• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۵-۰۵ - ۰۱:۵۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
حسین طیبی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: برایم مهم بود که همچنان در لیگ اروپا بازی کنم

پالما را از بین 6 پیشنهاد اسپانیایی انتخاب کردم

خوشحالم که هواداران و باشگاه بنفیکا از من راضی بودند

حدود 6 پیشنهاد از تیم‌های مختلف اسپانیایی داشتم و برای من بازی در لیگ اروپا خیلی مهم بود، از این رو به پالما آمدم.

پالما را از بین 6 پیشنهاد اسپانیایی انتخاب کردم

نسیم شیرازی، خبرنگار: کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران که این روزها در تدارک رفتن به باشگاه پالمای اسپانیاست، حسابی سرش شلوغ کارهایش است و خودش را برای چالش جدیدی که با آغوش باز انتخابش کرده است، آماده می‌کند. او انگار مارکوپولوی فوتسال است و مقصدش هم تمام باشگاه‌های اسم و رسم‌داری است که در لیگ اروپا بازی می‌کنند، این وجه تمایز تیم‌های انتخابی‌اش است و مسیرش پله‌‌پله پیشرفت تا رسیدن به لالیگا را نشان می‌دهد، آن هم فقط طی چند سال. چندسالی که برای هواداران فوتسال و شخص حسین طیبی با خوشحالی و به‌راحتی گذشت ولی آنچه خودش پشت‌سر گذاشت چالش‌های سختی بود که با لبخند همیشگی به استقبالش رفت تا امروز خود را در تیم نایب‌قهرمان لالیگا ببیند و یک گام دیگر به‌سمت اهدافش بردارد. حسین طیبی عزمش را جزم کرده تا از پس این چالش هم با درخشش بربیاید و تا بتواند جواب زحمت‌های خود و حمایت مردم را به شایستگی آنچه در وجودش است، بدهد. او که به جز فوتسال، اخلاق مثال‌زدنی هم دارد با وجود روزهای شلوغش پاسخگوی سوالات «فرهیختگان» شد تا مخاطبان فوتسال در جریان آخرین احوال کاپیتان بنام فوتسال ایران قرار بگیرند. در ادامه گفت‌وگوی «فرهیختگان» با طیبی را می‌خوانید.

از بنفیکا به پالما، برایت مصداق رفتن روی پله‌های رسیدن به هدف است، ابتدا از آخرین روزهای بنفیکا و خداحافظی با هواداران در این کشور بگو، بازیکن محبوبی بین طرفداران این تیم بودی.
دوست داشتم یک تجربه و چالش جدید انجام دهم و این اتفاق افتاد. دو سال خیلی خوب در بنفیکا داشتم و اتفاق‌های خیلی خوبی برایم افتاد. خیلی چیزها به من یاد داد. خیلی اتفاق‌هایی را که تا حالا تجربه نکرده بودم، تجربه کردم و دو سال خیلی خوب و فوق‌العاده‌ای را از نظر خود گذراندم ولی تصمیم گرفتم به اسپانیا بروم که البته این اتفاق دیر یا زود می‌افتاد و فکر کردم الان بهترین موقع است. هواداران و باشگاه بنفیکا به من لطف داشتند. معتقدم وقتی می‌خواهی از یک باشگاه به باشگاه دیگر بروی بهترین حالت این است که از بازیکن راضی باشند و این اتفاق خوب برای من افتاد. فکر می‌کنم لطف و محبت‌شان را به من نشان دادند و من هم هر کاری انجام دادم وظیفه‌ام بود. خیلی شرایط ایده‌آلی داشتم و برای باشگاه بنفیکا برای ادامه راه آرزوی موفقیت دارم.

پیشنهاد پالما چه زمانی رسید؟
واقعیتش را به شما می‌گویم که از اوایل فصل تصمیمم را برای بازی در اسپانیا گرفته و به همین منظور هم با مدیربرنامه‌هایم صحبت کرده بودم. اگر اشتباه نکنم حدود 6 پیشنهاد از تیم‌های مختلف اسپانیایی داشتم که به آنها فکر می‌کردم. هیچ عجله‌ای هم برایش نداشتم چون تصمیمم را برای بازی در اسپانیا گرفته بودم. با مشورت‌هایی که با مدیربرنامه‌هایم داشتم، پیشنهادهایی که می‌رسید و اتفاق‌هایی که درلحظه می‌افتاد من انتخابی کردم که به اهداف فوتسالی‌ام نزدیک‌تر باشد. پالما شرایطش خیلی خوب بود، به لیگ اروپا آمد. برای من بازی در لیگ اروپا خیلی مهم بود، چون تجربه بازی در لیگ اروپا را با نماینده پرتغال و قزاقستان داشتم و برایم حضور با اسپانیا هم جالب، هیجان‌انگیز و جذاب بود که بالاخره تصمیمم انتخاب پالما شد و فکر می‌کنم اتفاق خوبی هم بوده باشد؛ تمام تلاشم را برای رقم زدن اتفاق‌های خوب برای خود و نماینده شایسته بودن برای ایران انجام خواهم داد.

از آنجا که در پرتغال جا افتاده بودی برای این قرارداد دچار تردید هم شدی یا بدون تردید از چالش جدید استقبال کردی؟
آدمی هستم که دوست دارم خود را در چالش‌ها و سختی‌های جدید قرار دهم؛ چراکه معتقدم باعث پیشرفت می‌شود. وقتی در فضای جدید قرار می‌گیری باید از صفر در یک فرهنگ، کشور و تیم جدید شروع کنی و طبیعی است کار سخت می‌شود، چون باید حتی برای یادگیری فرهنگ و زبان آن کشور و مهم‌تر از همه فوتبالش بیشترین تلاشت را انجام دهی و من اصولا آدمی هستم که خود را همیشه در سختی قرار می‌دهم تا اتفاق‌های خوب برایم بیفتد. در این چند سال همیشه همین‌گونه بوده و کلی اتفاق درجه یک برایم رقم خورده که بابتش خدا را شکر می‌کنم.

پالما رده دومی در لالیگا، درخشش حسین طیبی را بیشتر به رخ فوتسال جهان خواهد کشید؟
به‌طورکلی لالیگا متفاوت‌تر از لیگ‌های دیگر است؛ چراکه 8 تیم شاید هم بیشتر برای قهرمانی می‌روند. به عقب برگردید و لالیگا را ببینید، «اینترمویستار» که یکی از بهترین و پرافتخارترین تیم‌های دنیاست سال گذشته به فینال نیامد و سهمیه لیگ اروپا را نگرفت، همین‌طور تیم‌هایی مانند لوانته، ال‌پوزو موریکا که سال‌های قبل قهرمان شدند امسال اصلا به مرحله پایانی نمی‌رسند و پالما فینال بازی می‌کند، یا تیمی از یک دسته پایین‌تر می‌آید و قهرمان جام‌حذفی اسپانیا می‌شود و به همین خاطر کیفیت لیگ اسپانیا بسیار بالاست و همه تیم‌ها شرایط خیلی خوب دارند و برای قهرمانی می‌آیند؛ این‌گونه نیست که تیم اول با تیم هشتم بازی کند، بگوییم تیم اول می‌برد، رقابت‌ها بسیار سخت و نزدیک است که فکر می‌کنم همین هم لیگ اسپانیا را جذاب و تبدیل به بهترین لیگ دنیا کرده است. بازی‌ها این‌قدر به هم نزدیک است و نمی‌توانی تشخیص دهی که چند تیم برای قهرمانی می‌آیند و همین خیلی خوب و هیجان‌انگیز است.

رکورد مجازی باشگاه پالما را هم جابه‌جا کردی و هوادارانت این‌گونه حمایت‌شان را از کاپیتان تیم ملی نشان دادند، از احساست برای این همراهی بگو.
 این‌که رکورد مجازی باشگاه پالما را شکستیم، لطف هواداران و مردم است. همیشه با تمام وجود از مردم تشکر کردم. این لطف و محبت در این چندسالی که در اروپا فوتسال بازی می‌کنم، بوده و همیشه ممنونم و بدانند با تمام وجود تلاش می‌کنم نماینده خوب و شایسته‌ای برای ایران چه داخل و چه بیرون زمین باشم و جز اینکه با تمام وجود از آنها تشکر کنم، نمی‌توانم چیز دیگری بگویم. این لطف و محبت‌شان همان‌طور که گفتم چندسال است همراه من است و امیدوارم بتوانم همیشه شادشان کنم.

قرار بود امسال مسلم اولادقباد هم در تیم پالما همراهی‌ات کند ولی مشکلات سربازی‌اش مانع شد و درظاهر پالما هم خسارت می‌خواهد، در جریان شرایط مسلم اولادقباد هستی؟
تا آنجا که می‌دانم شرایط مسلم خداراشکر خوب است و به تیم اضافه می‌شود. به امید خدا بتوانیم با هم در پالما اتفاق‌های خوبی را رقم بزنیم.

حرف پایانی؟
ممنونم از روزنامه «فرهیختگان» و امیدوارم اتفاق‌های خوب و درجه یک برای فوتسال‌مان بیفتد. امیدوارم همه رسانه‌ها و پیشکسوتان عزیز از تیم ملی فوتسال‌مان حمایت کنند چون تیم ملی ما خیلی روزهای سختی را درپیش دارد و امیدوارم بتوانیم همگی باعث سربلندی کشورمان شویم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار