دغدغه نایب‌رئیس AFC خدمت است یا ریاست؟
تاج در انتهای برنامه با صحبت‌هایی که کمتر از سوی کاندیداهای ایرانی برای تصدی پست‌های مختلف شنیده می‌شود با سعی برای رفع نگرانی علاقه‌مندان فوتبال از شک و تردیدش بابت توانایی رفع مشکلات صحبت کرد.
  • ۱۴۰۱-۰۵-۰۵ - ۰۱:۴۰
  • 00
دغدغه نایب‌رئیس AFC خدمت است یا ریاست؟
گروکشی به سبک تاج
گروکشی به سبک تاج

امید نظری‌گوهر، خبرنگار: برنامه دوشنبه‌شب فوتبال برتر بار دیگر به هواداران این رشته جذاب اثبات کرد تغییر اوضاع فوتبال ایران با انتخاب یکی از 6 کاندیدای موجود در انتخابات 8 شهریور امری محال و نشدنی است. فارغ از بررسی صحبت‌های مطرح‌شده 3 فرد حاضر در برنامه و 2 مهمان تلفنی، رویکردهای اصلی‌ترین شانس تصاحب صندلی ساختمان خیابان شیخ‌بهایی شمالی تضاد بسیاری با منطق و درک مخاطب داشت. مهدی تاج 63 ساله که 8 دی‌ماه 1398 به‌دلیل مشکلات قلبی از سمت ریاست فدراسیون فوتبال استعفا داد این روزها بسیار علاقه‌مند‌ است نقش منجی فوتبال ایران را ایفا کند. او در صحبت‌هایش با بازگو کردن یک‌سری نکات در مورد وضعیت فوتبال ایران همچون تعلیق فوتبال ایران، مشکلات استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، مشکلات اساسنامه، ورود بانوان به ورزشگاه و دیگر تهدیدات پیش روی فوتبال که با هدف ایجاد فضای مخاطب‌هراسانه مطرح شد. ابتدا سعی کرد علاقه‌مندان فوتبال را به شوک و نگرانی فرو ببرد و سپس در انتهای برنامه با صحبت‌هایی که کمتر از سوی کاندیداهای ایرانی برای تصدی پست‌های مختلف شنیده می‌شود با سعی برای رفع نگرانی علاقه‌مندان فوتبال از شک و تردیدش بابت توانایی رفع مشکلات صحبت کرد تا جنس گفته‌ها و استراتژی‌های قبل و بعد انتخاباتی‌اش با دیگران متفاوت باشد. این فرد حاضر در انتخابات فدراسیون درطول برنامه از کارنامه مدیریتی‌اش دفاع کرد و در انتهای برنامه برای ایجاد مقبولیت نسبت به واکنش‌هایش به انتقادهای سال‌های گذشته اعلام پشیمانی کرد تا شاید از انبوه واقعیت‌هایی که مخاطبان بعد از حضورش در انتخابات مطرح کردند، کاسته شود اما تمام این گفته‌های نخ‌نماشده برای اثبات تفاوت‌های انتخاب تاج با دیگران گفته شد که در واقعیت با راهبرد مرد 63 ساله متفاوت است. تاج از علم و دانایی نسبت به مسائل مختلف صحبت کرد که پیش از این در روزهای حضورش روی صندلی ریاست فوتبال داعیه آن را داشت اما طبق شواهد و قرائن این دانسته‌ها در سالیان گذشته نتوانسته است گره‌ای از مشکلات بیرون و درون مستطیل سبز بگشاید و حتی می‌توان با اطمینان اعلام کرد ریاست مدیر اصفهانی فوتبال ایران به دشواری‌های این رشته جذاب افزوده است.

آیا هدف تاج خدمت است؟
سلسله صحبت‌های مطرح‌شده از سوی خالق پرونده ویلموتس شاید از نظر این مدیر موردقبول باشد و راه او را بابت ریاست دوباره هموار کند اما نمی‌تواند پاسخگوی ابهامات مخاطبانی باشد که به‌لطف افراد صاحب‌منصب چندین سال اخیر فوتبال ایران درک و منطق‌شان فریب صحبت‌های مهدی تاج را نمی‌خورد؛ بعد از اتمام برنامه فوتبال برتر دنبال‌کنندگان مسائل و مشکلات فوتبال علاقه داشتند از مهدی تاج یک سوال مهم و کلیدی بپرسند که آیا او دغدغه‌اش خدمت است یا ریاست؟ او در سال‌های اخیر به‌لطف حضور در فدراسیون فوتبال موفق شده در کنفدراسیون فوتبال آسیا متصدی پست نایب‌رئیسی AFC و عضو کمیته اضطرار این کنفدراسیون شود که قطعا اگر تاج علاقه‌ای بابت رفع مشکلات فوتبال ایران داشت به‌راحتی می‌توانست به پشتوانه جایگاه مهمش در بالاترین نهاد فوتبالی قاره آسیا بسیاری از مشکلات فوتبال ایران در مسائل بین‌الملل را حل کند اما او در برنامه دوشنبه سعی کرد با فریب مخاطب تنها راه نجات فوتبال ایران را در انتخابش به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران اعلام کند و منکر توانایی‌ها و قدرت اجرایی‌اش در  AFCشود که نمونه بارز فریب مخاطب و مواجه کردن شنونده با معلومات غلط است. آفریننده پرونده شستا در صحبت‌هایش درخواست کمک از نهادهای مختلف و 5 کاندیدای حاضر در انتخابات در راستای حل مشکلات فوتبال را مطرح کند، منتها نتوانست مستمع را قانع کند که چرا در روزهای فروریختن مشکلات بر سر فدراسیون تحت‌هدایت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم همواره در سایه قرار داشت تا طبق نشانه‌ها همین مسائل تلخ شرایط برکناری عزیزی‌خادم و حضور دوباره تاج این مرتبه به‌عنوان نجات‌دهنده را فراهم کند. صحبت‌های مهدی تاج به‌طورقطع نتوانست قسمتی از انبوه ابهامات را رفع کند و قطعا اگر مشاوران این مدیر ناموفق صحبت‌های او را بررسی و آنالیز کنند بابت رویکردهای اشتباه تاج به وی هشدار خواهند داد تا دیگر به ابهامات فوتبال دوستان نیفزاید.

 ضعف رقبا و مجمع لابی‌باز
این اما تنها اتفاق ناامیدکننده از مناظره دوشنبه‌شب نبود. نگاهی به صحبت‌های رقبای تاج نشان می‌دهد رئیس ناکام اسبق کار چندان سختی برای بازگشت به صندلی مدیریت ندارد؛ چراکه ظاهرا خبری از رقیب گردن‌کلفت نیست. البته مشکل اصلی آنجاست که معمولا با لابی می‌توان رای مجمع را به‌دست آورد و انتخاب رئیس و اعضای هیات‌رئیسه چندان بر پایه کارآیی و تخصص افراد نیست و به همین دلیل هم خیلی از افرادی که می‌توانند گرهی از کار فوتبال باز کنند، ترجیح می‌دهند پا پیش نگذارند و در چنین فضایی است که مدیرانی نه‌چندان موفق مثل کفاشیان، تاج، عزیزی‌خادم، بهاروند، ماجدی، سراجی، اصولی و... در رأس کار قرار می‌گیرند.

مطالب پیشنهادی
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰