• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۴-۲۸ - ۰۴:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نگاهی به عملکرد گزینه خارجی تراکتور که کارنامه خوبی دارد

قهرمانی در اسلوونی، گلزنی در لیگ کنفرانس اروپا

آلوز در رقابت‌های این فصل لیگ قزاقستان که در جریان است تا پایان هفته شانزدهم با 7 پاس‌گل عملکرد بسیار خوبی در تیمش داشت.

قهرمانی در اسلوونی، گلزنی در لیگ کنفرانس اروپا

تراکتور تبریز که شروع خوبی در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی نداشت و همین موضوع اعتراضات هواداران این تیم را نیز به دنبال داشت در روزهای اخیر از چند خرید جدید خود رونمایی کرد تا حالا هواداران تیم تبریزی کمی به آینده باشگاه امیدوارتر شوند. تراکتور که فصل پیش حتی خطر سقوط به دسته پایین را نیز حس می‌کرد و درنهایت نیز رتبه سیزدهم جدول را به دست آورد امسال تلاش دارد تا با ایجاد تغییراتی در کادرفنی و همچنین بازیکنان خود تیمی مدعی را روانه مسابقات کند. حضور قربان بردیف روس در راس کادرفنی این تیم نوید روزهای خوبی را برای تی‌تی‌ها می‌دهد و حالا آنها بعد از نخستین خرید خارجی خود یعنی صفا هادی عراقی به سراغ بازیکنی از پرتغال رفته‌اند تا با اضافه شدن او در میانه زمین وضعیت بهتری پیدا کنند.
ریکاردو آلوز، هافبک 29 ساله‌ای که در تیم‌ملی زیر 20 ساله‌های کشورش نیز سابقه بازی دارد با تبریزی‌ها به توافق رسیده و به نوشته رسانه‌ها کار انتقالش مراحل پایانی را می‌گذراند. آلوز فصل قبل در تیم غیرت قزاقستان بازی می‌کرد و درحالی که ارزش او در سایت ترانسفرمارکت 800 هزار یورو برآورد شده است اما همین سایت رقم انتقالش به باشگاه ایرانی را 200 هزار یورو اعلام کرده است.
آلوز که در تیم‌های پایه لوروسا فوتبال را آغاز کرده است در ادامه در تیم‌های زیر 15 سال پورتو و بواویشتا بازی کرد و سپس در تیم‌های زیر 17 سال پادرونسه و پورتو هم حضور داشت تا اینکه به تیم زیر 19 سال پورتو هم رسید و در آنجا هم موفق شد بازی کند اما در سال 2012 برای بستن نخستین قرارداد حرفه‌ای خود با تیم بلننسه که در آن زمان در دسته دو پرتغال حضور داشت به توافق رسید و به این تیم پیوست. آلوز در آن فصل 13 بازی برای تیمش انجام داد و یک گل هم زد تا در صعود تیمش به لیگ برتر پرتغال تاثیرگذار باشد اما در انتهای فصل دوباره به دسته دوم برگشت؛ چراکه به تیم پورتیموننزه قرض داده شد. در این تیم هم در 15 بازی یک گل زد اما درنهایت با پایان قراردادش با بلننسه به‌عنوان بازیکن آزاد تا نیم‌فصل بدون تیم ماند تا اینکه راهی رومانی شد تا برای راپید بخارست بازی کند. 7 بازی و تنها یک پاس‌گل حاصل عملکرد او در این تیم بود و در انتهای فصل از راپید هم جدا شد تا این‌بار چالشی جدید را در لیگ اسلوونی آغاز کند و به تیم الیمپیا این کشور پیوست که طولانی‌ترین دوران حضورش در یک تیم تا به امروز محسوب می‌شود.
آلوز سه فصل در این تیم به میدان رفت که حاصل آن 88 بازی، 16 گل و 10 پاس‌گل بود تا عملکردی قابل قبول به‌عنوان یک هافبک میانی از خود به جای بگذارد. او همچنین به همراه الیمپیا دو بار در سال‌های 2016 و 2018 قهرمان لیگ اسلوونی شد و در سال 2018 جام حذفی این کشور را نیز فتح کرد. با این حال در انتهای فصل از این تیم جدا شد و به لیگ برتر روسیه رفت تا برای تیم اورنبرگ که تازه به این مسابقات صعود کرده بود ملحق شود. در نخستین فصل حضورش در این تیم 3 گل زد و تیم به زحمت از سقوط نجات پیدا کرد اما در فصل دوم با وجود 3 گل و 4 پاس‌گل این هافبک پرتغالی، اورنبرگ به دسته دو سقوط کرد و اگر چه یک نیم‌فصل هم در این دسته برای تیمش بازی کرد اما در نیم‌فصل دوم راهی سووتوف در همین دسته شد و البته در پایان فصل قهرمان این مسابقات هم شد اما ترجیح داد به جای ماندن در این تیم به تیم غیرت قزاقستان برود.
او از ابتدای فصل پیش برای این تیم بازی کرد که در مرحله انتخابی لیگ قهرمانان به ستاره سرخ بلگراد باختند و در پلی‌اف لیگ اروپا هم مغلوب آلاشکرت ایروان شدند و به لیگ کنفرانس رفتند. در این تورنمنت تازه‌تاسیس در دور گروهی با اومونیا نیکوزیا قبرس، باسل سوئیس و قره‌باغ آذربایجان همگروه بودند که آلوز یک گل به باسل زد اما تیمش در همین مرحله حذف شد.
آلوز در رقابت‌های این فصل لیگ قزاقستان که در جریان است تا پایان هفته شانزدهم با 7 پاس‌گل عملکرد بسیار خوبی در تیمش داشته اما به نوشته رسانه‌های این کشور پس از اینکه مدتی پیش مالک این باشگاه زندانی شد، مدیران تیم برای بهتر شدن شرایط اقتصادی مجبور به فروش برخی بازیکنان خود شدند که آلوز تازه‌ترین نمونه در این میان است که قرار است از فصل بعد در تراکتور ایران بازی کند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار