• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۴-۲۸ - ۰۵:۳۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

استعدادهای برتر فصل سوم

اولین بار برای خواهرم خواندم و تشویقم کرد که برای بابا و مامان هم بخوانم، یادم هست همان روز به من گفت که خیلی صدایم خوب است و اگر ادامه بدهم یک روزی خواننده معروفی می‌شوم.

استعدادهای برتر فصل سوم

عاطفه جعفری، خبرنگار گروه فرهنگ: عصر جدید از سال 97 کار خود را آغاز و در نوروز 98 مخاطبانش را پیدا کرد و در یک برنامه چندساعته ثابت کرد مردم چقدر به این برنامه اقبال دارند. اولین‌بار برای معرفی خود این‌طور گفتند: «اولین و بزرگ‌ترین برنامه استعدادیابی تلویزیونی در ایران، با نام عصرجدید و با حضور استعدادهای ویژه در زمینه‌های‌ سرگرمی، هنری و مهارت‌های ورزشی که از شبکه سه پخش می‌شود. برنامه‌ای که می‌خواهد استعدادها را در زمینه‌های هنری، ورزشی و سرگرمی کشف کند.» شاید با این نکته که برخی منتقدان عصر جدید می‌گویند این کشف استعداد را قبول ندارند و این برنامه تنها هدفش سرگرمی مخاطبانش است، موافق باشم که چنین برنامه‌هایی با هدف سرگرمی ساخته شده و مطمئنا حرف‌های دیگری که در این برنامه‌ها گفته می‌شود، برای این است که باید هر سلیقه‌ای را برای خود حفظ کنند تا مخاطبان‌شان فقط از یک طیف نباشند.
حالا فصل سوم عصر جدید هم به پایان رسیده و برنده نهایی این فصل معرفی شد، کرونا مشکلات زیادی را در برگزاری 2 فصل اخیر برای احسان علیخانی و همکارانش ایجاد کرد اما به‌هرحال این فصل هم با همه فرازونشیب‌هایش در شب عید غدیر، برگزیدگان خود را شناخت و در این فصل هم توانست استعدادهای زیادی را شناسایی کند. موضوعی که از ابتدا به عنوان یکی از اهداف برنامه توسط احسان علیخانی مطرح شد و تا فصل سوم توانست در رشته‌های مختلف استعدادها را معرفی کند.
در این بخش از گزارش امروز به سراغ فینالیست‌های این فصل رفتیم تا بدانیم هرکدام کارشان را از کجا شروع کردند و چه سابقه‌ای در حوزه‌ای که به عصر جدید وارد شدند، داشتند.

دهه هشتادی‌ای که به آرزویش رسید

علی طولابی با نام اصلی علی نظری‌طولابی متولد سال ۱۳۸۸ در کوهدشت لرستان، خواننده اهل کوهدشت است. وی قهرمان فصل سوم مسابقه استعدادیابی عصر جدید شد و تندیس نفر اول عصر جدید۳ را به دست آورد. او اصالتا لک هست، اما می‌تواند به زبان‌های دیگر ازجمله ترکی و فارسی و لری و کردی نیز بخواند. این نوجوان این روزها توانسته به حنجره طلایی موسیقی ایران ملقب شود و نظر اساتید موسیقی و مخاطبان تلویزیون را به خود جلب کند. علی طولابی که در کوهدشت لرستان پا به عرصه وجود گذاشت، هم‌اکنون یک برادر به نام محمدطاها و یک خواهر دارد. پدر و مادر علی در ویژه برنامه فینال عصر جدید ۳ همراه با خواهر و برادرش در کنارش حضور داشتند.
خواهر بزرگ‌ترش در زمینه نقاشی و طراحی استعدادی فوق‌‌العاده دارد و برادر کوچک‌ترش، محمدطاها علاقه‌مند به بازیگری است، پدر علی درباره شهرت پسرش می‌گوید: «بعد اینکه مرحله مقدماتی عصر جدید تمام شد و علی به مرحله بالاتر صعود کرد، میزان محبوبیت و شناخت مردم از علی به‌مراتب بیشتر شد. در فضای جامعه خیلی از هم‌محله‌ای‌ها با دیدن علی ابراز لطف می‌کردند، امضا و عکس می‌خواستند و دوست داشتند علی برایشان بخواند، در فضای مجازی هم صفحات زیادی برای انتشار کارها و هواداری از علی ایجاد شد که نشان از محبت همه عزیزان دارد. با وجود این سعی داریم در این زمینه کنترل و مدیریت بیشتری داشته باشیم و اجازه ندهیم که خدای‌نکرده برای علی حاشیه‌ای ایجاد شود، علی هنوز اول راه حرفه‌ای شدن است و برای ادامه مسیر به آرامش و فضای بدون تنش نیاز دارد.» طولابی با شرکت در فصل سوم عصر جدید به مخاطبان تلویزیون معرفی شد و با درخشش در اجراها مشهور شد.
خودش درمورد شرکت در عصر جدید می‌گوید: «همیشه آرزویم بود که در این برنامه شرکت کنم که خدا را شاکرم بالاخره موفق شدم. هربار که عصر جدید را می‌دیدم، انگیزه من برای شرکت در این برنامه بیشتر و بیشتر می‌شد، آنقدر تمریناتم را جدی ادامه دادم تا اینکه در مرحله پذیرش، انتخاب و راهی این برنامه شدم.»
این نوجوان تاکنون چندین آهنگ ترکی و کردی و لری از بزرگان موسیقی ایران را بازخوانی کرده است. او در مرحله نیمه‌نهایی عصر جدید ۳  آهنگی کردی از ابراهیم تاتلیس، خواننده ترکیه‌ای و ترانه هواتو کردم محمد علیزاده و ترانه کردی نایه نایه از شاهرخ خواننده بزرگ و محبوب مهابادی ملقب به بلبل کردستان را خواند که با استقبال زیادی مواجه شد.
علی ترانه‌ای لکی و لری نیز با اجرایی منحصربه‌فرد و به قول کارن همایونفر موسیقیدان و داور عصر جدید با صدایی شش‌دانگ اجرا کرد.
طولابی موسیقی را از کودکی و از حوالی پنج سالگی پس از کشف استعداد توسط خواهرش آغاز کرد. او به دلیل علاقه به موسیقی سنتی، ابتدا به سمت این سبک موسیقی رفت و با تشویق خانواده و با ثبت‌نام در کلاس‌های موسیقی در ۱۰ سالگی، فعالیت حرفه ای را پی گرفت.
علی درمورد اولین زمانی که خوانندگی را شروع کرده است، می‌گوید: «اولین بار برای خواهرم خواندم و تشویقم کرد که برای بابا و مامان هم بخوانم، یادم هست همان روز به من گفت که خیلی صدایم خوب است و اگر ادامه بدهم یک روزی خواننده معروفی می‌شوم.»
این خواننده نوجوان از همان اول در کلاس آواز استاد طرزکی شرکت می‌کرد و درمورد این کلاس می‌گوید: «استاد طرزکی نقش ویژه‌ای در آشنایی من با مقام‌های موسیقی و فرازوفرود صدایم داشتند.»
وی در ادامه راه فعالیت در موسیقی، از حضور حمیدرضا ترکاشوند از اساتید موسیقی در برنامه عصر جدید بهره برد و حالا دوسال است که درکنار او به آموزش موسیقی می‌پردازد.
این پدیده موسیقی ایران درباره اینکه صدای کدام خواننده را بیشتر دوست دارد و الگوی هنری و خوانندگی‌اش کیست، می‌گوید: «صدای اساتید محمدرضا و همایون شجریان را خیلی دوست دارم.»
علی درباره شغل آینده و برنامه‌هایی که در آینده قرار است دنبال کند، می‌گوید: «تصمیم دارم در همین مسیر تحصیل کنم و در آینده موزیسین شوم.» او همچنین گفته از تعریف کارن همایونفر بسیار خوشحال شدم و به دلم نشست و آرزو دارم همایون شجریان را از نزدیک ببینم.

پهلوانک‌های ایران‌زمین


ورزش از همان ابتدا در عصر جدید جدی گرفته شد و خیلی‌ها در گروه‌های مختلف ورزشی در این مسابقه شرکت کردند، گروه «پهلوانک‌های ایران‌زمین» یکی از همین گروه‌هاست که در این مسابقه استعدادیابی شرکت کردند و توانستند بسیار در این حوزه موفق عمل کنند. ورزش‌ زورخانه‌ای به عنوان میراثی فرهنگی، نمادی از هویت دینی، ملی و تاریخی ایرانیان است که با تلفیق معنویت، اخلاق، ورزش و هنر از روزگاران دور تاکنون رواج داشته و نسل به نسل منتقل می‌شود.
«پهلوانک‌های ایران‌زمین» گروه بااستعدادی است که به ورزش باستانی می‌پردازند. این گروه که متشکل از پهلوانان کوچک بود که در هفتم فروردین در برنامه عصر جدید اجرای زیبایی از خودشان به نمایش گذاشتند و موفق به دریافت زنگ طلایی شدند.
این نوجوانان با نمایش چشمنواز و حرکات زیبای باستانی در برنامه عصر جدید توانستند مخاطبان و داوران مسابقه را متقاعد کنند تا در فینال برنامه حضور داشته و با هنرنمایی در این برنامه استعدادیابی، چشم میلیون‌ها بیننده تلویزیونی را به خود خیره کنند و با چهارمیلیون و ۵۹هزار و ۸۵۴ هزار رای نایب‌قهرمان فصل سوم شدند.

استندآپ کمدی اصفهانی

پیمان ابراهیمی فینالیست فصل سوم عصر جدید استندآپ کمدین جوان ۲۸ ساله متولد اصفهان و اصالتا اهل شهرستان درچه است. او که پیش‌تر در اینستاگرام ویدئوهایی از اجراهای خود در کافه‌ها و به‌عنوان استندآپ کمدین را منتشر کرده بود در فصل سوم عصر جدید حضور پیدا کرد و خوش درخشید. پیمان ابراهیمی در مرحله مقدماتی اجرای جذاب و بی‌نقصی را اجرا کرد تا تنها نماینده استندآپ کمدی در فینال عصر جدید لقب بگیرد. لهجه شیرین و دلنشین اصفهانی و متن‌های جذاب و به‌روز و نگاه به مشکلات جامعه ازجمله نکات مثبت اجرای پیمان ابراهیمی است. او در استندآپ کمدی‌های خود به سراغ سوژه‌هایی همچون سفرهای خانوادگی و بی‌پولی رفت و با خانواده خود شوخی کرد.
پیمان چندین سال است در زمینه استندآپ کمدی و نویسندگی متن های طنز فعالیت می‌کند و در حال حاضر تنها شغلش نویسندگی است. او با لهجه شیرین و دلنشین اصفهانی به اجرای استندآپ کمدین می‌پردازد و در لحظه اجرا نظر همه را به خود جلب کرده بود.
موضوع یکی از اجراهای پیمان ابراهیمی‌دینانی مسافرت با پدرش بود که توجه داوران و تماشاگران را به خود جذب کرد و توانست چهار چراغ سفید از داوران دریافت کند و به گفته داوران عصر جدید، استعداد فوق‌العاده پیمان ابراهیمی در اجرای استندآپ کمدین و متن قوی او باعث شد نظر داوران به او جلب شود.
ابراهیمی که خود در زمینه نویسندگی نیز فعالیت می‌کند متن‌های استندآپش را خودش می‌نویسد و متن‌های او نیز نشان‌دهنده توانایی بسیارش در نویسندگی است. پیمان با سه میلیون و ۶۷۷ و ۹۱۴هزار رای نفر سوم فصل سوم عصر جدید شد.

ساینا؛ دخترک شیرین‌زبان


ساینا شیخی متولد ۱۳۹۲ در شهرستان اندیمشک است. او از همان کودکی به هنر علاقه داشت و با توجه به استعدادی که داشت، در زمینه صداپیشگی بسیار فعال و حرفه‌ای کارش را شروع می کند. ساینا با حضور در برنامه عصرجدید توانست نمایش خیره‌کننده‌ای را به اجرا دربیاورد و موردتوجه داوران مسابقه قرار بگیرد تا به او چهارچراغ سفید بدهند.
او کارآموز دوبله، اجرا و گویندگی و برگزیده نخستین جشنواره ملی مولانا بوده و با حضور در فصل سوم عصر جدید توانست با صداگذاری روی انیمیشنی که از قبل تهیه کرده بود و صداهایش مختلف و متفاوت بودند موردتوجه داوران قرار گرفته و چهار چراغ سفید بگیرد که در نوع خود بسیار جالب بود. پدر ساینا شیخی کارمند شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه و مادرش خانه‌دار است. در سال‌های گذشته عصر جدید افرادی که به عنوان صداپیشه و صداگذاری حضور پیدا کرده بودند توانستند بعد از این مسابقه در صداوسیما و شرکت‌های مختلف دوبلاژ استخدام شود و بدون شک ساینا شیخی ازجمله کسانی خواهد بود که به‌زودی در شرکت‌های سرشناس و معتبر دوبلاژ ایران فعالیت خواهد کرد.
ساینا که به دخترک شیرین‌زبان عصر جدید معروف است، کار هنری خود را به‌عنوان کارآموز حرفه دوبله آغاز کرده و با توجه به استعداد ذاتی و صدای خاص توانسته بسیار خوب و موفق عمل کند. ساینا با سه میلیون و ۲۶۳هزار و ۶۰۷ هزار رای نفر چهارم فصل سوم عصر جدید شد.

دخترانی که سختگیرترین داور عصر جدید را شگفت زده کردند


ستیلا گرد 12 ساله و آنیسا گشتاسبی 8 ساله از جمله شرکت کنندگانی بودند که هم شیرازی‌ها و هم بوشهری‌ها پیگیر و حامی آنها بودند. دخترانی بوشهری که ساکن شیراز هستند و در فینال عصر جدید، با کارهای خارق‌العاده‌شان همه را سرشار از هیجان‌ کردند. دختربچه‌هایی که رویای پرواز را تا رسیدن به زنگ طلایی، محقق کردند. اجرای این دو دختر ترکیبی از حرکات آکروباتیک و نمایشی بود که مخاطب را با قصه‌هایشان همراه می‌کرد. به گونه‌ای که کارن همایونفر به عنوان یکی از سختگیرترین داور این دوره عصر جدید هم تحت‌تاثیر اجرای ستیلا و آنیسا قرار گرفت و با زنگ طلایی خودش از آن‌ها  حمایت کرد. همایونفر از انتخاب موسیقی و نظم در اجرای حرکات نمایشی اظهار شگفتی کرد و هنگام رای دادن به آنها گفت که شما  بهترین استعداد تمام دوره‌های عصر جدید هستید. اجرای دختربچه‌های اعجوبه عصرجدید در دسته حرکات اکروباتیک قرار می‌گیرد. حرکاتی محیرالعقول که نیاز به بالانس، چابکی و هماهنگی بدنی دارد. البته حرکات آکروباتیک در بسیاری از هنرهای نمایشی، رخدادهای وزرشی، مانند ژیمناستیک و هنرهای رزمی وجود دارد اما به‌کارگیری این هنر همراه با موسیقی و روایت یک قصه نمایشی ازجمله هنرهای ستیلا و آنیسا بود که همه را شگفت‌زده کرد. ستیلا و آنیسا شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ در برنامه اعلام نتایج فینالیست‌های فصل سوم عصر جدید و در رقابت با گروه ترانه و به عنوانی یکی از فینالیست‌ها انتخاب شدند. ستیلا و آنیسا با کسب ۱،۶۸۱،۷۱۶ رای توانست به فینال فصل سوم عصرجدید راه یابد، گروه ترانه نیز توانست ۱،۱۱۲،۷۸۳ رای کسب کند. در فینال عصر جدید هم ستیلا و آنیسا با ۳ میلیون و ۱۲۴هزار و ۳۶۱رای نفر پنجم فصل سوم عصر جدید شدند.

روایت یاسین


احسان یاسین در تهران به دنیا آمده اما اصالتا کاشانی است. او از زمانی که 6 ساله بود حفظ قرآن را شروع کرد و چون آن زمان خواندن و نوشتن بلد نبود قرآن را با صوت و ترتیل حفظ می‌کرد. به همین دلیل تا حد زیاد با تلفظ حروف در زبان عربی آشنا شد و از سویی نشان داد صدای خوبی دارد به گونه‌ای که همان زمان استادش برای او آینده خوبی را پیش‌بینی کرد. احسان کلاس سوم دبستان بود که لوزه‌اش را عمل کرد و بعد از آن صدایش بهتر شد و در سال چهارم اولین مقام قرآنی خودش را به دست آورد. او با سرعت زیادی در حال پیشرفت بود. احسان یاسین از اول دبیرستان دوباره شروع به قرآن خواندن سر صف مدرسه کرد و یک سال بعد توانست اولین قطعه موسیقی را در استودیو ضبط کند. اینگونه بود که خواننده نوجوان بار دیگر به همان مسیری بازگشت که از کودکی واردش شده بود.  او در این سال‌ها به زبان عربی بیشتر از قبل مسلط شد و البته کمی هم انگلیسی آموخت. یاسین البته برای دانشگاه رشته ای غیرهنری را انتخاب کرد و حالا لیسانس حسابداری دارد. این جوان که حالا 22 ساله است وقتی برای اولین بار روی صحنه برنامه عصر جدید رفت هنرش را به شکلی متفاوت عرضه کرد. خواندن او به عربی، فارسی و انگلیسی برای همه جدید بود و علاوه بر این محتوای موسیقی او با آنچه قبلا از خوانندگان عصر جدید شنیده بودیم تفاوت داشت. هرچند به گفته کارن همایونفر و سایر داوران عصر جدید احسان یاسین برای موفقیت راه بیشتری را در پیش دارد اما در همان قطعه اول به عنوان استعداد برتر شناخته شد و در مرحله دوم نیز نشان داد واقعا هنرمندی توانا است. پیمان در رشته خوانندگی با کسب سه میلیون و ۸۹هزار و ۷۹۸ هزار رای نفر ششم فصل سوم عصر جدید شد. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟