• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۵-۰۲ - ۰۲:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مذاکره پنهانی قرمزها با دو خارجی، تمدید با عیسی بعد از مصدومیت

نه دوباره یحیی به دیاباته

دستیار برزیلی در مسیر تهران و پرونده انتقال کاسیانو درحال نهایی شدن

گل‌محمدی به‌دلیل کند بودن و مصدومیت زیاددیاباته تمایلی به جذب این بازیکن ندارد.

نه دوباره یحیی به دیاباته

اردلان بزرگ‌نیا، خبرنگار: دیر استارت زدن استقلال در نقل‌وانتقالات و سرعت این باشگاه در معرفی سرمربی تیم و انتخاب نفرات جدید و حضورش در اردوی ترکیه حسابی هواداران پرسپولیس را نسبت به عملکرد مدیرعامل این باشگاه بدبین کرده است. با اینکه رضا درویش، مدیرعامل باشگاه سرخ پایتخت در نقل‌وانتقالات سریع عمل کرد و با جذب بازیکنان مطرحی همچون علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، گئورگی گولسیانی، سعید صادقی و محمدمهدی احمدی حسابی هواداران این تیم را به ‌وجد آورد اما عدم موفقیتش در جذب بازیکنانی نظیر سجاد شهباززاده، گادوین منشا، محمد خدابنده‌لو، امیر شهیم، شهاب زاهدی و کریم انصاری‌فرد و البته بلاتکلیف ماندن جذب کاسیانو و برگزار نشدن اردوی خارجی پرسپولیس باعث ناراحتی شدید هواداران این تیم شده و این روزها شاهد واکنش‌های تندی از سوی هواداران تیم علیه مدیریت باشگاه پرسپولیس هستیم. با وجود این خبرهای رسیده حاکی از تلاش باشگاه پرسپولیس برای بستن پرونده نقل‌وانتقالات این باشگاه است. آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش «فرهیختگان» از آخرین تلاش‌های باشگاه پرسپولیس برای جذب نفرات موردنظر است. ضمن اینکه نگاهی هم انداخته‌ایم به وضعیت نفرات موجود و مسائل مالی پیش روی این باشگاه.

 تکلیف کاسیانو تا دو روز دیگر مشخص می‌شود
از باشگاه پرسپولیس خبر رسید که پرونده پزشکی کاسیانو به‌دست پرسپولیسی‌ها رسیده و مشخص‌شده این بازیکن نهایتا 3 تا 4 هفته ابتدایی لیگ قادر به‌ همراهی پرسپولیس نخواهد بود. شنیدیم موضوع با یحیی گل‌محمدی در میان گذاشته شده و او خواستار جذب این بازیکن شده است. باشگاه پرسپولیس می‌گوید همه اقدامات لازم برای انتقال این بازیکن صورت گرفته و ظرف امروز و فردا نیز مقدمات سفرش به ایران فراهم می‌شود تا قرارداد این مهاجم برزیلی از تیم ویزلا پرتغال به پرسپولیس قطعی شده و این بازیکن در فصل جدی سرخپوشان را در لیگ 1401 همراهی کند. به‌نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها بالاخره توانسته‌اند این بازیکن را با شرایط موردنظر خود (با توجه به مصدوم شدنش) جذب کنند و مشکل سنگ‌اندازی ایجنت‌ها هم در این پرونده حل شده است.

 دستیار برزیلی یحیی قطعی شد
بعد از اینکه مذاکرات پرسپولیس با چند گزینه خارجی جهت همکاری با یحیی گل‌محمدی به نتیجه نرسید، این بار با یک مربی برزیلی به نام  اوسمار لوس ویرا به توافق رسیده‌ و قرار است این مربی به‌زودی به ایران سفر کند. این مربی 47 ساله که سابقه کار در تیم‌های برزیلی فعال در لیگ A و B برزیل و مربیگری در رده پایه‌های برزیل را داشته با پرسپولیس توافق کرده و باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه و پیش‌قرارداد در روز پنجشنبه رسما اقدامات لازم برای عقد قرارداد و سفر این مربی به ایران را انجام داده است. پیش از این یک مربی انگلیسی مدنظر یحیی گل‌محمدی بود که این مربی از باشگاه پرسپولیس عذرخواهی کرد و گفت امکان سفر به ایران را ندارد. پیش از آن هم یک مربی فرانسوی موردنظر بود که البته بعدا یحیی از باشگاه خواست مذاکرات را با او ادامه ندهند.

 مذاکره پنهانی پرسپولیس با دو مهاجم دیگر
با اینکه گفته می‌شود پرونده جذب بازیکن مهاجم با حضور کاسیانو برای پرسپولیس بسته می‌شود اما دیروز از باشگاه پرسپولیس خبر رسید که مشغول مذاکره با دو مهاجم خارجی دیگر هستند. باشگاه پرسپولیس از ذکر مشخصات این دو بازیکن خودداری می‌کند تا مشکلی در راه جذب یکی از این دو بازیکن به‌وجود نیاید. پرسپولیسی‌ها پیش از این غیر از کاسیانو با 7 مهاجم خارجی دیگر وارد مذاکره شدند که دو برزیلی رقم بالای 3 و 2 میلیون دلار را طلب کردند و 5 نفر هم پاسخی به درخواست باشگاه پرسپولیس ندادند! حالا گفته می‌شود روند مذاکرات با این دو مهاجم خوب است تا ببینیم درنهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد.

 یحیی باز هم دیاباته را رد کرد
این بار چندمی است که شیخ دیاباته مهاجم سابق استقلال و الغرافه قطر را به یحیی گل‌محمدی معرفی می‌کنند و این مربی به‌دلیل کند بودن و مصدومیت زیاد این بازیکن این پیشنهاد را نمی‌پذیرد و آن را رد می‌کند. شنیدیم باز هم به یحیی اعلام کرده‌اند که این بازیکن شرایط خوبی دارد و هنوز خوب گل می‌زند اما باز هم یحیی اعلام کرده که تمایلی به جذب این بازیکن ندارد.

 آل‌کثیر به‌محض بهبودی تمدید می‌کند
از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد به‌محض رفع کامل مصدومیت عیسی آل‌کثیر با این بازیکن خوزستانی تمدید قرارداد خواهد شد. این بازیکن فصل قبل دچار مصدومیت شد و اگر زودتر تن به جراحی می‌داد حالا بهبودی‌اش کامل شده بود و نامش در لیست نفرات تیم در فصل 1401 قرار می‌گرفت. حالا باشگاه منتظر است این بازیکن کاملا بهبود پیدا کند و قرار است بعد از بهبودی کامل قراردادش را تمدید کند.

 ماندن تمیروف هنوز قطعی نیست
با وجود اینکه گفته شد شهرزاد تمیروف، مهاجم ازبکستانی پرسپولیس این فصل با باشگاه سرخ پایتخت ادامه همکاری می‌دهد اما باشگاه پرسپولیس تاکید دارد که هنوز این موضوع قطعی نیست و همه‌چیز به جذب گزینه‌های موردنظر گل‌محمدی بستگی دارد. اگر کار انتقال کاسیانو و یک مهاجم مدنظر دیگر قطعی شود، تمیروف از جمع سرخ‌ها جدا خواهد شد.

 وضعیت لیست بازیکنان پرسپولیس 1401 تا امروز
تا اینجای کار نام این نفرات به لیست پرسپولیس اضافه ‌شده است؛ درون دروازه علیرضا بیرانوند، احمد گوهری و امیررضا رفیعی قرار خواهند گرفت. مدافعان میانی این تیم علی نعمتی، مرتضی پورعلی‌گنجی، فرشاد فرجی و گئورگی گولسیانی هستند. ابوالفضل سلیمانی و وحدت هنانوف دو بازیکن دو پستی هستند که در پست‌های مدافع میانی و هافبک دفاعی توانایی بازی کردن را دارند. دانیال اسماعیلی‌فر و سیامک نعمتی دو مدافع راست این تیم هستند و محمدمهدی احمدی و علی جودکی در دفاع چپ توپ می‌زنند. میلاد سرلک و کمال کامیابی‌نیا نیز دو هافبک دفاعی تخصصی تیم هستند. امید عالیشاه وینگر راست، سروش رفیعی پلی‌میکر، مهدی ترابی وینگر چپ، وحید امیری مهاجم وینگر چپ و راست و حتی دفاع چپ، سعید صادقی وینگر چپ، محمد عمری وینگر راست و مهاجم، علیرضا خدایی وینگر و دفاع راست پرسپولیس در این فصل هستند.
در خط حمله این تیم درحال‌حاضر نام مهدی عبدی، حامد پاکدل، علیرضا خدادادی و امیر فهمی دیده می‌شود و هنوز تکلیف شیرزاد تمیروف، عیسی آل‌کثیر و کاسیانو دیاز مشخص نشده است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک