچیند و خواسته کادرفنی را اجرا کند یک نمره منفی در کارنامه مدیریت او ثبت می‌شود.

پرسپولیس با همین مهاجم‌ها هم مدعی اصلی است

روزبه دلاور، خبرنگار: در فاصله دو هفته به شروع فصل جدید لیگ برتر هنوز تکلیف مهاجم جدید پرسپولیس مشخص نشده است. یکی از نقاط‌ضعف ‌قرمزها در فصل قبل همین خط حمله بود که پیش‌بینی می‌شود در فصل آینده هم گریبانگیر این تیم خواهد بود؛ موضوعی که باعث نگرانی هواداران پرسپولیس شده است. برای بررسی عملکرد نایب‌قهرمان فصل پیش لیگ با سهراب انتظاری یکی از مهاجم‌های اسبق این تیم تماس گرفتیم. گپ‌وگفتی که از پرسپولیس آغاز شد و به اوضاع و احوال تیم ملی رسید. در ادامه ماحصل صحبت‌های پیشکسوت مازندرانی پرسپولیس با «فرهیختگان» را می‌خوانید.

زمان زیادی به شروع لیگ ‌نمانده اما پرسپولیس هنوز مهاجم جدید جذب نکرده است، نظر شما چیست؟
این‌که ‌بگویم پرسپولیس مهاجم ندارد، صحیح نیست. عبدی و پاکدل مهاجم‌های خوبی هستند. شاید هر تیمی در لیگ آرزوی جذب این دو بازیکن را داشته باشد ضمن اینکه در نیم‌فصل دوم هم‌ عیسی آل‌کثیر به این ‌دو نفر اضافه ‌خواهد شد.

به نظر شما حضور همین 2 مهاجم برای خط حمله پرسپولیس کافی است؟‌
نه. برای اینکه کیفیت کار این دو بازیکن‌ هم به چشم بیاید و انگیزه آنها هم بیشتر شود و همچنین وضعیت کل تیم بهتر شود به نظرم یک مهاجم ششدانگ ‌باید بگیرند. باید درنظر داشت که پرسپولیس همیشه تیم بزرگی است و هوادارانش فقط از این تیم قهرمانی می‌خواهند.

از نظر شما با جذب یک‌ مهاجم دیگر پرونده نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس بسته می‌شود؟
یک مهاجم تمام‌کننده و باتجربه و همچنین یک مدافع چپ باتجربه باید جذب شود، پرسپولیس با جدایی شجاعی و آقایی در سمت چپ خط دفاع کمبود مهره دارد.

اردوی خارجی پرسپولیس لغو‌ شد، اتفاقی که باعث نارضایتی کادرفنی و ناراحتی هواداران این تیم شد. نظر شما در این‌باره چیست؟
از آن اتفاقاتی است که فقط در فوتبال ایران می‌افتد! چطور اکثر تیم‌های لیگ‌برتری به اردوی خارجی رفتند اما پرسپولیس نتوانست برود؟ همه تیم‌ها فصل سختی پیش‌رو دارند و برای آماده‌سازی و تمرینات بهتر به اردوی خارجی می‌روند، چون امکانات رفاهی و کمپ‌های خوبی در خارج از ایران وجود دارد ضمن اینکه اردوی خارجی رفاقت‌ها را بین اعضای تیم بیشتر می‌کند. به نظر من نداشتن اردوی خوب در روند آماده‌سازی پرسپولیسی‌ها تاثیر می‌گذارد.

یعنی برگزاری اردوی خارجی تا این‌ حد تاثیرگذار است؟
بله. در اردوی خارجی زمان غذا و استراحت بازیکنان هم تحت کنترل کادرفنی است و این مسائل در روند آماده‌سازی تیم‌ها تاثیر می‌گذارد. حالا اینکه چرا نگذاشتند پرسپولیس به اردو برود از آن اتفاقاتی است که فقط در فوتبال ما پیش می‌آید‌.

یعنی نگذاشتند پرسپولیس به اردوی خارجی برود؟
قطعا این اتفاق افتاده است. بعید می‌دانم‌ کادرفنی نخواسته باشد، که قطعا درخواست اردوی خارجی هم داشتند پس چرا تیم‌های دیگر رفتند اما پرسپولیس نرفته ؟ وقتی کمپ در ایران نیست که استراحت و تغذیه تیمی کنترل شود، اردوی خارجی لازم بود. متاسفم این اتفاق برای پرسپولیس نیفتاد.

در عدم برگزاری اردوی خارجی و جذب نشدن مهاجم‌، مدیران پرسپولیس مقصر نیستند؟
پرسپولیس در شروع نقل‌وانتقالات خوب کار کرد و بازیکنان باکیفیتی جذب شدند اما به‌یکباره این روند خوب متوقف شد. در بعضی خطوط تیم به‌خوبی ترمیم شد اما در خط حمله نه. پرسپولیس سال قبل از خط حمله ضربه خورد. تیم بزرگ بازیکن بزرگ می‌خواهد، پرسپولیس مهاجم بزرگ خارجی می‌خواهد. تعجب می‌کنم چرا نوبت پرسپولیس می‌شود همه‌چیز قحطی می‌شود. تیم‌های دیگر مهاجم ‌خارجی بزرگ می‌گیرند اما پرسپولیس نمی‌تواند.
همه تیم‌ها هزینه می‌کنند. این‌که مدیر پرسپولیس نتوانسته برنامه اردوی خارجی را بچیند و خواسته کادرفنی را اجرا کند یک نمره منفی در کارنامه مدیریت او ثبت می‌شود. آقای درویش! بیایید و جواب هواداران را بدهید؟ به مردم بگویید علت چیست؟ مگر هواداران پرسپولیس خواسته غیرمعقولی دارند؟ علتش را بگویید. همه مردم فوتبال را می‌فهمند. اگر اردو لغو شده دلیلش را به مردم بگویید، مساله فنی نیست اینکه بگویند پرسپولیس به این بزرگی پول اردو نداشته هم غیرقابل‌قبول است. حتما مساله‌ای وجود دارد.

چه مساله‌ای؟
دلیل را درویش بگوید. پرسپولیس توفانی در نقل‌و‌انتقالات شروع کرد و هوادارانش خوشحال بودند ‌اما چه شد ‌که این روند مدت‌هاست متوقف شده؟‌ پرسپولیس بیش از یک‌ ماه دنبال یک مهاجم بود. چطور نتوانستند او را جذب کنند؟ یا روابط درویش ضعیف بوده یا نخواسته این بازیکن را بیاورد. حرفم این است کار را به اما و اگر نسپارید.

با این وضعیت، پرسپولیس کار سختی برای قهرمانی دارد؟
با همین مهاجمان هم پرسپولیس مدعی اول قهرمانی است، شک هم نکنید. اما باز هم برای آسودگی‌خاطر مربی لازم است مهاجم جدید جذب شود، چون در طول فصل مصدومیت و محرومیت ممکن است پیش بیاید.

دیگر مدعیان در فصل آینده را کدام تیم‌ها می‌دانید؟
سپاهان به خوبی یارگیری کرده و تراکتور هم به‌تازگی چند بازیکن خوب گرفته دقیقا مثل فولاد و گل‌گهر. استقلال هم همیشه جزء مدعیان است. همه تیم‌ها خوب خرج کردند. اما چند تیم به لحاظ هوادار و شخصیت قهرمانی مدعی کسب این عنوان هستند.

البته طبق صحبت‌های سهیل مهدی ممکن استAFC مجوز لیگ را باطل کند!
اتفاقی عجیب نیست. فوتبال ما فقط در اسم حرفه‌ای است. فولاد و سپاهان را فاکتور بگیریم بقیه تیم‌ها مثل پرسپولیس و استقلال هنوز زمین تمرین ندارند. این دو تیم بزرگ کمپ ‌ندارند. وقتی فصل پیش این دو تیم را از لیگ قهرمانان کنار گذاشتند، پیگیر بهبود وضعیت نشدیم. طبیعتا سهیل مهدی هم یک ایرانی است و از روی دلسوزی هشدار می‌دهد. ورزشگاه آزادی را از سرخابی‌ها بگیرید هنوز یک استادیوم‌ برای برگزاری بازی ندارند.

تاج و بقیه کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال می‌توانند فوتبال ما را از این وضعیت نجات دهند؟
تاج کارنامه‌اش مشخص است و در دوره ریاست ایشان نزدیک بود حذف شویم. سوالم این است چرا او رفت که حالا برگردد؟ در فوتبال ما افراد تحصیلکرده و کاردرست مثل دایی و مهدوی‌کیا و علی کریمی و هاشمیان هستند. فوتبال را باید به دست فوتبالی‌ها داد، حیف است از این افراد استفاده نشود. ما اسطوره‌هایمان را نباید از دست بدهیم. ‌اینها افتخار فوتبال ما هستند. امیدوارم هرکسی انتخاب می‌شود بتواند فوتبال ما را احیا کند‌.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار