• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱-۰۴-۱۱ - ۰۱:۲۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
بررسی آخرین وضعیت کاراته دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگوی «فرهیختگان» با احمد صافی

تیم ملی با حضور پررنگ دانشگاه‌آزادی‌ها در راه قونیه

تیم کاتا را کامل حفظ کردیم که در انتخابی تیم ملی هم اول شدند و راهی بازی‌های کشورهای اسلامی خواهند شد، ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد فرازمهر جزء بهترین‌ها هستند. در بخش کومیته هم مجید نیکوهمت‌ جوان را آوردیم که عملکرد او در انتخابی نشان از انتخاب درست ما بود که در وزن مثبت 84 پیراهن دانشگاه و تیم ملی را به تن می‌کند.

تیم ملی با حضور پررنگ دانشگاه‌آزادی‌ها در راه قونیه

نسیم شیرازی، خبرنگار: تیم ملی کاراته ایران چندی دیگر راهی رقابت بازی‌های کشورهای اسلامی خواهد شد که نکته قابل‌توجه آن حضور چندین ملی‌پوش دانشگاه آزاد اسلامی در ترکیب تیم ملی ایران برای حضور در رقابت‌های کشورهای اسلامی است. این بازی‌ها 26 و 27 مردادماه در قونیه برگزار می‌شود و تیم زنان و مردان ایران هم راهی این رقابت‌ها خواهند شد. نگاهی گذرا به ترکیب تیم مردان نشان می‌دهد دانشگاه آزاد اسلامی‌ها غالب ملی‌پوشان تیم ملی هستند. تیم مردان ایران با ترکیب علی مسکین در وزن ۶۰- کیلوگرم، مرتضی نعمتی در وزن ۶۷- کیلوگرم، علی‌اصغر آسیابری در وزن ۷۵- کیلوگرم، مهدی خدابخشی در وزن ۸۴- کیلوگرم و مجید نیکوهمت در وزن 84+ کیلوگرم در بخش کومیته، ابوالفضل شهرجردی در کاتای انفرادی به همراه میلاد فرازمهر و علی زند در کاتای تیمی در این دوره از بازی‌ها شرکت می‌کنند. در این‌باره با سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی و سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی هم‌صحبت شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با احمد صافی را در ادامه خواهید خواند.

کاراته‌کاهای دانشگاه آزاد اسلامی برای مسابقات قونیه انتخاب شدند، درباره این انتخابی و کاراته‌کاهای دانشگاه آزاد اسلامی بگویید.
تیم کاتا را کامل حفظ کردیم که در انتخابی تیم ملی هم اول شدند و راهی بازی‌های کشورهای اسلامی خواهند شد، ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد فرازمهر جزء بهترین‌ها هستند. در بخش کومیته هم مجید نیکوهمت‌ جوان را آوردیم که عملکرد او در انتخابی نشان از انتخاب درست ما بود که در وزن مثبت 84 پیراهن دانشگاه و تیم ملی را به تن می‌کند. در وزن 55 پوریا اقدسی ‌جوان، با عملکرد عالی نفر جدید ما اول شد، در وزن منفی 60 علی مسکینی هم در انتخابی تمام رقبا را مغلوب هنرنمایی خود کرد و راهی بازی‌ها خواهد شد، او سال قبل هم در تیم دانشگاه عالی بود. ما با جذب نیما مرادی، علیرضا فرجی، عبدالله ولدی و سینا جلیلیان به‌جای سیدعلی کریمی و سایر ورزشکاران تیم را با ‌انگیزه‌تر کردیم. البته مهرداد پورشیب هم ستاره‌ای در خشان و بدون شکست بود که حضور او هم در ترکیب تیم قطعی شد. ما با بودن سامان حیدری با تجربه و علی رحیمی جوان و خوش‌تکنیک و علی‌اکبر دستجانی با‌انگیزه و جذب جوانی که از همه نظر عالی و تاثیر گزار خواهد بود به‌نام سامان عدالتی در وزن منفی 75 قطعا تیم سرسختی برای همه رقبا خواهیم بود و تلاش ما برای کسب مقامی درخور و نام برترین تیم کاراته خواهد بود. یکی از بازیکنان با سابقه درخشان در لیگ کاراته کشور به‌نام ابراهیم حسن‌بیگی را هم جذب کردیم که البته او قبلا هم سابقه حضور در تیم دانشگاه را داشته است.

امسال تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی ترکیب جوانی به خود گرفته و مثلا عسکری و گنج‌زاده را دیگر ندارد، از این جوان‌گرایی بگویید، باز هم می‌شود دانشگاه را بر سکوی اول لیگ دید؟
خیلی باعث افتخار من است که در انجام وظایفم به‌عنوان مسئول فنی برای ترکیب تیم دانشگاه در فصل جدید تصمیمات مهم بگیرم و در ارزیابی برای انتخاب نفرات، با تصمیم درست، تنها شرایط را در نظر بگیرم. خوشبختانه با اعتماد دوباره مسئولان باشگاه و شخص دکتر لشگری برای همکاری مجدد ما اول تصمیم به جوانگرایی گرفته و این کار را انجام دادیم. مساله مهم امکانات و بودجه برای تیم بود که باید هوشمندانه عمل می‌شد، ما امسال در تیم بازیکن ارزشمندی مثل ذبیح‌الله پورشیب را حفظ کردیم ولی سجاد گنج‌زاده، بهمن عسگری و مهدی خدابخشی را نداریم که این بچه‌ها واقعا برای تیم دانشگاه و تیم ملی افتخارات زیادی را کسب کردند ولی شرایط تشکیل تیم طور دیگری رقم خورد و تشکر می‌کنم از سایر بازیکنان مثل مهدی رحیمی‌نژاد و طاها عبداللهی که در اختیار تیم نیستند ولی قطعا در کاراته موفق خواهند شد. ما تا اینجای کار عالی بودیم و شهامت جوانگرایی آن هم به جای مهره‌های بسیار ارزشمند و شناخته‌شده نشان از آینده‌نگری ما برای کاراته و معرفی چهره‌های جدید دارد، پس ما پیشرو در تغییرات و تفکرات استعداد‌پروری هستیم.

از ادامه مسیر با تیم دانشگاه بگویید، چه امکاناتی برای دفاع از عنوان قهرمانی نیاز دارید؟
هدف‌مان فقط قهرمانی نبوده و نیست، ما برای کامل شدن و پیشرفت منطقی‌تر و بعد هم قهرمانی باید تلاش و به جلو حرکت کنیم که خب تا اینجای کار هم با کسب هفت عنوان قهرمانی پیشتاز هستیم.

تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی برای شرکت در مسابقات دانشجویی برون‌مرزی برنامه‌ای ندارد؟
باتوجه به شنیده‌ها به احتمال قوی تیم دانشگاه نماینده ایران در مسابقات جهانی دانشجویان جهان حضور خواهد داشت ولی باید منتظر بود تا قطعی شود.

درباره تیم ملی هم بگویید، عملکرد ایران در مسابقات پیش‌رو را چطور ارزیابی می‌کنید؟
فکر می‌کنم ایران نماینده‌ای شایسته در کشورهای اسلامی در هر دو بخش کومیته و کاتا در بخش مردان خواهد بود، 7 فرصت هست که دو وزن کومیته و دو گروه کاتا اعضای تیم دانشگاه هستند. این را هم اشاره کنم که مهدی خدابخشی هم در آخرین لیگ برگزارشده در سال قبل عضو تیم دانشگاه بوده و امسال برای تیم دیگری مسابقه خواهد داد که منتظر عملکرد درخشان او هم در این بازی‌ها باید باشیم. ایران قطعا در دنیای کاراته تیمی قابل‌احترام است و من مطمئن هستم این تیم با نیروهای با غیرت، جنگنده و کادر فنی متعهد و با تجربه نتایج خوبی خواهد داشت، هرچند کار ساده‌ای نخواهد بود چون بیشتر تیم‌های مطرح دنیا در کاراته، تیم‌های کشورهای اسلامی هستند.

حرف آخر شما برای این مصاحبه.
در پایان از بودن کادرفنی کاربلد و فنی تیم، آقایان مهدی سلطانی، مهدی احمدی، ایمان گل‌محمدی، حمید فرهادی، استاد شهرجردی و استاد حسن‌زاده ممنونم و احساس خوبی دارم برای اینکه تیمی با اندیشه‌های وسیع هستیم و تلاش برای بهتر بودن در همه ابعاد داریم و ممنونم از بازیکنان سابق و به ورزشکاران جدید برای حضور در بهترین تیم تاریخ لیگ‌های کشور خوشامد می‌گویم. به احسان حیدری هم که امسال در کادرفنی ما نیستند خسته‌نباشید می‌گویم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار