احمد طالبینژاد، منتقد: کیارستمی بهدنبال سیاهنمایی، سیاسیبازی یا مسائل افشاگرایانه نبود، بلکه آنچه بیش از این مسائل برایش اهمیت داشت، انسان بود و در این مسیر حتی جغرافیا و حکومت نیز برایش چندان مطرح نبود. همانگونه که آدمهای درون فیلمهایش را میبینیم، نهایت سادگی و بیآلایشی در نهاد این آدمها فوران میکند و در تصویرگری از این آدمها نیز پیچشهایی وجود ندارد. در تمامی آثار کیارستمی، انسان، جوهر واحد است و رنگ، نژاد، مذهب، سیاست و حکومت در آن دخیل نیست. به همین دلیل، سینمای کیارستمی یک سینمای بدون مرز است که مخاطب آثارش در هر کجای جهان میتواند با آن ارتباط برقرار کند و اساسا یکی از رموز موفقیت کیارستمی در جشنوارههای پرتعداد جهانی، اصالتدادن به انسان، بهدور از تمامی قیدوبندهای سینمایی است که قطعا مولفهای محبوب برای تمامی مخاطبان است.
کیارستمی به شخصیتهای فیلمهایش اصالت میداد
انسان بود و در این مسیر حتی جغرافیا و حکومت نیز برایش چندان مطرح نبود.
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰
آخرین اخبار
مرتبط ها