• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۴-۲۲ - ۰۴:۴۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پرسپولیس 3 چک به مشهدی‌ها داد تا پنجره‌اش در آستانه باز شدن قرار بگیرد

قائم‌مقام شهرخودرو: بانک شهر تضمین کرد و رضایت دادیم

استوکس شماره حساب جدید داد، پرسپولیس 92 هزار دلار واریز می‌کند

رضا درویش طی جلسه‌ای که با یکی از مدیران شهرخودرو داشت قرار شد پول رضایتنامه در سه مرحله پرداخت شود.

قائم‌مقام شهرخودرو: بانک شهر تضمین کرد و رضایت دادیم

روزبه دلاور، خبرنگار: در یکی دو فصل گذشته هرچند وقت یک‌بار خبر بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه پرسپولیس سوژه اصلی رسانه‌های ورزشی کشورمان می‌شود و در شماره‌های مختلف «فرهیختگان» هم بارها و بارها به سوءمدیریت در این باشگاه پرطرفدار طی سال‌های اخیر پرداختیم. مدیرانی که با رانت و لابی بر صندلی این تیم تکیه می‌زنند و با هر امضا زیر برگه قرارداد مربی یا بازیکنان خارجی تن و بدن هواداران را می‌لرزانند! پرسپولیسی‌ها در جریان شکایت پرونده‌های مالی افرادی مثل برانکو، کالدرون، استوکس، اوساگونا و... یک محکوم تمام‌عیار بودند و پس از اینکه هربار پنجره‌شان باز می‌شد با یک شکایت جدید و محکومیت‌ تازه مجدد قفلی به پنجره نقل‌وانتقالاتی این تیم‌ می‌خورد. اما جدیدترین دلیل برای محکومیت تکراری به موضوع شکایت باشگاه شهرخوردو به دلیل عدم پرداختی در رضایتنامه برای یحیی گل‌محمدی، سرمربی سابق این تیم و فعلی پرسپولیس بود، با اینکه گل‌محمدی سومین سال است که سکان هدایت پرسپولیس را در دست گرفته(در دوره دوم مربیگری در این تیم) مدیران سابق این تیم هربار از پرداخت مطالبات باشگاه شهرخودرو سر باز زدند. نکته عجیب اینکه مدیران سابق هرکدام در مصاحبه‌های جداگانه از توافق قطعی با باشگاه مشهدی و بسته شدن این پرونده می‌گفتند اما در واقعیت جریمه دیرکرد به مبلغ اصلی اضافه کردند و حالا هم خبری از هیچ‌کدام از این مدیران ناکاربلد نیست. مبلغ رضایتنامه‌ یحیی با تخفیف مالک شهرخودرو به حدود هشت میلیارد تومان رسید تا درویش، مدیر فعلی پرسپولیس مسئول وارث این بدهی قدیمی شود. ضمن اینکه با محکومیت پرسپولیس در پرونده استوکس این باشگاه شکست دیگری را در پرونده‌های خارجی‌اش ثبت کرد و یکی از دلایل بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی همین پرونده بازیکن ایرلندی بود.

 استوکس شماره‌حساب جدید داد
آنتونی استوکس در یکی از عجیب‌ترین قراردادهای فوتبال ما که خودش هم‌ شاید فکرش را نمی‌کرد برنده شود و پول مفتی از پرسپولیس به جیب بزند. بازیکنی که مدت زمان حضورش با پیراهن پرسپولیس در مستطیل سبز به اندازه 90 دقیقه کامل هم نبود اما با سوءمدیریت و بی‌تفاوتی مدیران وقت روال شکایت را تا جایی پیش برد که پرسپولیس را به پرداخت ۸۶ هزار یورو محکوم کرد! پرداختن به قرارداد و محکوم شدن پرسپولیس در این پرونده بحثی جداگانه است اما مدیران فعلی پرسپولیس برای باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات مدتی قبل در تماس با این بازیکن از او درخواست شماره حساب کردند، این بازیکن شماره‌حساب قدیمی به مدیران تیم سابقش داد که جا‌به‌جایی مطالباتش با مشکل مواجه شد. به همین علت هم پرسپولیسی‌ها از او درخواست شماره حساب جدیدی داشتند، استوکس هم شماره حساب جدیدی برای مدیران پرسپولیس ارسال کرده و منتظر واریزی مطالباتش است. نکته مهم اینکه توافقی برای پرداخت اقساطی هم صورت نگرفته و بازیکن ایرلندی که کارایی خاصی در زمان حضورش در پرسپولیس نداشت تمام پولش را به‌صورت یکجا می‌خواهد تا اعلام رضایت کند! هنوز زمان دقیقی از جانب باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مطالبات مهاجم بی‌نظم ایرلندی اعلام نشده اما یکی از مدیران این باشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار «فرهیختگان» از واریز مبلغ ۹۲ هزار دلار به حساب این بازیکن در آینده نزدیک خبر داد تا بالاخره شر این پرونده از سر قرمزها کنده شود.

توافق با شهرخودرو
یکی دیگر از پرونده‌هایی که منجر به بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس شد شکایت شهرخودرو از این باشگاه بود. عجیب اینکه با عدم پیگیری‌ها و جدی نگرفتن مدیران سابق پرسپولیس بدهی این تیم به 15 میلیارد هم رسید اما در آخرین مذاکراتی که مدیران فعلی پرسپولیس با همتایان مشهدی داشتند قرار شد قرمزپوشان تهرانی مبلغ هفت میلیارد و 800 میلیون تومان به شهرخوردو بپردازند. از این مبلغ حدود دو میلیارد و 950 میلیون تومان باقی‌مانده بود. به همین دلیل هم روز گذشته درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس جلسه‌ای را با یکی از مدیران شهرخودرو برگزار کرد و در پایان توافقنامه‌ای بین ‌دو طرف به امضا رسید. طبق این توافق قرار است این پول در سه مرحله پرداخت شود. پرسپولیسی‌ها تا چند روز دیگر مبلغی را به‌عنوان پیش پرداخت می‌پردازند و مبلغ باقی‌مانده را طی دو تا سه قسط دیگر و در مدت سه ماه پرداخت خواهند کرد. مدیران باشگاه شهرخودرو هم در توافقنامه‌ای اعلام رضایت کردند تا این ماجرا حداقل در برهه فعلی ختم به خیر شود، هرچند بعید هم نیست در آینده باز هم شاهد چالش تکراری پرسپولیس -شهرخودرو باشیم.

 قائم‌مقام شهرخودرو: رضایت دادیم تا پنجره پرسپولیس باز شود
برای پیگیری دقیق از توافق و نحوه پرداخت مطالبات باشگاه شهرخودرو از باشگاه پرسپولیس با اسماعیل حیدرپور، قائم‌مقام این تیم که در پایان فصل گذشته لیگ برتر به لیگ آزادگان سقوط کرد، تماس گرفتیم. حیدرپور در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «پرسپولیسی‌ها به ما سه فقره چک دادند و همچنین از آنها ضمانت گرفتیم تا این چک‌ها پاس شود و درنهایت توافق انجام شد تا پنجره این تیم باز شود.»
حیدرپور با اشاره به نقش مالک شهرخودرو در خاتمه پیدا کردن این شکایت ادامه داد: «مالک باشگاه شهرخودرو حسن‌نیت داشت تا این مشکل حل شود و دو سه نفر از دوستان مشترک واسطه شدند تا درنهایت این توافقنامه امضا شد.» وی درخصوص اینکه برای حل این موضوع نیاز به حضور نماینده باشگاه شهرخودرو و اعلام رضایت در فدراسیون فوتبال است یا خیر گفت: «نه، نیازی به حضور ما نیست. بنده توافقنامه‌ای را با آقای درویش امضا کردم و اگر همان توافقنامه را به فدراسیون ببرند مشکل حل می‌شود.»  قائم‌مقام باشگاه شهرخودرو در پایان افزود: «بانک شهر ضمانتنامه تعهد باشگاه پرسپولیس به ما محسوب می‌شود و آنها متعهد شدند تا سه ماه آینده این پول به حساب باشگاه ما واریز شود.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار